Livrädd inför 3:e förlossningen, behöver tips och råd
Den 10 maj var det planerad förlossning men än har inget hänt vilket jag är glad för. Jag är nämligen helt livrädd inför vad som komma skall :(
Jag var inte rädd inför de 2 första förlossningarna och första gick som en dans, det var roligt och underbart.
Andra gick alldeles för fort och vi hann knappt in till förlossningen. Värkarna gjorde så brutalt ont och kom så tätt att jag fick panik, hyperventilerade och förlorade medvetandet, jag tappade kontrollen totalt och det var det hemskaste och mest skrämmande jag varit med om. Jag trodde jag skulle dö.
Detta bleknade bort en aning men nu, 20 månader senare är det dags igen och minnena kommer tillbaka. Inför tidigare förlossningar har jag kännt mig stark mentalt och fysiskt, nu har jag gått upp extremt mycket, kroppen orkar inte med 2 små barn att ta hand om hela dagarna är jag helt utmattad och deppig av sömnbrist och rädsla att jag inte kommer orka/fixa detta. Känner mig inte redo alls!
Snälla finns det någon som haft någon skräckförlossning tidigare där det sedan gått bra med nästa?
Finns det någon som kan tipsa om hur jag kan vända mitt negativa tankemönster? Tips på bra länkar?
Tänker mycket på andningen och hur jag inte ska få panik denna gången, men hur ska man andas? Vad är rätt och vad är fel? Hjälp!