• SaknarSyskon

Skaffa syskon med mitt ex.

Som rubriken lyder. Har tidigare pratat lite löst med exet om att skaffa ett syskon ihop till gemensamma dottern. Jag funderar nu på att presentera förslaget mera seriöst igen.

Tankarna flög då iväg på vad folk tycker om detta och hur de skulle accepteras i omgivningen.

Jag känner mig färdig känslomässigt med personen så inge sådant tvivel.

• Svar på tråden Skaffa syskon med mitt ex.
  • SaknarSyskon
    Ful Anka skrev 2015-05-12 10:38:34 följande:

Tycker du ska skaffa barn med en man du lever med. Det blir lugnare för barnet och för dig. Barnen lider inte av att ha "halv" syskon. Mår inte bättre av "hel" syskon heller. Det du går och funderar på är bara trams och som inte kommer att hända i alla fall. Men jag förstår tanken, även om den är skruvad.

Varför skulle de vara trams för? Varför skruvad?

Både hon och jag känner att vi vill ha fler barn. Hon känner att klockan går och jag själv har inte lyckats träffa nån som vill ha fler barn. De handlar inte om huruvida de blir hel eller halvsyskon utan att de öht blir några.
  • SaknarSyskon

Om två människor genuint längtar efter barn, har en god vänskapsrelation och kan fostra ett barn ihop. Men klockan tickar och de finner ingen seriös kärleksrelation. Då ser jag inge skruvat i att dessa skaffar barn ihop. Till skillnad från alla dessa barn som kommer till genom "ons" där ena föräldern kanske inte ens är närvarande under uppväxten... än mindre under graviditet och födsel.

Svar på tråden Skaffa syskon med mitt ex.