Anonym (peppe) skrev 2015-05-10 21:20:25 följande:
Skulle jag hellre gått arbetslös menar du? För att undvika dra hem massa skit? Finns ju idiotiska föräldrar som skickar sina barn till dagis med rinnande näsor och allt vad det heter för att slippa VABa och smittar ner andras ungar. Så behöver nödvändigtvis inte vara från mitt jobb det kommer. Nu går iofs inte han på dagis än men det kommer väl.
För övrigt kan jag påpeka att det är ännu mindre roligt att torka upp spyor och diarré efter ett antal patienter, flera timmar i sträck. Du får väl vara glad att någon gör det åt din gamla mamma eller pappa som kanske ligger där på avdelningen...
Nej. Hur kan du utläsa det? Jag tycker varken att du ska vara arbetslös eller att det inte är bra att någon tar hand om sjuka människor. Överreagera mycket? För vissa är magsjuka jobbigare än för andra och jag ställde en fråga om det kanske var så för din sambo. Och ja, jag skulle kunna göra samma sak... Trots rutiner kanske sambon tycker det är jobbigt och att tassa runt dig&vara rädd för att du eventuellt ska sprida smitta gynnar ingen. Det är ju inte så att det är varje helg direkt. Prata med sambon om vad som är jobbigt med det istället.