• che71

6 missfall...

Hej!
    Vill ge er hopp!
    Jag fick barn efter 6 missfall....läs min presentation.
    42 år var jag när vi lyckades (efter nästan 4 års försök att få barn)o vår lilla flicka är nu 1 år.
    Efter de första 3 missfallen fick jag missfallsutredning som visade APC resistens o fick prova att ta Fragminsprutor vid graviditet, men bara det hjälpte inte.
    Det blev immunutredning o behandling via Aten med prednisolon, Fragmin o
    IL (intralipid)-dropp o trombyl, samt progesteron (o tomatjuice o fiskolja)
    Det längsta vi kom innan var v 11 o då hade vi sett hjärtat slå på VUL några veckor innan missfallet.
    så det kan gå
    kram

• che71

Ja endometrios kan försvåra det. Så har jag förstått det i alla fall. Flera i Atentråden vet mycket mer om det eller kolla fertilitetsguiden. se

• che71
    Snusann skrev 2015-08-24 16:26:05 följande:

Någon här inne som fått prednisolon utskrivet? Försöker få min läkare till detta då jag tror att jag har ett överaktiv immunförsvar som är orsak till mina 9 missfall. Jag tar gärna ett namn på den läkare som skrivit ut prednisolon, min läkare vill gärna ta kontakt med någon läkare som skrivit ut detta för att kunna ta reda på ev dos osv.

Vad hjälper progesteron till med?

Jag testade innohep samt trombyl vid förra graviditeten men det hjälpte tyvärr inte.

Tyvärr har jag ingen läkare som skriver ut det men det kan köpas receptfritt i Grekland. Jag gjorde immunutrednng hos Dr D i Aten o fick ta Intralipiddropp, prednisolon, Fragmin o trombyl o lyckades få barn efter 6 missfall.
    Just Intralipiddropp är nog det viktigaste.
Svar på tråden 6 missfall...