Inlägg från: Solrosen 83 |Visa alla inlägg
  • Solrosen 83

Syskonförsök med pergotime

Novembersmile skrev 2015-07-17 14:02:23 följande:

Ingen mens, inget plus :(

BF 2013-08-05
    Vad frustrerande! Verkar ju tyvärr nästan som du inte hade någon äl ändå även om läkaren tyckte det såg ut som det.
  • Solrosen 83

Tyst här i tråden nu...

Hur går det för er andra?

Här är det en cykel utan pergo pga semesterstängt. Cd 12 idag men inga känningar om att äl skulle vara på gång så känner mig inte allt för hoppfull att det ska hända något av sig själv nu.

• Solrosen 83
    Novembersmile skrev 2015-07-27 13:10:06 följande:

Gyn ringde tidigare så nu har jag börjat äta primolut igen. :)

BF 2013-08-05
    Skönt att du är igång med det igen så du kan komma igång med nästa försök. Men trist att det skulle behövas igen :(
  • Solrosen 83
    snosan skrev 2015-07-27 20:23:59 följande:

Är på dag 20 nu och äntligen börjar strecket synas mer än vara lite svagt :)

ursäkta min franska, men hur f#n lägger man till bilder här?? Går ej lägga till från telefonen för mig :(((

Spännande att testen börjar bli starkare.

Vet faktiskt inte om det går att få in en bild med mobilen åtminstone inte i appen. Möjligt att det går via vanliga webbläsaren och hemsidan men har för mig att jag testat det.
  • Solrosen 83

Verkar som att det kanske kan fungera med appen iaf för har en kamerasymbol nere i vänster hörn och klickar jag på den kan jag välja en bild i mobilen.

• Solrosen 83

Cd 15 för mig och jag har haft en del molande värk på höger sida de senaste dagarna så hoppas att det är äl på gång trots allt utan pergon. Hade rejält ont en stund i morse och sen släppte det nästan helt så kanske kanske att ägget släppte då. Får se om tempen stiger något här nu och visar på att äl inträffat. Håller tummarna...

• Solrosen 83
    Novembersmile skrev 2015-07-29 23:17:36 följande:

Åh hoppas!!

Ja segt att börja om på ny kula men det är ju ändå bara andra försöket för oss! ;)

BF 2013-08-05
    Tänkte mest att det var segt att behöva ta primolut igen för att få mens. En av fördelarna för mig med pergo är ju att mensen kommit regelbundet de gånger jag fått äl så jag sluppit extremt långa cykler eller att ta provera för att få igång en blödning.

Ingen tempökning idag så kan inte varit äl igår men fortsätter hoppas och sexar på varannan dag nu ett tag framöver så får vi väl se vad som händer. Drar iväg på semester på tisdag så då blir det mindre fokus på bebisverkstan
  • Solrosen 83
    vhn skrev 2015-07-30 06:52:21 följande:

Hej

Får man hoppa in här?
    Har en dotter som är drygt ett som blev till med pergotime efter upprepade mf, utredning och sedan ett års försök utan att det blev nåt. Sen fick vi prova pergotime trots egen fungerande äl men som skulle få en extra lite skjuts av pergo och sen blev hon till efter några kurer.
    Nu är det dags för syskonförsök och det tog sig på en gång, till vår stora förvåning, men slutade än en gång i mf. Idag ska vi på återbesök hos gyn och få bland annat pergotime utskrivet! Är på cykeldag tre idag i första mensen efter mf så hoppas verkligen på att då starta redan den här cykeln!
    Tror jag startade på dag fem förra gången men kommer inte riktigt ihåg :)

Vilken dag börjar ni andra på och varför just den dagen i cykel? Vad blir skillnaden?

Välkommen hit!

Jobbigt med flera mf :(

Jag har ätit pergo på cd 5-9 varje gång och tror att det är det vanligaste. Har inte fått någon motivering till varför jag skulle äta just så. Jag har pco så har sällan äl av mig själv.
  • Solrosen 83

Cd 20 idag men ingen tempökning än som visar på äl. Däremot tog jag ett äl-test igår då jag kände mig så konstig och hade ont i magen. Det var positivt! Så nu borde det bli äl inom närmsta dagarna. Ömma bröstvårtor och lite smått illamående också vilket jag var förra månaden vid äl också. Vill helst inte ha byxor som sitter åt heller för är så öm och svullen.

Så kanske inte är en bortkastad cykel ändå trots ingen pergo.

• Solrosen 83
    Novembersmile skrev 2015-08-07 23:42:59 följande:

Mensen kom precis. Hur ska jag räkna..? Dag 1 i morgon väl? Eftersom den kom så sent?

Laddad på ett plus denna månad! ;)

BF 2013-08-05
    Skönt att den kommit nu. Man ska ju räkna från den dag den kommer igång ordentligt så om den kom så sent är det kanske lika bra och räkna idag.

Här bekräftade tempen att det var äl i måndags så äl+5 här idag. Är på semester så dagarna går fort och jag kommer vara på äl+9 när jag kommer hem så blir inte så många dagars väntan hemma.
Svar på tråden Syskonförsök med pergotime