Inlägg från: Solrosen 83 |Visa alla inlägg
  • Solrosen 83

Syskonförsök med pergotime

Lite blodblandade bruna flytningar idag men ytterst lite. Vet inte om det är en början på mensen men känns tidigt isf då jag bara är på cd 11. Hade liknande när jag plussade med dottern men då kom det efter sex vilket vi inte haft sen i samband med äl nu då sambon är sjuk. Så behöver ju inte vara något negativt om det inte blir mer.

• Solrosen 83

Ännu ett negativt test idag så kan nog ställa in mig på att detta försök misslyckats. För visst borde testlagrets stickor visa något på bim-2? Bara och se till att ha mensskydd med sig för lär väl dra igång när som nu tyvärr.

Känns trist att vi måste pausa en cykel nu på semesterstängt. Vill ju bara försöka igen! Har inga större förhoppningar om att få äl spontant nämligen.

• Solrosen 83
    Novembersmile skrev 2015-07-12 20:13:37 följande:

Neg test idag med! Ringer nog Gyn och ber om mer primolut i morgon.

BF 2013-08-05
    Vad trist att du också får negativa test!

De lär väl knappast låta dig börja med primoluten förrän tidigast någon dag efter bim?

För mig brukar mensen alltid komma av sig själv när jag väl haft äl så har du tur slipper du ju ta några tabletter för att framkalla den.

Men vi ska väl kanske inte helt ge upp då vi ju inte är framme vid bim än och det ju finns de som plussar sent. Halmstrå...
  • Solrosen 83
    rasmusmamma2010 skrev 2015-07-13 20:25:54 följande:
    Vi har kört 6 omgångar med Pergotime, en kur varannan månad ungefär. Fått äta Provera för att få igång en "mens" inför Pergotime. Min läkare eller kliniken vi går hos har sommarstängt i ett par veckor nu, så känner mig aningen övergiven. Går privat.
    ~ 2013-12-12 ~ 2012-12-14 ~ 2010-10-25 ~
    Låter som det vore läge och prova och öka dosen från enkelkur om det inte fungerat så många gånger. Har du frågat läkaren om dosökning? Min klinik har också sommarstängt (landstinget) så nu blir det uppehåll.
  • Solrosen 83
    snosan skrev 2015-07-13 23:30:17 följande:

Känns som att något händer i kroppen för mig. Är på tablett 3 idag och mensen börjar avta! Den brukar de senaste månaderna innan jag fick pergotime vara i allt mellan 9-21 dagar. Men nu är jag på cd6 och mensen är nästan över :)

Första kuren och funderar på att beställa äl tester och vart beställer ni era???

Härligt att något verkar hända och att mensen är på väg att ta slut.

Med tanke på min pcos har jag helst kört med clearblues digitala äl test då jag alltid får ganska kraftiga utslag annars som gör det svårtolkat. Nu sist hade jag dock apoteket ab :s egna test och de fungerade bra. Använt testlagrets tidigare och de är ju väldigt billiga och när jag väl fick glad gubbe på de digitala fick jag väldigt snabbt ett jättekraftigt steck även på dem så fungerar också men lite mer svårtolkat när man inte är van hur ens kropp fungerar.

Har bara ett par kvar av apotekets nu så funderar på att beställa från testlagret nu då det kan gå åt ett antal nu när jag ska köra en cykel utan pergo. Men inte bestämt mig för om jag ska köra med test eller låta bli och se vad som händer.
  • Solrosen 83

Tempen droppade här på morgonen så nu är mensen definitivt på väg och kommer väl antagligen idag eller imorgon :(

• Solrosen 83
    snosan skrev 2015-07-14 22:10:14 följande:
    Ja nubbar mina äggstockar börjat mola oxå å brösten är lite ömmare. Hur snabbt har ni börjat känna av äggstockarna? ? Jag tycker de kändes tidigt att redan få dessa känningar nu, men jag klagar inte. Bara det att jag har inge äl test så känns som att jag inte hinner få dem hem innan denna cykel är över :) jag hade 3 olika senast. Ett billigt ett från apoteket å sen digitala. Vägrade missa äl ;)
    Har för mig att jag började känna i äggstockarna redan ett par dagar in i kuren men sen blev ändå inte äl förrän cd 20 så bara för det känns nu kan det vara ett tag till så du hinner få hem test. Har för mig att testlagret iaf hade snabb leverans.
  • Solrosen 83
    Novembersmile skrev 2015-07-14 22:22:37 följande:

Spöktest med testlagret. Kollade på testen från i morse och igår kväll. Syns 2 sträck på båda, men torkade gamla test är väl egentligen inte värt att glo på. Fler som upplevt samma?

BF 2013-08-05
    Har slängt mina direkt bara en stund efter jag läst av dem så har inte kollat igen senare. Inga tecken på att mensen är på ingång hos dig?
  • Solrosen 83
    Novembersmile skrev 2015-07-15 05:47:07 följande:

Nej känner inget speciellt. Stickningar i brösten och endast lite mensvärk . Men mensen borde väl komma snart om det var så att jag fick ägglossning och inte blev befruktad.

BF 2013-08-05
    Ja den borde ju komma när som nu annars. Låter ju lite hoppfullt iaf. Testat något mer idag?

Jag har bim idag men än har mensen inte dragit igång på riktigt. Bara bruna flytningar med bara lite rött i igår.
  • Solrosen 83

Novembersmile: Hur går det för dig? Mensen kommit än? Om inte har du testat något mer?

Här är mensen verkligen igång nu och jag blöder helt hysteriskt mycket som vanligt när jag ätit pergo eller provera.

Svar på tråden Syskonförsök med pergotime