• snosan

Syskonförsök med pergotime

Törs man hoppas? Fick nyss pos på 2 stickor! Vet ej hur man får upp bilden bara

• snosan
    Solrosen 83 skrev 2016-05-22 07:14:47 följande:

Åh vad spännande! Håller alla tummar här.

Om du använder mobilappen så har du iaf i iphone en blå kamera längst ner till vänster när du har rutan där du skriver inlägg öppet. Ligger bredvid skicka knappen. Klickar man där kan man lägga till bilder från sitt album.

Finns det en app?
  • snosan
    Novembersmile skrev 2016-05-23 21:32:07 följande:

hur länge får man äta pergotime? Jag har ju knaprat 1 år snart. :( inne på typ 8 - 9 kuren i rad nu..

finns det någon maxlängd man får äta? ska ge allt på denna kur och hoppas det tar sig, har ju iallafall fått ägglossning 2 kurer på rad. 

Oj har du inte tagit nå. Paus? Till mig sa dem max 3kurer sen måste kroppen vila 3mån. Det var väldigt viktigt för att kroppen skulle få vila. Sen köra 3kurer igen och efter det 3mån vila. Minns inte varför men det var väldigt viktigt för något i kroppen. Om de var livmodern eller något som ej mådde bra av att man överstimulerade den.
  • snosan
    Novembersmile skrev 2016-05-25 20:05:08 följande:

Pratade med en sköterska. och tydligen har min gynläkare gått i pension.. och nu har landstingen börjat samarbeta så vi blir slussade vidare till en annan klinik. Och de hjälper inte till med pergotime om man redan har ett barn. Så hon jag pratade med tyckte jag skulle genomföra denna kur som redan är påbörjad. men blir det inget så är det nog ivf som är nästa grej.

Och det här med ivf är vi lite kluvna till. Vi är ju superglad att vi har en son och såklart vill vi ha ett syskon. Men när vägen känns så lång och många procedurer så känner vi att vi kanske inte tar ivf..

måste man acceptera att man inte kan få fler barn? :( 

känns hopplöst. 

Men en läkare från den nya kliniken ska ringa mig inom de närmsta veckorna. och ger inte denna kur något graviditet så tar i en paus över sommaren och sen får vi se.. 

ge mig lite hopp brudar!!

Tycker inte man ska behöva acceptera det! Finns många sätt att bli gravid/få barn på :)

Men tänkte på en sak hur mycket väger du? För mig gick det dåligt med Pergotime samma kur som nu då jag lyckades. För jag vägde 13kg mer än denna gången jag testade.
  • snosan
    Novembersmile skrev 2016-06-10 22:50:33 följande:

Ok.

Tog ett till test nu innan jag la mig. Också starkt men lite svagare och strecket kom inte lika fort som det innan.. Så kanske att ägglossning var idag då!

Hoppas ni myst på ordentligt och att det tar sig! <3

Jag hade glömt hur orolig jag är i början av graviditeten. Tänkte att jag skulle vara överlycklig och må som en prinsessa helatiden, men i ärlighetens namn så är jag livrädd att liten ska lämna oss. Drömmer mardrömmar väldigt ofta.

Någon som känner igen sig eller är ni bara glada helatiden? Har ni hunnit göra något vul eller ul ännu? Vi har ett nästa vecka och jag ser väldigt mycket fram emot det.
  • snosan

Var på vul idag och fick till min stora lycka se bönan och ett tickande hjärta! <3

• snosan
    Novembersmile skrev 2016-06-16 21:33:55 följande:

Men åh vad roligt! Hur långt är du gången? :)

Hoppas på ett fint plus jag med om ca 1 v. Har åkt på en helsikes förkylning.

Jag är 7+4 så jag bara hoppas vi kommer förbi dessa jobbiga första veckor snart! Är lycklig och nervös
  • snosan
    Novembersmile skrev 2016-06-22 11:52:20 följande:

Ja starkare var det! Fortfarande svagt men det syns :D

Ja hoppas!!!

Grattis!! Va roligt! :) så kul att Det tog sig! Vänta med att testa igen en vecka så ser du att det ökat! :)
  • snosan
    Novembersmile skrev 2016-06-22 18:56:45 följande:

Tack! Men ropar inte hej än! Nästan så man är inställd och gruvar sig för missfall igen! Typ att det är för bra för att vara sant. Men vi håller tummarna att testen blir starkare och att vi får bli 2 barnsföräldrar i mars!

Ja ma. Är alltid nervös i början... Vi hoppas oxå få bli de i Jan. Känns bra att man kollat vul en gång, men är ju ingen garanti att saker går bra fastän allt såg perfekt ut. Men lite tryggare blir man då hjärtat börjat slå :)
  • snosan
    Novembersmile skrev 2016-06-26 15:13:33 följande:

Lycka kan vända fort! :(

Har mensvärk och det har kommit lite blod :( när fan ska det bli min tur egentligen? Jag ger upp nu tror jag! Blir så ledsen :'(

Men nej :( vad ledsen jag blir!! Hoppas det bara är en blödning och att liten får stanna!
  • snosan
    Solrosen 83 skrev 2016-08-21 04:32:27 följande:

Tänkte bara jag skulle uppdatera här att den 17 aug föddes vår andra dotter.

Men va Mysigt! Jag inväntar vårat rul så jag kan få reda på bf datum, men enligt mina uträkningar ska det vara i slutet av Jan!
  • snosan
    telly skrev 2016-08-24 21:28:01 följande:

Hej!

Fick barn med hjälp av Puregon men nu vill inte landstinget inte hjälpa oss eftersom vi redan har ett barn. Hur kan ni andra få hjälp när ni redan har barn? Jag behöver ju inte ens ivf...

Bor i Dalarna om det är nån annan därifrån?

Låter väldigt konstigt att de kan neka er hjälp då ni behövde medicin för första... Jag gick bara till min gynekolog och sa att jag ville ha hjälp med ett syskon och de vavar gen tvekan från. Hennes sida om jag skulle få hjälp eller ej. Fick medicin utskriven direkt
Svar på tråden Syskonförsök med pergotime