• snosan

Syskonförsök med pergotime

Känns som att något händer i kroppen för mig. Är på tablett 3 idag och mensen börjar avta! Den brukar de senaste månaderna innan jag fick pergotime vara i allt mellan 9-21 dagar. Men nu är jag på cd6 och mensen är nästan över :)

Första kuren och funderar på att beställa äl tester och vart beställer ni era???

• snosan
    Solrosen 83 skrev 2015-07-14 05:28:24 följande:

Härligt att något verkar hända och att mensen är på väg att ta slut.

Med tanke på min pcos har jag helst kört med clearblues digitala äl test då jag alltid får ganska kraftiga utslag annars som gör det svårtolkat. Nu sist hade jag dock apoteket ab :s egna test och de fungerade bra. Använt testlagrets tidigare och de är ju väldigt billiga och när jag väl fick glad gubbe på de digitala fick jag väldigt snabbt ett jättekraftigt steck även på dem så fungerar också men lite mer svårtolkat när man inte är van hur ens kropp fungerar.

Har bara ett par kvar av apotekets nu så funderar på att beställa från testlagret nu då det kan gå åt ett antal nu när jag ska köra en cykel utan pergo. Men inte bestämt mig för om jag ska köra med test eller låta bli och se vad som händer.

Ja nubbar mina äggstockar börjat mola oxå å brösten är lite ömmare. Hur snabbt har ni börjat känna av äggstockarna? ? Jag tycker de kändes tidigt att redan få dessa känningar nu, men jag klagar inte. Bara det att jag har inge äl test så känns som att jag inte hinner få dem hem innan denna cykel är över :) jag hade 3 olika senast. Ett billigt ett från apoteket å sen digitala. Vägrade missa äl ;)
  • snosan

Är på dag 20 nu och äntligen börjar strecket synas mer än vara lite svagt :)

ursäkta min franska, men hur f#n lägger man till bilder här?? Går ej lägga till från telefonen för mig :(((

• snosan
    Solrosen 83 skrev 2015-08-18 05:54:11 följande:

Dagens test lämnade inga tveksamheter iaf :)

Grattis!!!skrev det igår oxå, men de verkar inte skickat!!! Roligt med ett digitalt!! ???? jag blev så glad av de att jag testade 3 gånger i olika veckor för att se att de ökade ????
  • snosan

Ni har tur som får kolla upp hur blåsorna utvecklas. Här finns det inte en möjlighet att få kolla sånt.

• snosan
    Solrosen 83 skrev 2015-08-21 10:46:15 följande:

Lyckan ser tyvärr ut att bli kortvarig här :(

Började blöda lite igår eftermiddag så var hos gyn nu på fm och de kunde inte se att det fanns någon graviditet. Är visserligen väldigt tidigt men det såg tyvärr inte så positivt ut :(

Får avvakta och se om det kommer någon blödning annars skulle jag återkomma om 1 v så fick de kolla igen.

Var väl för bra för att vara sant att det skulle lyckas utan pergotime...

Men va tråkigt!!! Hoppas de bara var för tidigt å att ärtan stannar ?
  • snosan

Jag är på piller 7 och 8 idag av mina pergotime :)jag inväntar fortfarande alla symptom!! Känner mig som ett barn på julafton:)

Förra gången tog det sig på dubbelkur och skulle ju vara härligt om det tog sig direkt på dubbel denna gång oxå :)

Någon annan som tar piller nu??

• snosan

Ont i svanken å äggstockarna idag... :) mer än tidigare om appen stämmer bor äl ske 27-31 nån gång :) troligen söndag. Vilket känns bra jag åker iväg från karln i 2 dagar å vill INTE missa äl :)

• snosan
    Solrosen 83 skrev 2015-08-27 12:00:26 följande:

Blöder fortfarande. Cd 6 idag så tar förhoppningsvis slut snart. Hade minskat rätt mycket till igår men tog ny fart på kvällen igen.

Hoppas att den avtar snabbt :(

Mina äggstockar blir mer mer aktiva samt att nu har brösten börjat kännas oxå. Är på cd 12 nu :) hoppas på äl snart. Men testerna ger inte mer än svagt rosa... när i cykeln har i haft ägglossning?
  • snosan
    Novembersmile skrev 2015-08-28 21:32:32 följande:

Nu har mina äggstockar slutat göra ont.. Återstår att se om det blev nån äl eller inte.

Håller tummarna!!

Här så bultar mina äggstockar för fullt och brösten hat börjat ömma! Men testerna visar fortfarande ingen ökning! Hoppas de ökar snart :) massa symptom men då inget sker på stickorna blir jag lite stressad ;/ men bara cd 13 ännu.
Svar på tråden Syskonförsök med pergotime