Inlägg från: zandraa4848 |Visa alla inlägg
  • zandraa4848

Hur tidigt kan man flyga med barn?

Jag och min man väntar vårat 4 barn i december och nu undrar jag hur tidigt man kan/inte bör flyga med små barn? Min man jobbar Norge men kommer att vara ledig i januari och halva februari och vill att vi skall resa bort en vecka eller två. Och då undrar jag om de e okej att göra de med en lite som är 1,5 - 2 månader??? Tiden där e jag inte orolig för alls utan de e bara flygresan. Jag har tidigare flugit med en 6-månaders och de va inga problem.

• Svar på tråden Hur tidigt kan man flyga med barn?
  • zandraa4848

Tack för alla svar då behöver jag inte oroa mig för de iaf. Men hur flyger man med som små i knät? Kan man amma samtidigt då när man lyfter och landar? E de för tryckets skull som dom bör äta?

• zandraa4848
    Sthlmskille85 skrev 2015-05-03 07:53:50 följande:

En kortare flygresa ska inte vara något problem även för ett barn som är mellan 1,5 och 2 månader. Så länge du förbereder dig ordentligt för resan så.

E de några speciella förberedelser man bör tänka på?
  • zandraa4848
    Dixie skrev 2015-05-20 08:08:47 följande:

Flygresan tror jag inte är några problem, men var ska ni åka? Jag hade varit tveksam att ta med ett ovaccinerat spädbarn på resa .

Vi funderar på att åka till Spanien i januari februari. De e lagom varmt för den lilla och skönt att komma iväg lite. :)
Svar på tråden Hur tidigt kan man flyga med barn?