• zandraa4848

Hur tidigt kan man flyga med barn?

Jag och min man väntar vårat 4 barn i december och nu undrar jag hur tidigt man kan/inte bör flyga med små barn? Min man jobbar Norge men kommer att vara ledig i januari och halva februari och vill att vi skall resa bort en vecka eller två. Och då undrar jag om de e okej att göra de med en lite som är 1,5 - 2 månader??? Tiden där e jag inte orolig för alls utan de e bara flygresan. Jag har tidigare flugit med en 6-månaders och de va inga problem.

• Svar på tråden Hur tidigt kan man flyga med barn?
  • Sthlmskille85

En kortare flygresa ska inte vara något problem även för ett barn som är mellan 1,5 och 2 månader. Så länge du förbereder dig ordentligt för resan så.

• Grus grus

Du måste vänta tills barnet har fått sitt personnummer och sen göra ett pass till barnet. Sen har olika flygbolag olika regler för hur gamla barnen måste vara.

online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • Varit där

Jag flög med min dotter när hon var 1,5 månad. Vi flög då här ifrån Sverige till Uganda mellan landning i turkiet. Allt gick super bra, dock så sov hon nästan hela tiden men jag var förberedd oxå. Men se till att ta vaccin beroende på vart ni åker och sen så finns det näsdroppar man kan ge innan planet lyfter som ska hjälpa barnet. Men kolla med BVC

• Fjäril kär
    Längtanevig skrev 2015-05-03 08:01:31 följande:

Personnr får barnet redan på BB ju... Så det är inget problem...

Eh nej, de fyra sista siffrorna kommer från folkbokföringen/skatteverket. Ett personbevis kommer hem i brevlådan efter någon vecka efter förlossningen. Det måste man ha för att fixa pass och biljett.
  • Santin

Jag fick hela personnr på en gång då hon kommit ut och de satte dit dom där armbanden.

Flyga går nog göra rätt snabbt bara du är förberedd. Låt barnet amma under start och landning. Eller om du inte ammar ge flaska.

• Sous
    Fjäril kär skrev 2015-05-03 08:08:31 följande:
    Eh nej, de fyra sista siffrorna kommer från folkbokföringen/skatteverket. Ett personbevis kommer hem i brevlådan efter någon vecka efter förlossningen. Det måste man ha för att fixa pass och biljett.
    Jag födde barn 2012 senast och då fick han hela personnumret på bb.
  • Grus grus

Oj vad gammal jag känner mig nu! På den tiden jag fick barn (2006) fick man vänta på de fyra sista siffrorna som kom med posten. Hade ingen aning om att det ändrats.

online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • zandraa4848

Tack för alla svar då behöver jag inte oroa mig för de iaf. Men hur flyger man med som små i knät? Kan man amma samtidigt då när man lyfter och landar? E de för tryckets skull som dom bör äta?

Svar på tråden Hur tidigt kan man flyga med barn?