Inlägg från: Anonym (h) |Visa alla inlägg
  • Anonym (h)

Omhändertagna barn

Prata med soc om att det inte fungerar från hans håll. Missbrukar du nu? Eller hade du varit ute och festat och det tolkades som att du missbrukat? Det var lite otydligt. Hur gamla är barnen?

Om du missbrukar kanske du kan söka till mamma-barn-behandling. Malins minne typ. Om du inte missbrukar behöver du få någon som hjälper dig och kan hjälpa till att dokumentera vad som händer.

• Anonym (h)

Kan inte de äldre ha eget boende?
    Vad vill de yngre? Bo hos honom?

Har du funderat på behandling? Mamma-barnbehandling blir ju svårt när barnen är så stora, men något för dig. Något för en längre tid kanske? 

Har själv barn och har haft ett missbruk. 

• Anonym (h)
    neverpreggo skrev 2015-05-02 12:27:33 följande:

Kan han verkligen anses som något stabilt för barnen då han misshandlade daten? Låter konstigt.

Han kanske  ljuger om det.
    Sedan när familjesituationer är riktigt dåliga, struntar soc ibland i vissa detaljer för att göra det bästa möjliga av den situation som finns. Den kan då ibland vara långt ifrån perfekt, kanske har de bedömt att han iaf är drogfri. Typ. Säger inte att detta alltid är bra, men har han inte misshandlat barnen och detta är anmält och han är dömd, då anses han oskyldig mer eller mindre.
  • Anonym (h)
    Anonym (mamman) skrev 2015-06-07 21:03:33 följande:

Inte barnen men mig, både fysiskt och psykiskt, och hans självinsikt är väldigt skral, utåt är han så himla trevlig ,hjälpsam mm, och är väldigt vältalig,

En ganska typisk misshandlare.

Jag har varit med om att det för soc var jätteviktigt att barnen var med sin pappa fast han slagit mig många gånger framför dem. Detta var ett barn på 11 och ett på fem.

Soc resonerade så som han har inte slagit barnen och han är på behandlingshem blabla och ibland resonerar soc för en förälders skull istället för att lyssna på barnen. Sedan var även mitt ex väldigt vältalig och charmig mot soctanterna :(
Svar på tråden Omhändertagna barn