• Anonym (mamman)

Omhändertagna barn

Under många år har jag blivit psykiskt misshandlad av min blivande ex man, vi har levt separerade i ca 2 år, allt funkade väl hyfsat när det gällde barnen, och han hade själv sagt för ca 1 år sedan att det skulle aldrig bli vi igen, ändå är det ju han som haft en kvinna bakom min rygg i ca, 5 år, till slut efter att suttit hemma i över 1 år att prova lyckan på krogen, det gick bra, träffade en jätte trevlig man och vi bestämde träff även helgen efter, Vad händer då, när exet får nys om det så tar det hus i helvetet, kommer rusande till mitt hem, misshandlar daten och slänger ut honom, ok nu hade jag druckit för vi hade gått hem till mig efter krogbesöket, ringer polisen ,för han är orolig för sina barn, men han tar inga barn med sig när han åker, om han nu är så orolig för barnen varför har dom bott hos mig dom senaste 1 och ett halvt åren, och inte ens betalat underhåll, och naturligtvis så blir soc inkopplat, och jag går helt på deras linje, vill ju inte skada mina barn mer, har bett om hjälp för mitt missbruk, och nu är det bestämt att barnen skall bo hos sin pappa i varjefall i månad, så dom får lite lugn och jag får den hjälp jag behöver, men exet dumpar barnen hos mig var och varannan dag, han har fortfarande inte haft dom som han själv ordnat

• Svar på tråden Omhändertagna barn
  • Anonym (h)

Prata med soc om att det inte fungerar från hans håll. Missbrukar du nu? Eller hade du varit ute och festat och det tolkades som att du missbrukat? Det var lite otydligt. Hur gamla är barnen?

Om du missbrukar kanske du kan söka till mamma-barn-behandling. Malins minne typ. Om du inte missbrukar behöver du få någon som hjälper dig och kan hjälpa till att dokumentera vad som händer.

• Anonym (Qwe)

För barnens skull hoppas jag barnen blir omhändertagna! Du är på krogen och super, pappan misshandlar folk och ingen av er verkar vilja ha dem! Dumpar ungarna hos dig? Hur kan du ens uttrycka dig så?

• Anonym (mamman)

Missbrukar alkohol när jag mår dåligt, försöker komma till rätta med, barnen är mellan 14 och 21, ja han dumpar av dom hos mig, jag får aldrig reda på när dom kommer eller när dom blir hämtade, det enda jag vill nu är att äntligen få ta tag i mig så jag kan vara dden mamma barnen behöver, vilket jag ändå varit fram tills ca 2 år sedan, när exet knäckte mig totalt

• Anonym (.)

[quote=75240629][quote-nick]Anonym (mamman) skrev 2015-05-02 11:55:58 följande:[/quote-nick]

Missbrukar alkohol när jag mår dåligt, försöker komma till rätta med, barnen är mellan 14 och 21, ja han dumpar av dom hos mig, jag får aldrig reda på när dom kommer eller när dom blir hämtade, det enda jag vill nu är att äntligen få ta tag i mig så jag kan vara dden mamma barnen behöver, vilket jag ändå varit fram tills ca 2 år sedan, när exet knäckte mig totalt

[/

Hoppas du får den hjälp du behöver. Hoppas du ser till att alla barnen får den hjälp omstöp de behöver för att inte vara/bli trasiga personer.

Du får börja med att ta ansvar för din del och dina handlingar. Du valde att stanna hos en man som var enligt dig dålig, sen får barnen utstå missbruk.

Har de någon stabil vuxen de kan bo hos? Antar att alla inte bor hemma?

• neverpreggo

Kan han verkligen anses som något stabilt för barnen då han misshandlade daten? Låter konstigt.

• Anonym (h)

Kan inte de äldre ha eget boende?
    Vad vill de yngre? Bo hos honom?

Har du funderat på behandling? Mamma-barnbehandling blir ju svårt när barnen är så stora, men något för dig. Något för en längre tid kanske? 

Har själv barn och har haft ett missbruk. 

• Anonym (h)
    neverpreggo skrev 2015-05-02 12:27:33 följande:

Kan han verkligen anses som något stabilt för barnen då han misshandlade daten? Låter konstigt.

Han kanske  ljuger om det.
    Sedan när familjesituationer är riktigt dåliga, struntar soc ibland i vissa detaljer för att göra det bästa möjliga av den situation som finns. Den kan då ibland vara långt ifrån perfekt, kanske har de bedömt att han iaf är drogfri. Typ. Säger inte att detta alltid är bra, men har han inte misshandlat barnen och detta är anmält och han är dömd, då anses han oskyldig mer eller mindre.
Svar på tråden Omhändertagna barn