Är hon dräkig?
Finns det någon konkret möjlighet/risk att hon är dräktig, dvs har hon haft kontakt och parat sig med en fertil hankatt? När, i så fall?
Finns det någon konkret möjlighet/risk att hon är dräktig, dvs har hon haft kontakt och parat sig med en fertil hankatt? När, i så fall?
Ja, herregud.....suck är allt jag kan säga.
Du blandar ihop saker märker jag.
Du har bl.a. valt att låta din honkatt:
- Para sig med X antal okända fertila lösspringande hankatter med för dig okänt temperament, med okänd hälsostatus när det gäller smittor, med okänd blodgrupp (vilket gör att du inte vet om kattungarna kommer att dö p.g..a. blodgruppskrock när de diar sin mamma) och du vet inte heller vilka ärftliga genetiska sjukdomar och defekter kattungarna riskerar att ärva.
Du har även valt att låta din honkatt ge upphov till fler huskatter, vilket är fullkomligt förkastligt och ansvarslöst med tanke på hur mycket lidande det enorma huskattöverskottet innebär för enskilda katter.
De enda som bär ansvar för huskattöverskottet och huskatters medföljande låga status är huskattägare som du själv som "vill ta en kull". Denna kull säljs kanske till folk du litar på, men deras ungar då? Och ungarnas ungars ungar? För de du säljer till vill väl också "ta en kull"?
Du valde att blanda in raskatter i diskussionen (p.g.a. att jag har en Birma på min bild kanske), och jag har faktiskt inte bara en utan fyra raskatter med stamtavla(Ragdoll, Birma och 2 Norska skogkatter). Precis som de allra flesta raskatter är samtliga kastrerade och har aldrig vare sig använts i avel eller varit på utställning.