• Anonym (Z)

Vad gäller nu?

Tyvärr är det enligt min erfarenhet inte så att han 'förbrukar' barnets rätt till semester med honom genom att inte meddela sig enligt beslutet.

• Anonym (Z)
    Anonym (Anonym signatur) skrev 2015-05-03 12:15:15 följande:

[quote=75239002][quote-nick]Anonym (Z) skrev 2015-05-01 22:39:05 följande:[/quote-nick]

Tyvärr är det enligt min erfarenhet inte så att han 'förbrukar' barnets rätt till semester med honom genom att inte meddela sig enligt beslutet.

[/

Har du gått igenom samma sak? Jag tror att han mest är ute efter att bråka. Han bråkar om allt som tänkas kan. Förra sommaren bråkade han också om sommaren t.ex. Men det bråkas om allt som tänkas kan.

Funderar på att stämma honom im uteblivet umgänge. Han följer inte domen och det händer att barnet är hemma de helger barnet skulle ha umgänge med sin pappa. Han i sin tur menar på att han kan strunta i att hämta, finns ingenting jag kan göra och polisen kan ju inte hämta honom för att umgås med sitt barn.

Den som ville gå till domstolen och ha en umgängrstvist är dessutom pappan själv.

Ja, tyvärr...

Om han inte följer umgänget i domen kan du begära verkställighet. Men frågan är vad du egentligen vill få ut av det? Krasst men vill han skippa ett umgänge så gör han det ändå. Gör han det utan att ge besked till dig o barnet kan det i slutändan kosta honom då han inte samarbetar och det drabbar barnet - men då krävs det många gånger. Du kanske kan ställa frågan om ni ska ändra umgängesupplägget?

Obs att detta är enl min erfarenhet. Det kan säkert variera beroende på advokat, domare, nämnd, kommun, etc.
Svar på tråden Vad gäller nu?