• Desideri

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

KarnaB skrev 2015-06-01 14:26:06 följande:
    Funderar också på hur man ska berätta för sambon! och alla andra... 

Men just nu kämpar jag bara som in i bänken med koffein-abstinens och känner mig allmänt låg så blir nog inget spektakulärt berättande ikväll :P 
    halo83 skrev 2015-06-01 13:57:30 följande:

När el om jag får ert plus så tänkte jag lägga in en kanelbulle i ugnen, och säga att jag hR nåt åt honom som står i ugnen... Får se om hN fattar, min man älskar kanelbullar dessutom haha

Jag hade också en idé om att lägga en bulle i ugnen. Sambon är nämligen på spelkväll ikväll så tänkte släcka ner och sen tända ugnen ställa in en bulle. När han sen kommer hem måste han gå förbi köket så vänter jag i vardagsrummet intill. :) 
  • Desideri
    Aniroma skrev 2015-06-01 18:40:42 följande:
    Alltså!! är det sant????!!!! Tog först ett testlagrets, och det visade svagt plus. Så sprang o tog två till med en gång. Tre test kan ju inte visa fel????
    Men åååh! Grattis! :D
  • Desideri
    ÄL-lista:
    4/5 miachr78
    10/5 linnsanbelle
    12/5 sofiakb
    13/5 Jelu
    13-14/5 mikamon
    15/5 Carabellis kusp
    15/5 lisafisa22
    15/5 TouchOfRed
    15/5-16/5 Elyssa81
    17/5 soofa
    18/5 filippas
    18/5 jess06
    18/5 malink80
    19/5 EkoS
    19/5 Woodwick
    20/5 halo83
    22/5 körsbärsblom90
    22/5 Elskling123
    22/5 Desideri
    22-23/5 vår sommar
    22-24/5 Erna90
    23/5 Aniroma 
    25/5 Nystjärna
    27/5 babytjejen
    27/5 EliWe
    27/5 Fronten
    28/5 cleo
    29-30/5 Ivve91
    29/5 Kolan91
    4/6 sommarblomma1
    4/6 fian88 andra barnet

BIM-lista:
    16/5 Jade2016
    18/5 miachr78
    19/5 natlin, tredje barnet
    19/5 MatildaMilano
    21/5 Smulan1978
    21/5 Redcat
    26/5 linnsanbelle, första barnet
    26/5 sofiakb, första barnet
    26/5 siz
    28/5 TouchOfRed
    Carabellis kusp, andra barnet
    29/5 Jelu, tredje barnet
    29/5 lisafisa22, första barnet
    30/5 Elyssa 81
    31/5 soofa, första barnet
    31/5 CissiJissi
    1/6 jess06, första barnet
    1/6 malink80, tredje barnet
    2/6 Woodwick, första barnet
    2/6 MotherA, andra barnet
    3/6 Elskling123
    3/6 EkoS, första barnet
    3/6 miamarina84
    4/6 Fian88, andra barnet
    5/6 körsbärsblom90, första barnet
    5/6 Desideri, andra barnet
    5-6/6 vår sommar
    5-7/6 Erna
    6/6 sowe81, andra barnet
    8/6 Nystjärna, andra barnet
    6-8/6 fkh
    7/6 halo83, tredje barnet
    7/6 81718171, tredje barnet 
    7/6 Lik trådskaparen
    7-8/6 Marie14
    8/6 Aniroma, första barnet
    8/6 NellieMeja
    10/6 babytjejen
    10/6 Fronten
    11/6 EliWe
    11/6 cleo
    15/6 Ivve91
    15/6 Kolan91
    18/6 sommarblomma1
    18/6 Minime, tredje barnet
    22/6 maddex

Trådens Plus:
    debbie85 (BIM 20/5, plussade den 17/5. BF 26/1)
    milla741 (BIM 20/5 plussade den 18/5. BF 29/1) 
    anynumos (BIM 22/5, plussade den 21/5. BF 3/2) 
    MissMf (BIM 26/5, plussade den 22/5. BF 3/2)
    Fijah89 (BIM 27/5, plussade den 23/5. BF 2/2)
    Novalilja (BIM 31/5, plussade den 25/5. BF 7/2) 
    Brinkly (BIM 1/6, plussade den 26/5. BF 10/2)
    filippas (BIM 1/6, plussade den 28/5. BF?)
    KarnaB (BIM 2/6, plussade den 31/5. BF 9/6)
    Desideri (BIM 5/6 plussade den 1/6 BF12/2)
  • Desideri
    Aniroma skrev 2015-06-01 19:56:20 följande:

Tack! Vi är helt i chock här hemma. Känns helt overkligt men helt fantastiskt! Jag hade verkligen ställt in mig på att det inte hade tagit. Det är vårt första försök. Hur ofta har man sån tur? Jag vågar verkligen inte hoppas på något. Ska köpa ett clearblue digital imorgon.

Första barnet. Äntligen.

Har inte haft några direkta symptom egentligen. Molvärk ända sedan äl visserligen. Ömma bröst men det har jag alltid innan mens. Kände inte av när det fäste, fick något litet stick men vet inte om det var det. Det som gjorde att jag testade var att jag haft brännande känsla i livmodern och att jag i natt drömde att jag plussade, hur sjukt är inte det!? :)

Åh hur berättade du?  Visst kan man inte fatta det?! Jättekonstig känsla, även om jag varit med om det en gång tidigare så känns det minst lika galet och nervöst! :D

Åh det skulle kunna vara jag som skrev det där om symtom osv. Har heller inga symtom men hade molande värk sen äl och kände också av nått hugg men vet inte alls om det var när ägget fäste. Här om kvällen drömde jag faktiskt med att jag plussa men att mensen kom sen. Fy!  Inga ömma bröst här ännu, klämmer på dem några gånger om dagen. haha!

• Desideri
    Aniroma skrev 2015-06-01 20:26:48 följande:
    Haha jag hade ju tänkt att när jag väl blir gravid så skulle jag spela cool och hitta på något kul för sambon. Men när jag såg strecket så blev jag så jäkla paff och chockad så jag tog testet och. Sprang upp på ovanvåningen till arbetsrummet och bara skrek: ser du ett strecke, ser du ett streck!!?? Haha

hahaha vad roligt, blev han med lite paff då antar jag! :D

Här lyser solen ikväll så hela lägenheten är upplyst av den. Hade tänkt att det skulle va mörkt när sambon kommer hem och bara ugnen som lyser ;P Nåja

• Desideri
    MotherA skrev 2015-06-01 21:35:22 följande:

Köpte Apotekets testa tidigt och efter liten diskussion med mannen så tog jag ett redan i eftermiddags. Starkt fint plus trots att bim är först imorgon! :) SÅ underbart! Nu kan jag tror på det så sött upp mig på listan över plus. Senast plussade jag oxå i maj så det är nog "vår" månad! Haha

Åh vad roligt! Grattis!! :)

Vad många vi är som plussat idag!
  • Desideri
    Aniroma skrev 2015-06-01 20:43:24 följande:
    Ja det kan man ju lugnt säga! ;)

Åh va spännande, berätta hur det går sen!!! :)
    Hihi det gick bra, han kom hem sent när det hade blivit mörkt ute. Så han kom hem till en mörk lägenhet med en ugn som lyste och han kikade in i den. Han förstod inte riktigt fören han gick in till vardagsrummet och frågade mig "Har du en bulle i ugnen?" Och när han sa det högt så fattade han. Han blev jätteglad och kom han fram till mig och frågade igen om jag hade en bulle i ugnen och peta på mig. Jaa svarade jag och han sa "grattis till oss" och börja puss på mig och höll om mig. Så mysigt! :)
  • Desideri
    KarnaB skrev 2015-06-02 21:27:24 följande:

det låter lugnande :) mina test har iallafall hela tiden blivit mer starka även om det går långsamt..

tack för svaret!

hoppas också att de alla vill stanna kvar <3 

Mitt var med ganska svagt igår på bim-4. Tänkte ta ett imorgon försäkra mig om att det faktiskt är sant och även kolla om det blivit starkare. :) har ganska svårt att lita på bara 1 test. Haha
  • Desideri

Tog ett till test idag, och ja jag är väl gravid då. Lite svårt att greppa men det börjar sjunka in nu. Testet har blivit starkare än det i förrgår också. :)

Nu håller vi tummarna att liten vill stanna bara! :)

• Desideri
    vår sommar skrev 2015-06-03 08:32:00 följande:
    Stort grattis. Har du några symtom än?
    Tack! :) Inte direkt, har lite molande värk till och från och sen igår har jag fått illamående till och från. Annars mår jag precis som vanligt. :) Har väl lite lätt till tårar också men så har jag varit sen dottern föddes. Trodde först det var hormoner men det gick aldrig över. haha! Men känns som jag är lite mer känslig än vanligt. :P
  • Desideri
    KarnaB skrev 2015-06-03 10:00:33 följande:
    Yay grattis igen  
    Jag tänkte ta ett nytt test imorgon bitti, berättade för sambon igår kväll och han litade inte riktigt på mina svaga test även om jag förklarade att även svagt positivt är positivt :P så ska försöka försäkra honom med ett starkare test imorgon! 

Jag blir plötsligt supernervös över att berätta för mina föräldrar och storebröder, vet inte riktigt varför? Är ju en vuxen människa...Men yngst i familjen så dom tycker alltid att jag är "minstingen" :P ska besöka föräldrarna om en vecka och vara där i några dagar, undrar om jag kommer berätta redan då, eller vänta till runt v 8 typ när det känns lite säkrare (känns ju riktigt tidigt att berätta i v 5+3 typ :P) 

Haha min sambo var med sådär när jag plussa med dottern. Tog massa svaga men fick höra "vi väntar och ser om mensen kommer" Först efter det trodde han mer på det. ;) Denna gång så tycker han det är lite onödigt att ta fler test för att jag fick ju ett positivt redan. haha 

Åh det där med att berätta är såå svårt. Jag berätta för min familj typ några dagar efter jag plussa. Kunde inte hålla mig alls. För sambons familj berätta vi i v 7. Denna gång kommer vi nog faktiskt vänta till efter KUB i v13 tror jag. Denna gång känner jag att vi vill ha en egen hemlis ett tag även om jag såklart vill skrika ut det också. :P Jag tyckte det var skönt att berätta tidigt sist för allt var nytt och om det skulle hända nått så hade man stöd från familjen. :)

• Desideri
    vår sommar skrev 2015-06-05 09:11:21 följande:

Måste fråga en dum fråga, jag fick positivt ägglossningstest den 24 och 25 maj. När ska jag förvänta mig att mensen kommer? Ska jag räkna 14 dagar från positivt äl test eller är det 14 dagar efter ägglossningen alltså 24-36 timmar efter positivt äl test. Hoppas ni förstår hur jag tänker. När skulle ni säga att jag har bim igentligen? Ena appen säger idag andra imorgon men ska jag räkna från positivt ägglossningstest så är det på söndag eller måndag, och ska jag räkna från ev ägglossning så skulle det väll bli runt måndag eller tisdag.

Lessen för rörigt inlägg men hoppas ni kan hjälpa mej.

Jag räknar 14 dagar från ägglossningen. :) Så jag skulle räkna att bim är 14 dagar efter den 26e, och bim den 9/6 (Läste nånstans om man har positivt utslag på äl test 1 dag har man äl inom 12-24 timmar, har man positivt utslag 2 dagar har man äl 24-48 timmar efter första positiva testet.)
  • Desideri
    soofa skrev 2015-06-14 12:57:09 följande:

Tjejer, tillika mina experter; hur snabbt efter ägglossning minskar äl-testerna i styrka? Jag gjorde ett test vid sju i morse som var klart positivt, när jag sedan testade igen vid tolv var det inte det. Jag har ingen koll på det här, men kan det innebära att ägglossningen ägde rum någon gång mellan dom timmarna eller att jag helt enkelt är en sådan som ska testa på morgonen för att få utslag?

Det kan också varit så att det blev stegring sent igårkväll och var starkt hela natten till morgonen för att sen bli svagt. Så är det alltid för mig. Jag får positivt sent på kvällen och vid lunchtid dagen efter är der svagt igen. Jag skulle säga att äl är inom 12-24 timmar efter du fick positivt test imorse. :)
Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni