• soofa

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

Aniroma skrev 2015-06-23 22:28:55 följande:

Du har fått en bra första stegring efter äl! :) ska bli spännande att se om det blir en ny höjning nu iom att den va lite högre idag än igår ju!! :) man brukar ju säga att en andra stegring är väldigt positivt!! Det skulle ju kunna varit en inplantationsdipp igår, men kan det alldeles för dåligt för att säga säkert. Vissa får ju ordentliga dippar som nästan går ner till älnivå. Jag håller tummarna för att det var det och att du får en ny stegring imorgon :)

Vaknade och mätte just, ingen stegring utan snarare en rejäl dipp (ner till äl-nivå precis som du skrev). Får hoppas på en sen implantionsdipp då, vet inte när de brukar komma. :)
  • soofa
    Aniroma skrev 2015-06-24 06:20:14 följande:

phpE4ibeY21386.jpg

Såja! Borde väl bli positivt under dagen? :) nu åker ju jag bort på fredag, flyger på kvällen så är inte säkert att vi hinner med mysstund innan jag drar. För att maxa chansen: sex både idag och imorgon då? Eller idag och hoppas på att vi får till det på fredag? Beror ju på när ägget släpper visserligen. Sist hade vi nog sex tre dagar på raken över äl och då fick jag ju plus, men det slutade å andra sidan inte så bra.. Borde väl egentligen inte ha med det att göra?

Jag tror absolut inte att det hade något med det att göra, ett missfall händer ofta utan någon speciell anledning. Om jag var du skulle jag försöka få till det i dag och i morgon, sen se hur ni känner och vad ni hinner med på fre. :)
  • soofa
    Aniroma skrev 2015-06-24 07:19:30 följande:
    Nej jag tror inte heller det men blir lätt så att man rannsaka sig själv o griper efter strån för att få en förklaring till varför det blev ett mf.. :( även fast jag vet att jag inte har kunnat förhindra eller påverka något!
    Jo, förstår att det lätt blir så. :/ Men med allt som ska till vid en graviditet är det inte konstigt att det blir fel ibland.

Vad skönt att ägglossningen redan har kommit igång så att ni kan börja försöka på direkten. Den här gången kommer det gå bra, det vet jag! :D
  • soofa
    Symetrical skrev 2015-06-24 07:21:15 följande:
    Ser mycket lovande ut! Megatempökning imorgon nu då. Heja ägget! Gro in dig ordentligt nu!!! smile2.gif
    Har du fått några mer känningar idag?
    Haha, vad bra! Och med megaökning menar du? :) Hoppas hoppas! Nja, molande värk i nedre delen av magen men har känt det till och från de senaste dagarna så jag har nog inga nytillkomna symtom i dag, nej. Inte än i alla fall. ;)

Men HEY, hur går det med din ägglossning?! Hur ser testerna ut?
  • soofa
    Symetrical skrev 2015-06-24 08:44:56 följande:
    Helst rekordhögt, men jag nöjer mig med 0,3. smile5.gif

Ja, du... Igår hade jag liten tempdipp, vattniga flytningar och hög, öppen och mjuk tapp, så vi passade på att sexa till det. smile2.gif
    Idag hade jag 0,4 grader högre temp än igår (kan bero på tempning en timme senare..!?) och aningen svagare äl-test. Känner av massa molvärk fortfarande, men vet att det kan sitta i nåt dygn efter att ägget släppt, så det säger inte så mycket. Har ju inte fått positivt äl-test, men kan ha missat peaken å andra sidan, eftersom jag inte testade mer igår än tidigt på morgonen!
    Återstår att se hur äl-test och temp är imorgon! phpBw9hDm56202.jpg
    Haha okej, då hoppas jag på minst 36,80 grader i morgon bitti! Denna tempning alltså - rolig men ångestframkallande på samma gång! :)

Men vad spännande då! Hoppas ägget redan har släppt nu då, i sådana fall tajmade ni ju in the love making perfekt! :D Hur många dagar innan positiva äl-tester brukar du få sådana symtom annars?
  • soofa
    mikamon skrev 2015-06-23 15:37:14 följande:
    Nej men precis. Tempen tydde på ägglossning så jag hade säkert det, då jag hade andra symptom också :) Får kanske glädjas just nu att början av mensen går lugnt till ;) kan ju vända ikväll eller imorgon!
    Hur går det för dig?
  • soofa
    mikamon skrev 2015-06-24 10:12:05 följande:
    Mensar på här ;) Blöder inte mycket direkt och inte haft nån jobbig mensvärk som jag brukar ha annars. Tempen ligger snällt på 36.60.
    Jag håller med Symetrical (som jag brukar! Flört) och röstar på ett test jag med. Mensen är sparsam och tempen över baslinjen.. 
  • soofa
    Symetrical skrev 2015-06-24 10:55:25 följande:

Fy baaaan vilken molvärk och illamående jag ligger inne med nu! Antingen är jag mitt i äl, eller också kommer den snart och lär bli en hej dundrandes sådan!

Men alltså, det är inte okej att behöva ha det så! Obestämd Hoppas du är mitt inne i det nu så att det snart är över. 
  • soofa
    mikamon skrev 2015-06-24 11:22:57 följande:

Nää tjejer. Nu en timme efter så kickade mensvärken igång. Blödningen verkar också komma igång ordentlig nu :(

Ååh! Skrikandes Men då hoppas jag att mensen är över illa kvickt. Nästa gång är det din tur! 
  • soofa
    mikamon skrev 2015-06-24 11:33:30 följande:
    Jaa hoppas verkligen att den är över snart. Ligger hemma o kallsvettas nu. Ont ont ont :(

Får trösta mig med att kroppen kommit igång efter missfallet. Långa menscykler, men denna blev liiite kortare ;)
    Men usch, stackare! Skäms Inser hur förskonad jag själv är från både äl- och mensvärk när jag läser era berättelser. 

Ja men precis, det är ju bra att det går åt rätt håll! Och gravid vet du ju att du kan bli, så någon gång snart kommer det där plusset! Glad
Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni