• soofa

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

Usch, jag känner med dig. Bim - 3 här men spottings så jag inväntar bara mensen. Känner också att alla andra ska ha barn eller pratar barn nu. Tack och lov har jag inte fått några sådana kommentarer än, förstår inte att folk ens vågar - tror de att det är så jäkla lätt?! Hoppas bara kroppen bråkar lite med dig och att mensen kommer snart. Kram!

TouchOfRed skrev 2015-05-28 21:47:10 följande:

Ok då har jag testat med cb plus nu på em. Var negativt...igen! BIM idag o jag hade inte kissat på 4,5 timme. Nu känns allt väldigt deppigt och jag har väldigt svårt att känna hopp just nu. Känns som att det aldrig blir vår tur. "alla" runt omkring oss får barn, både första barnet och flera är inne på andra och tredje. Och så möts man av dessa

tanklösa kommentarer som: "har inte ni funderat på att skaffa barn?" "men är inte ni sugna på en liten då?" idioter.... Förlåt för deppig inlägg men jag är bara så psykiskt och fysiskt trött på detta nu, man lägger ner så mkt energi och så får man bara minus på stickan...

• soofa

Haha, oj vad kroppen retas med dig! Hoppas mensen fortsätter hålla sig borta.

linnsanbelle skrev 2015-05-28 21:50:10 följande:

En droppe blod i trosan nu på kvällskvisten. Inget på pappret dock.

Hmm.. Antingen får mensen dra igen NU eller ALDRIG haha.

Ja "vet" att man kan blöda även fast man är gravid men de känns ju inte så positivt (även om en droppe inte är att "blöda"). Någon som varit med om liknande?

Jag ska testa mig på lördag igen om mensen inte kommit och ringa ngn som kan sånt är, haha, på måndag om den inte kommit då heller. Vem ringer man? Barnmorskan?

Än är den ju faktiskt bara EN dag sen! Haha, men ändå......

• soofa
    TouchOfRed skrev 2015-05-28 22:45:38 följande:
    Tack för stödet! Det betyder mycket för mig att känna att jag inte är den enda dom kämpar. Det gäller att inte ge upp men det är tufft med så många motgångar. Känns skönt att jag har en sambo som stöttar mig o att vi faktiskt går igenom detta tillsammans.

Jag håller tummarna för dig med, vem vet kanske det är vår tur nästa månad? Kram!
    Jag menade såklart inte att jag hoppas att mensen kommer för din del, såg att jag skrev det. Jag menar såklart att jag hoppas att den håller sig borta och att du plussar nu i dagarna. Glad
  • soofa
    lisafisa22 skrev 2015-05-29 07:36:09 följande:

Jahopp då var BIM här och mensen har inte dykt upp och tempen har inte dippat, jag hoppas att detta är ett gott tecken? Eller dippar tempen efter att man fått mens? :S

Jag brukar alltid få en fruktansvärd mensverk dagen innan, men den har jag inte kännt än så jag hoppas att det inte blir något alls! :)

Är jag mensfri i morgon bitti så ska jag testa igen :D

Min brukar dippa dagen innan BIM eller på BIM så det låter absolut lovande. Håller tummarna! Glad
  • soofa
    filippas skrev 2015-05-29 05:54:41 följande:
    Kämpa Soofa, håll modet uppe! Håller tummarna för att det tar sig för dig! Du är så härligt peppande till alla här inne, även om du kämpar! Fantastiskt Glad
    Haha, men tack - vad gullig du är! Kyss Tror vi behöver peppa varandra här inne!

Fortsatta spottings här på BIM -2 men tempen ökade i morse(?!?), negativt gravtest.. det blankaste jag sett, haha. Kan jag låna ett av dina positiva tror du? Flört
  • soofa

Tråkigt! Samma sak här. Juni it is!

linnsanbelle skrev 2015-05-29 14:32:21 följande:

Så mina väner då hör jag officiellt inte längre till denna tråden mensen kom nu, 2 dgr försent. Nytt bim blir 26 juni.. Vi långt borta det känns, haha!

Ändå väldigt positiv o glad eftersom ja undrade vart mensen tog vägen :P

• soofa

I morgon åker jag till Danmark och kommer hem på onsdag. Jag kommer säkert kika in här då och då men kommer inte kunna uppdatera vår lista eller något sådant så vore tacksam om ni kunde ordna det vid alla de PLUS som jag hoppas kommer trilla in de kommande dagarna! Lycka till alla ni som har bim nu i dagarna! KRAM!

• soofa
    ÄL-lista
    4/5 miachr78
    12/5 sofiakb
    13/5 Jelu
    13-14/5 mikamon
    15/5 Carabellis kusp
    15/5 lisafisa22
    15/5-16/5 Elyssa81
    18/5 jess06
    19/5 Woodwick
    20/5 halo83
    22/5 körsbärsblom90
    22/5 Elskling123
    22-23/5 vår sommar
    22-24/5 Erna90
    25/5 Nystjärna
    27/5 babytjejen
    27/5 EliWe
    27/5 Fronten
    28/5 cleo
    29-30/5 Ivve91
    29/5 Kolan91
    4/6 sommarblomma1
    4/6 Minime86
    Fian88

BIM-lista:
    16/5 Jade2016
    18/5 miachr78
    19/5 natlin, tredje barnet
    19/5 MatildaMilano
    21/5 Smulan1978
    26/5 sofiakb, första barnet
    26/5 siz
    Carabellis kusp, andra barnet
    29/5 Jelu, tredje barnet
    29/5 lisafisa22, första barnet
    30/5 Elyssa 81
    31/5 CissiJissi
    1/6 jess06, första barnet
    2/6 Woodwick, första barnet
    3/6 Elskling123
    3/6 miamarina84
    3/6 Ang82
    4/6 Fian88, andra barnet
    5/6 körsbärsblom90, första barnet
    5-6/6 vår sommar
    5-7/6 Erna
    6/6 sowe81, andra barnet
    6-8/6 fkh
    7/6 halo83, tredje barnet
    7/6 Lik trådskaparen
    7/6 81718171, tredje barnet
    7-8/6 Marie14
    8/6 NellieMeja
    8/6 Nystjärna, andra barnet
    10/6 babytjejen
    10/6 Fronten
    11/6 EliWe
    11/6 cleo
    15/6 Ivve91
    15/6 Kolan91
    18/6 sommarblomma1
    18/6 Minime, tredje barnet
    22/6 maddex

Trådens PLUS:
    debbie85 (BIM 20/5, plussade den 17/5. BF 26/1)
    milla741 (BIM 24/4, plussade den 18/5. BF 29/1) 
    anynumos (BIM 22/5, plussade den 21/5. BF 3/2) 
    MissMf (BIM 26/5, plussade den 22/5. BF 3/2)
    Fijah89 (BIM 27/5, plussade den 23/5. BF 2/2)
    Novalilja (BIM 31/5, plussade den 25/5. BF 7/2) 
    Brinkly (BIM 1/6, plussade den 26/5. BF 10/2)
    filippas (BIM 1/6, plussade den 28/5. BF?)
    Mother A (BIM 2/6, plussade den 30/5. BF?)
    KarnaB (BIM 2/6, plussade den 31/5. BF?)
    Desideri (BIM 5/6, plussade den 1/6. BF 12/2)
    malink80 (BIM 1/6, plussade den 1/6. BF?)
    AngelinaAr (BIM ?, plussade den 31/5. BF?)
    Aniroma (BIM 8/6, plussade den 1/6. BF?)
    Nyfikenundrar (BIM 5/6, plussade den 4/6. BF?)
  • soofa

Hallå tjejer! I am back! Skrattande 

Jäklar vad ni har producerat både inlägg och plus medan jag har varit borta (jodå, jag har läst igenom varenda inlägg sedan jag åkte). GRATTIS till alla er som har plussat och en stor KRAM till er som inte har gjort det, den där jäkla mensen alltså. Jag hoppas på juli för oss alla! 

• soofa
    Symetrical skrev 2015-06-02 20:59:55 följande:

Jaha... fick en rejäl blödning nu i lördags (på cd 10) som jag misstänkte var en biverkning av mina letrozoltabletter. Började som litegrann på fredagen, för att sen tillta en hel massa under lördagen och samtidigt fick jag mensvärk. Försvann typ 12 timmar senare och sedan dess har jag haft lite brunt blod, men inget färskt.

Tänkte nu idag på cd 13 att jag skulle ta ett äl-test för att se hur landet låg, även om jag inte har några äl-känningar än, men med tanke på letrozolbehandlingen ville jag ändå vara på den säkra sidan, för att inte riskera att missa den. Har ALDRIG fått ett i närheten av så stark och snabbt utslag. Mycket märkligt, tänkte jag och stack ner ett gravtest i urinen. Typ 3 sek senare var det vrålpositivt.

Jaha, då var alltså blödningen i lördags ett tidigt missfall, drog jag slutsatsen av. Fick ett akut vul i eftermiddags där gynekologen lät "ganska" övertygad om att det inte skulle vidareutvecklas till en fullgod graviditet. Störigt nog inte lät hon inte helt hundra, då hon såg något inne i livmodern, men det kunde tydligen likaväl vara en klump blod eller nåt.

Förvirringen är total, kan jag tillägga. Dock inställd på att det var ett missfall och skulle det mot förmodan inte ha varit det får jag väl reda på det om en vecka när jag har ett vul inbokat hos min ordinarie gynekolog...

Men alltså VA?! Här åker jag till Danmark några dagar och så händer det HÄR! SOM jag hoppas att det är en liten bebis där inne, det ser ju onekligen ut så på testerna du lagt upp! Vad kroppen kan luras alltså! Förvånad

Usch, förstår att det måste vara en jobbig väntan till nästa veckas VUL. Hoppas hoppas HOPPAS! 
Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni