• soofa

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

Tassen skrev 2015-05-20 08:09:45 följande:

Aaaah, det rycker i testnerven! Haha

Har inte mensen kommit lördag morgon ska jag testa då. Ska ju ut och bli sketafull då annars. Skämtåsido, ska ut med vänner då. smile1.gif

Förstår det! Du har väl dessutom passerat BIM? Förstår inte hur du kan hålla dig! :) Hoppas på ett stort fett plus!
  • soofa
    Aniroma skrev 2015-05-20 09:42:06 följande:
    Va skönt att jag inte är ensam om detta då!! :) när har du bim?
    Nä, då får vi följas åt och se hur temperaturen fortsätter för oss. :) Jag har BIM den 31 maj. Du då?
  • soofa

Spännande med så många som snart ska testa! Längtar till fredag! :D

• soofa
    linnsanbelle skrev 2015-05-20 13:54:32 följande:

Ska du oxå testa då? :D

www.mammaprat.blogg.se Följ vår resa till en graviditet
    I WISH, men nej! Jag är bara på äl + 5 då, om jag ens haft någon ägglossning den här månaden. Jag måste snällt vänta en vecka till men är så spänd för er skull! :) Hoppas på flera plus!
  • soofa
    EkoS skrev 2015-05-20 14:04:49 följande:
    Min temperatur beter sig också knasigt nu. Skulle haft ägglossning i måndags och gjorde första ÄL-testet i söndags morse, då var det nääästan positivt, så pass att jag trodde att jag skulle få plus senare på kvällen. Men när jag testade igen på kvällen så var det toknegativt. Inte en skymtning av ett andra sträck. Så då tänkte jag att ägglossningen måste ha varit under söndagen.

Men tempen har fortfarande inte stigit tillräckligt mycket, och nu har jag fått "efter-äl-sekret". Jag undrar om jag haft ägglossning, eller om jag blev utan den här månaden. Hade jag i söndags så borde jag ha BIM 31 maj...
    Om jag hade ägglossning så tror jag också att jag hade den i söndags så vi tajmar i sådana fall både äl och bim. Tråkigt om vi är utan ägglossning den här månaden, låter ju märkligt om vi är flera som inte skulle ha det. Jag hoppas att kroppen bara bråkar med oss och våra temperaturer.
  • soofa
    Aniroma skrev 2015-05-20 15:02:09 följande:
    Ja jag hoppas också det!! Min äl borde varit i måndags eller igår, troligtvis igår. Så då har den bara stigit 0,1 första dagen. Men det kanske är vanligt? Vad vet jag! Detta är andra månaden som jag tempar och man blir ju extra nojig när man försöker bli gravid för första gången. Jag är en sån jäkla kontrollmänniska, fruktansvärt jobbigt ibland. Måste ha superkoll på allt, inkl ägglossning! Haha. Vi mös iaf onsdag, fredag, söndag, måndag. Så jag hoppas att det har täckt det :)
    Det låter det absolut som att ni gjorde, betydligt bättre än vi! :) Ska bli spännande att följa temperaturen nu nästkommande dagar. Och om det inte tar sig den här månaden så ska det bli intressant hur grafen blir nästa månad. :)
  • soofa
    Aniroma skrev 2015-05-20 15:02:09 följande:
    Ja jag hoppas också det!! Min äl borde varit i måndags eller igår, troligtvis igår. Så då har den bara stigit 0,1 första dagen. Men det kanske är vanligt? Vad vet jag! Detta är andra månaden som jag tempar och man blir ju extra nojig när man försöker bli gravid för första gången. Jag är en sån jäkla kontrollmänniska, fruktansvärt jobbigt ibland. Måste ha superkoll på allt, inkl ägglossning! Haha. Vi mös iaf onsdag, fredag, söndag, måndag. Så jag hoppas att det har täckt det :)
    Min app NC menar i alla fall att de har hittat min ägglossning den 17/5, på grund av att jag registrerade en temperatur över baslinjen. Det ser jag som positivt!
  • soofa
    Aniroma skrev 2015-05-20 16:39:08 följande:

Det är absolut positivt!! :) hoppas vi på ännu högre stegring som håller i sig! :)

Haha jag vet inte om jag kommer orka med den här spänningen varje månad haha! Det konstiga är att min temp generellt ligger ca 0,2-0,3 grader högre än förra månaden.. Men jag har varit rätt nysig o snuvig. Dock inte förkylning (tror jag), tror snarare jag börjat reagera på pollen.. :S kan såna allergier påverka kroppstemperaturen?
    soofa skrev 2015-05-20 15:19:26 följande:

Det låter det absolut som att ni gjorde, betydligt bättre än vi! :) Ska bli spännande att följa temperaturen nu nästkommande dagar. Och om det inte tar sig den här månaden så ska det bli intressant hur grafen blir nästa månad. :)

Haha nä, känns som man kommer hinna bli galen om det fortsätter så här! ;) Jag har varit genomförkyld i över en vecka, därför struntade jag i att registrera mina mätningar förra veckan då de var alldeles för höga. Jag antar att även pollen kan påverka men det är bara vad jag tror och ingen åsikt med något vetenskapligt underlag.

Bara jag håller mig över baslinjen så kommer jag vara nöjd och fortsätta hoppas!
  • soofa
    halo83 skrev 2015-05-20 19:12:12 följande:

Vad tror ni? Är det positivt nu?

php6lN0L340022.jpg

Jag tror på positivt på fredag!
  • soofa
    halo83 skrev 2015-05-20 19:39:58 följande:

Åh de e ju skiiiiitlååååångt dit haha

Haha, förstår att det känns så! Men jag hade likadant äl-test som ditt senaste förra veckan och två dagar därpå var det positivt! :)
Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni