Inlägg från: linnsanbelle |Visa alla inlägg
  • linnsanbelle

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

Elyssa81 skrev 2015-05-07 09:22:53 följande:

Jag vill gärna vara med här. Fick MA i helgen när jag skulle gå in i v 13 och vill bli gravid så fort som möjligt igen.

Skrapades igår den 6 maj och hoppas att få ÄL om två veckor. Många får ju det. Sen har jag hört att man lättare kan bli gravid efter ett missfall.

Räknar med BIM den 9 juni men förstår om det kan bli mycket senare också.

Usch vad jobbigt men du har helt rätt, det är många som blir gravida efter missfall och hinner inte ens få sin mens emellan.
    Kommer du testa med ÄL tester nu när det är lite osäkert?
    Önskar dig all lycka!!
    www.mammaprat.blogg.se Följ vår resa till en graviditet
  • linnsanbelle
    milla741 skrev 2015-05-07 13:35:34 följande:

TACK!! och nu blir den outhärdliga väntan på BIM dagen haha

Haha, ja gud vad man väntar!! Jag har äl i helgen och bim 26/5... såååå långt kvar!
  • linnsanbelle

Jag har hört att smärtan kommer EFTER att ägget har släppt men de står lite olika överallt.

Hehe ja tror absolut ni täcket upp allt då jag och killen siktar på 4 ligg nu runt ÄL (ons, fre, sön och mån - ÄL sön) :)

Fiijah89 skrev 2015-05-09 08:48:03 följande:

Känner att älsmärtan kommer närsomhelst! På dag 11 precis som förra månaden. Vi har haft sex nu tre kvällar i rad, kör ikväll och imorgon kväll, det borde räcka va? Haha.. Kanske kvällen efter det också eftersom det faktiskt inte tog förra månaden, då hade vi inte sex de två dagar efter älsmärtan som jag känner! Någon som vet vad det är man känner? Att ägget släppt eller att det är på gång? Jag får verkligen super ont vid äl..

• linnsanbelle
    soofa skrev 2015-05-09 09:11:49 följande:

Typiskt nog har jag blivit genomförkyld just nu vilket gör att jag inte kan tempa då det bara blir missvisande - är ju dessutom inte supersugen på sex just nu men äl är ju först om en vecka så visst är det lugnt om vi väntar med sexandet några dagar? :)

Ja såklart, bara softa nu ett par dagar, jag och killen kör totalt 4ggr vil ÄL och då är vi fullt friska haha!!
    Aniroma skrev 2015-05-09 09:31:34 följande:

Det där är jättesvårt. Förra månaden fick jag positivt ältest på måndagen och det var även då jag hade som ondast. Sen gick tempen ner på tisdagen och upp onsdagen så fertility friend satte ut onsdagen som äldag. Men förstår inte hur det kan göra ont innan ägget släpper...vad är det som värker då liksom?

Ja, det är konstigt det där. Jag verkar inte få utslag alls på ÄL tester (ska ha imorgon enl appen o fortfarande neg, appen har stämt alla månader innan, började i januari). jag tycker du litar på din kropp! Har du känt på livmodertappen?? jag började göra det nu och när den är mjuk och lite öppen så är det ÄL, förväntar mig det imorgon! haha!

• linnsanbelle

Haha ja de e skitsvårt!

Tappen är stängd (hård) innan och efter ÄL.

I samband med ÄL är den öppen (mjuk). Och sen när mensen kommer är den öppen igen. Blir man gravid är den stängd till födseln.

När tror du att du har ÄL?

Mina ÄL tester verkar inte bita på mig men är lite öm i äggstockarna så känns som om de borde vara på G.. Fortfarande hård o stängd tapp dock!

Aniroma skrev 2015-05-10 00:10:16 följande:

Det där med tappen tycker jag är jättesvårt! Stänger den sig igen efter mens och öppnar sig igen några dagar innan ÄL eller är den öppen från mens och till äl?

Har ju bara kört ältester, temp och sekretmetod i en månad så svårt att känna sin kropp redan känner jag.. Man vill så gärna känna att något är på gång och jag har nog svårt att veta vad som är vad. Haha :)

• linnsanbelle

Inte ett skit ! :) men däremot tror jag att jag har ÄL nu då min livmodertapp är mjuk och längre bak.. Min kille kände efter precis när vi skulle mysa till det och han sa "det är ett hål i den" haha, de e ju positivt! Hade liiiite känningar i äggstockarna igår också..

Hur går de för dig?

soofa skrev 2015-05-11 07:07:41 följande:

Hur går det för dig? Har äl-testerna visat något än?

• linnsanbelle

Haha lugnt! nej nej, så mkt negativt det bara kan bli. Har testat ons-mån och i helgen (när jag "visste" att ja skulle ha ÄL snart) så testade jag 2-3ggr om dagen. Så stickor är nog inget för mig de där! Enligt appen hade jag ÄL igår 10/5 men jag tror snarare det var idag (ändrade inställningarna på appen denna månaden så är osäker på ngn dag +\-)..

Kör du med stickor?

Symetrical skrev 2015-05-11 18:49:02 följande:

Förlåt för kapningen, men får du inget utslag alls??!? vilken dag är du på?

• linnsanbelle

Haha ja! De e lite irriterande att mina stickor inte gett utslag för det blir ju ändå ett kvitto på att man faktiskt haft ÄL.. Ja brukar känna av ganska så bra när ja har det o igår kände jag, fast väldigt svagt.. Vi får se om två veckor. Känslan säger att det inte blir ngt plus den här månaden..

När har du ÄL?

Symetrical skrev 2015-05-11 21:05:45 följande:

Aha, okej!

Ja, jag kör både med stickor och tempning. Känner väldigt tydligt när äl är på g, men vill få bekräftat att ägget de facto släppt och där är tempmetoden överlägset bäst. Har bara fått riktigt positivt på äl-test två av fyra cykler, men fått starkt utslag även vid de andra två, så skönt att veta att man ändå haft äl även de två gångern.

• linnsanbelle

Givetvis!

Ja har läst olika men överhängande står de att ÄL värk kommer EFTER ÄL. Och då hade du kanske Äl igår ännu bättre!!

Fiijah89 skrev 2015-05-12 05:24:12 följande:

Bara för det vaknade jag nu av en riktigt smärtsam ägglossning! Åh tror ni det finns någon chans den här månaden? Vi hade sex i söndagskväll...

Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni