• mikamon

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

Symetrical skrev 2015-06-23 09:45:47 följande:

Okej att jag inte är jättestor, men så liten är jag inte! Och sååå ofta skriker jag inte att ni behöver sky hela Sthlm för den sakens skull!

Hahaha!! <3 :*
  • mikamon

O grattis igen Tassen! Helt underbart! :D

Jag mensar på här jag (eller inte. Blöder typ iiiingenting). Vill bara att skiten ska vara över. Liiite molvärk men inte sådär farligt som jag annars har. Funderade faktiskt på detta- kan man ha mens om ägget inte släppts? Och om ja, blir den mensen annorlunda (blöda mindre osv)? För såhär lite har jag aldrig blödit. Första mensdagen brukar likna ett slakteri!

• mikamon
    Symetrical skrev 2015-06-23 14:13:45 följande:

Slakteri! Aaahahahshhsa.

Ja, jag har så när jag inte har haft äl. Blöder bara lite, knappt någon värk och lite fler dagar än annars. Fast å andra sidan borde du inte fått tydlig tempökning om ägget aldrig släppte..!?

Nej men precis. Tempen tydde på ägglossning så jag hade säkert det, då jag hade andra symptom också :) Får kanske glädjas just nu att början av mensen går lugnt till ;) kan ju vända ikväll eller imorgon!
  • mikamon
    Symetrical skrev 2015-06-23 17:21:09 följande:

Eller så blir det inte mer, utan din kropp har inte fattat att du är preggo än och så plussar du om några dagar!

/den jobbiga optimisten

Hahaha ;) Känner mig inte ett dugg gravid tyvärr, så nääää.

Skulle få en hjärtattack OM jag plussade :D

Hur mår du idag? När beräknas du lägga ägg? ;)
  • mikamon
    soofa skrev 2015-06-24 09:00:43 följande:

Hur går det för dig?

Mensar på här ;) Blöder inte mycket direkt och inte haft nån jobbig mensvärk som jag brukar ha annars. Tempen ligger snällt på 36.60.
  • mikamon

Nää tjejer. Nu en timme efter så kickade mensvärken igång. Blödningen verkar också komma igång ordentlig nu :(

• mikamon
    Symetrical skrev 2015-06-24 10:55:25 följande:

Fy baaaan vilken molvärk och illamående jag ligger inne med nu! Antingen är jag mitt i äl, eller också kommer den snart och lär bli en hej dundrandes sådan!

Heja ägget!! :D ( var snäll mot Symetrical dock!)
  • mikamon
    soofa skrev 2015-06-24 11:30:11 följande:

Ååh!  Men då hoppas jag att mensen är över illa kvickt. Nästa gång är det din tur! 

Jaa hoppas verkligen att den är över snart. Ligger hemma o kallsvettas nu. Ont ont ont :(

Får trösta mig med att kroppen kommit igång efter missfallet. Långa menscykler, men denna blev liiite kortare ;)
  • mikamon
    soofa skrev 2015-06-24 11:39:44 följande:

Men usch, stackare!  Inser hur förskonad jag själv är från både äl- och mensvärk när jag läser era berättelser. 

Ja men precis, det är ju bra att det går åt rätt håll! Och gravid vet du ju att du kan bli, så någon gång snart kommer det där plusset! 

Du är lyckligt lottad :) Minns att jag hade djävulsk mens i tonåren, så nu har det ändå varit snäppet bättre i "äldre dar", trots ontet. Som vanligt så hoppas jag på plus nästa månad, men ska samtidigt njuta av sommarn och vårt flytt till Gbg. Idag ska vi egentligen packa och greja men jag är fortfarande sängliggandes. Ska ta en varm dusch snart, och jag har proppat i mig värktabletter..så om en timme eller två borde jag stå på benen ;)
    Symetrical skrev 2015-06-24 11:42:20 följande:

Helt rätt med positivt tänkande! Du är en trooper! :-*

Ja det är det enda man kan göra. Vägrar lägga mig ner och gråta, haha ;)

Tack själv för all peppning! Sagt det förr, men jag är himla glad att jag har er amazoner att kämpa tillsammans med! Nu har du och soofa snart BIM och jag håller alla mina tår och tummar att ni båda får efterlängtade plus! Jag kommer lite såhär i efterkälken med senare Äl och BIM, men jag tycker det är ändå kul att följas åt :) <3
  • mikamon
    Symetrical skrev 2015-06-24 15:08:34 följande:

Gud, ja! Den här tråden är typ våran egna nu! Hahahaha.

Hahaha. Självklart menar jag alla här i tråden, men mestadels vi som skriver här ;) Men alla ska ta åt sig! <3

Nu är jag uppe på bena. Mår jättebra! Hinkade i mig en energidryck också och är alldeles speedad :p Blödningen har ökat men har inte alls lika ont längre!
  • mikamon
    soofa skrev 2015-06-24 17:10:16 följande:

Haha ja, vi är bara några tappra själar kvar i den här gruppen nu! Men jag lämnar den inte förrän vi plussat allihop! Till slut sitter jag kanske här själv, citerar mina egna inlägg osv.. 

Symetrical skrev 2015-06-24 17:16:03 följande:

Hahaha. Bim-trådarnas svar på singeltanten med 13 katter!

Hahaha ni är så sköna! ;) Skrattar så magen värker lite extra ;)
    Aniroma skrev 2015-06-24 16:19:38 följande:

Borde jag kunna räkna de två översta (imorse och nyss) som positiva? Vad jag kommer ihåg från förra månaden så blev det nog inte mkt starkare än det här.. Får testa en gång till ikväll innan jag lägger mig men blir definitivt att mysa ner mannen både ikväll o imorgon kväll! ;)

Ohh absolut! Så pippa på för glatta livet. Skulle jag göra iaf ;D
    linnsanbelle skrev 2015-06-24 19:01:40 följande:

Ja har inte lämnat tråden Jag är fortfarande kvar, osingel med en katt. Men det funkar kanske :P

Bim om 2 dagar, känns precis som tidiga månader och det kkänns väldigt mkt "där nere". Jag har känt molvärk sen typ äl+3 som ökade på äl+7, sedan två dagar tillbaka har jag haft väldigt mkt känningar och igår känd jag stick/hugg och typ "växtvärk", går inte att förklara.

Idag var alla symptom typ som bortblåsta och jag vet att mensen brukar se ut sådär; mensvärk någon dag innan och sen ingen värk och så kommer mensen utan att man fattar det.

Vi har saknat dig!! Nu läser jag förvisso din/eran blogg så får ju lite info om läget ;)

Ah jag brukar få spottings som en liten förvarning :( plus att alla "symptom" försvinner plötsligt - illamående, ömma bröstvårtor m.m. Jävla kroppar!! Hoppas nu dock att du har en liten i magen och inte en mens på gång :)
  • mikamon
    linnsanbelle skrev 2015-06-24 22:38:13 följande:

Jag har inte fått spotting (än) men fram till igår kände ja "nej gud nej, gravid? haha skojar du" men så kom dom där jäkla symptomen och jag kände att de kan nog f*n ha tatt sig ändå. Haha, fast idag väntar jag in mensen känner jag

Hade bestämt mig för att inte testa men ja tror faktiskt att ja ska göra det imorgon ändå Bim-1 då. Och är det neg så litar jag på det för jag har haft symptom så länge så de borde ge utslag nu. Åker ju utomlands så de e skönt o veta om man kan ta ett glas vin på flygplatsen med gott samvete eller inte :)

Grattis hörru! Ser ju ett fint streck på stickan! :) <3
  • mikamon
    Symetrical skrev 2015-06-26 19:10:25 följande:

Du kan lägga till mig som vän, så bjuder jag in dig sen.

Sofie Tindberg, heter jag. Finns bara en, så lätt att hitta.

Lägger till dig också Sofie :)
  • mikamon
    AngelinaAr skrev 2015-07-02 11:10:36 följande:

Ja det är som mig kolla vad jag fick idag morgon haha

Jag tror på ÄL idag eller imorgon! :) positivt ältest iaf ;)
  • mikamon
    Symetrical skrev 2015-07-05 18:01:12 följande:

Som sagt, your eggo is most definitely preggo!

Hahaha ???? Yes!!
  • mikamon
    AngelinaAr skrev 2015-07-16 08:34:09 följande:

Tusen tack hur går det förresten?? :)

Här går det bra tror jag. Fick pos ältest 13 och 17juli, och nu i helgen brakade alla ägglossningssymptom igång. Massa flytningar ända sen i lördags, fortfarande. Inte lika mycket i fredags. Nu mår jag sjukt illa och har molvärk över magen o svank. Fick en rosa älflytning också häromdan. BIM i början av augusti! :)
  • mikamon
    AngelinaAr skrev 2015-07-22 13:11:47 följande:

Ohh vad spännande håller tummarna hoppas du får fette plus :))

Tack. Jag är dock osäker på om ägget släppt :( har fortsatta ÄL-symptom- flytningar, molvärk och illamående..men min morgontemp har inte stigit mycket alls :( Kanske blir en försenad, utdragen ägglossning denna gång.
Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni