• mikamon

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

Symetrical skrev 2015-06-22 06:25:39 följande:

Hur går det, hjärtat? Mens? Spottings? Temp?

Spottings fortf och morgontemp 36.63. Mensen kickar nog igång ordentligt under dan tyvärr. Neg graviditetstest (rfsu).

Grattis Tassen!! :)
  • mikamon

Jag tror och hoppas på att det är ett plus Tassen <3 Män är lite tröga ibland... Jag plussade svagt jag med då i julas, och älsklingen trodde inte på det tills missfallet var ett faktum, först då fattade han.

Nu under dan har jag börjat få molvärk. Inget syndaflod än men den kommer väl :(

• mikamon
    soofa skrev 2015-06-22 14:30:34 följande:

Usch. Jag hoppas dock fortfarande på att den håller sig borta! Bim i dag?

Gulle, tack för att du håller hoppet uppe när jag själv mer eller mindre gett upp <3

BIM idag eller imorgon. Molvärken har gått över nu på eftermiddan. Röda spottings men inte mer än så, nästan obefintliga! Blir nästan sur- är det mensen så vill jag ju att den ska komma igång ordentligt så man snabbare blir kvitt den :(

Såg att du bor i Sthlm. Jag med fast vi ska flytta till Gbg i juli :( :)
  • mikamon
    Symetrical skrev 2015-06-22 17:58:38 följande:

Vad låg tempen på nu idag då?

36.63 låg det på imorse. Igår visade tempen 36.71 men jag mätte inte samma tid.

Tempen går ner vid mens va? :/
  • mikamon
    Aniroma skrev 2015-06-22 18:18:33 följande:

Hej äckelkommiten! ;) lite småkänningar i äggstockarna tror jag, men har iof haft det sedan missfallet för två veckor sedan.. Hade ju börjat få lite vattniga flytningar i helgen tyckte jag. Så vi sexade till det i lördags kväll o både igår o idag har det ju klart då varit lite kletigt i brallan :P tycker det är svårt att avgöra vad som är sperma o vad som är äggviteflytningar eftersom detär rätt snarlika i konsistens :P mmm mums haha. Tur att folk inte blir äcklade av alla detaljer vi delar med varandra här inne haha

Haha. Ja det är lite svårt att se skillnad. Mina äggviteflytningar kunde man dock inte ta miste på. Le spermz kan man liksom inte "stretcha" på lika mkt som älflytningar. Jag kunde bygga typ 10-15cm långa broar med min flytning...haha :p Lite creepy faktiskt!
  • mikamon
    Aniroma skrev 2015-06-22 19:07:29 följande:

Oj, rejäla brobyggen med andra ord! Ja det är väl bara att in o rota runt o se vad jag hittar ;)

Haha ja. Rota på du ;)

Gud vad jag längtar till nästa ägglossning nu... Hoppas den kommer tidigare än den här månaden :( Först bli av med den här mensenellervaddetnuär.
  • mikamon
    Symetrical skrev 2015-06-22 19:32:54 följande:

Mm. Förbannade temphelvete!

Johopp..då får jag helt enkelt invänta tant Röd :(

Faaaan vad jag ska ligga vid nästa ÄL. Min älskling kommer inte få vara ifred!! Samtidigt vill man ju inte ligga för mycket? För spermiernas skull..eller? Äh, nej, vi ska köra på! Ligga ligga ligga...hela sommarn lång.... :'D
  • mikamon
    Aniroma skrev 2015-06-22 20:42:49 följande:

När har du nästa äl? Håller tummarna att det kommer tidigare!!

Med mina senaste långa cykler så har det varit svårt att beräkna ÄL. Denna cykel kom ägglossningen på cd41, och förra gången kom den på cd45(i april. Maj hoppade ägglossningen över). Så får se... :/
    Symetrical skrev 2015-06-22 20:47:00 följande:

Hahaha. Nej, har hört att "lagom är bäst" nån teori om att vissa mäns spermier behöver två dygn för att återbildas fullt ut, samt nån om att gamla kleggiga spermier kan ligga kvar och blockera the entrance, så att säga!

Vi låg onsdag, fredag och måndag förra cykeln och jag hade äl onsdag. Räckte tydligen då. Tror att det är viktigare att ligga när man känner för det, så att det inte blir alltför mycket tvång. Fördelen är ju (iallafall för min del) att man blir så mycket mer sugen just kring äl. Antar att det är evolutionen som hjälper till där!

Hehe ja jag misstänkte det ;) vet att när jag blev på smällen i julas så hade vi sex samma dag som ältestet var positivt. Då hade vi sex en gång och det räckte ;)
  • mikamon
    Aniroma skrev 2015-06-22 22:48:41 följande:

Okej. Har du testat några preparat för att få ordning på ägglossningen? Min cykel var också lite oregelbunden tidigare, dock inte som din. Hade äl på dag 22-24. Sen köpte jag rosenrot och efamol och åt från mensens första dag till ägglossningen som kom på dag 18! Och jag blev grqvid på första försöket. Har hört om flera som haft långa cykler och testat detta och kortat sina cykler. Nu fick jag ju tyvärr mf, och om det har med preparaten att göra eller inte... Tror ju inte det. Men fick ju iaf ner cykeln med fyra dagar vilket är rätt mkt när man hela tiden går o väntar på äl och bim. :)

Nix inte provat några preparat. Rosenrot har jag funderat på men inte fått tummen ur. Himla glad dock- denna cykel verkade bli ett par dar kortare än förra, så det är alltid nåt det. Förhoppningsvis blir nästa kortare ;)

Nu i sommar ska vi flytta till Gbg så tänkte ta tag i saker då :) Kommer ha fullt upp med själva flytten så det blir skönt att tänka på nåt annat ett tag ;)
  • mikamon
    soofa skrev 2015-06-22 23:24:37 följande:

Ja precis, ska mensen ändå komma så kan den väl göra det direkt utan några jäkla spottings!

Haha nä, jag bodde i Stockholm för 4 år sen men numera bor jag i Växjö. :) Står det Stockholm i min profil? Vad kul med Göteborg, mysig stad ju! Vi hade planerat att åka dit i morgon, men sen kom vi på att One direction spelar där då. Haha.

Ja. Nu tror jag bannemig att eländet är igång. Börjat få mensvärk och så verkar spottingsen övergått i blödning istället. Inte mkt men ja. Imorgon blir det säkert roligt :( Tagit värktablett i förebyggande syfte så jag inte vaknar av eventuell monstervärk.

Oh citerade nog fel. Symetrical bor i Sthlm ;p

Hahaha då är det säkrast att undvika staden ja ;) Fullt med skrikande småtjejer. Haha.

Jag gillar Gbg. Känner inte till stan så värst bra, men det blir mkt upptäckande nu under sommarn :) Min sambo kommer från västkusten.
Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni