• mikamon

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

Molvärk och ännu mera "rosa" idag :(

Tempen 36.71.... Blir troligtvis inget plus den här gången heller.

Hur går det för dig Tassen?

• mikamon
    Det vackraste skrev 2015-06-21 13:16:30 följande:

Hur länge har ni försökt?

Aktivt har vi försökt sen i december(var nära då men slutade i tidigt mf). Slutade med p-piller i april förra året och det tog lång tid innan äl och mens kom igång. Hur länge har ni försökt?
    Symetrical skrev 2015-06-21 13:23:33 följande:

Men tempmässigt ligger du väl fortfarande ganska bra till..? Håller tummarna att spottingsen inte är spottings, utan din kropp som är lite trögfattad och tror att det är dags för mens snart, trots att du är gravid.

Du har inte testat nåt mer?

Ja tempen har inte sjunkit utan håller sig över 36.60. Jag hoppas verkligen på att det är bara kroppen som fjantar sig, samtidigt så är jag beredd på det tråkiga :/ Jag tänkte testa mig när jag kommer hem. Sitter på ett tåg just nu. Blir inte morgonkiss när jag testar mig, men jag har inte kissat på många timmar nu :p Imorgon eller på tis är det bim.

Hoppas din äl är på gång nu! Heja äggo!
  • mikamon
    Symetrical skrev 2015-06-21 15:11:49 följande:

Min nu kissade jag nästan ner mig av spänning!

Mina tummar börjar bli blå så hårt som jag håller dem!

Tassen skrev 2015-06-21 15:55:39 följande:

NÄR KOMMER DU HEM?!?!?

Haha... Kom hem för en stund sen. Testade mig precis och det är tyvärr minus.. Inte minsta spökstreck heller...så hej Tant Röd! Kan inte vara nåt annat :(
  • mikamon
    Tassen skrev 2015-06-21 16:24:37 följande:

Ge inte upp förrän mensen kommer på riktigt! Inte försent än

Ni är så söta som håller tummarna för mig. Jag känner mig dock alldeles gråtfärdig :(

Vi slet som djur denna månaden. Försökte tajma in sexet. Jag fick ju aldrig positivt ältest då det var ett par dar jag inte kunde testa (slut på tester), så kan hända att ägget inte ens släppte trots att jag hade stegringar i flera dar. Nu har jag rosa spottings blandat med levrat blod nu så det är väl slemhinnan som håller på o släpper nu :( Har inte ont i magen än men kramperna kommer nog imorrn.

Nu håller vi tummarna för att du ska plussa Tassen! Spännande värre! <3
    Det vackraste skrev 2015-06-21 16:34:50 följande:

Så gravid direkt men mf och nu 5.e försöket?

Vi är på fjärde. :)

Håller tummarna för dig.

Fyra försök totalt. Jag hade ÄL i december(mf), februari, april och juni. Ägglossningen hoppade över jan,mars,maj :(
  • mikamon
    soofa skrev 2015-06-21 17:44:54 följande:

Men åh, fan också! Förstår att det känns extra jobbigt när ni tajmade in det så bra. :/ Jag förstår om det inte är till någon tröst men det är verkligen inte kört förrän mensen kommer på riktigt. Och kommer den så siktar vi på juli! När plusset väl kommer är det värt all väntan och allt kämpande! <3

Vi borde nog haft sex ett par ggr till men vet inte om det hade hjälpt. Om ägget släppte och blev befruktat så är det ingen garanti att den skulle fästa också. Får trösta mig med att vi försökte så gott vi kunde :) Kommer inte mensen igång så ska jag ta ett nytt test.

Följs åt här med er <3
  • mikamon
    Det vackraste skrev 2015-06-21 18:28:33 följande:

Okej. Så trist att det hoppat över tre månader. :/ Har du långa cykler också?

Så typiskt att det inte blev något nu när du fick äl och ni fick till det bra. :(

Det vackraste skrev 2015-06-21 18:37:42 följande:

Även om man får till det runt äl så är det ändå inte mer än ca 25-30% chans till plus. Vad har du för ålder?

Jag vet... Är 30 så det går bara utför..liksom. Haha.

Jag har haft långa cykler efter missfallet. Nu verkade denna cykel bli lite kortare än förra gången :) så alltid nåt..

Hur gamla är ni?
  • mikamon

Jäkla dumma odds :( Finns äldre damer som förökar sig som kaniner. varför inte jaaaag? :p

• mikamon

Verkligen stort eloge till de som försökt länge. En kompis blev gravid via ivf nyligen men det slutade i missfall. Innan ivf så hade dom försökt i två år på egen hand. Jag håller på att bli knäckt efter fyra försök :S

Som ni säger. För varje försök så kommer man närmre till ett plus! Hoppas verkligen det :)

• mikamon
    soofa skrev 2015-06-21 22:34:57 följande:

Jag är så glad att jag har er här som jag kan gnälla helt öppet inför, och som peppar varandra när vi behöver det som mest!

STOR kram till er alla! <3

Samma här! Himla glad att jag har er bruttor att ventilera saker och ting med :)
  • mikamon
    Tassen skrev 2015-06-21 23:02:11 följande:

Fast nu är jag sjukt varm och rosig om kinderna.

Tror dock att mensen är på väg. Har lite ont och stickande känsla som det brukar kännas innan mens.

Får du högre temp vid mens? Min temp sköt upp till 37 nu på kvällen. Brukar aldrig ha det typ. Blöder lite nu, skitars skit :(
Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni