tankfull skrev 2015-04-28 09:23:59 följande:
Visst, så kan man tolka det - om man bara läser hälften av inläggen och hoppar över dem som tycker motsatsen!
Jag är både mamma och har varit bonusmamma i 8 år och tycker olika beroende på situationen - som de flesta!
Jag tyckte inte att mamman hade rätt att klampa in hos styvmamman i exemplet du beskriver och jag tycker inte att styvmamman i detta fallet har rätt att tränga sig på barnens mamma heller. Att respektera varandras gränser är väl viktigt oavsett om man är mamma eller pappans nya kvinna?
Det jag reagerar på är att så pass många ändå håller ett så totalt idiotiskt beteende om ryggen, och försvarar det.
Jag tycker inte att ts tänkte rätt som ville prata med mamman, bättre att hålla sig utanför deras bråk.
MEN mamman visste inte ens om ts "dolda agenda", hon visste bara att ett av alternativen var att ts skulle hämta barnen. Det alternativet som är det mest logiska, då hon jobbar närmre.
Jag hade förstått om hon slängt igen dörren om ts börjat ta en diskussion med henne.
Men när hon bara ringer på för att hämta barnen och mamman vägrar öppna, det ser jag som ett direkt umgängessabotage.
Antagligen så tänkte hon efter sen, så det var därför hon körde barnen själv. För hade hon inte lämnat ut barnen, så hade det bitit henne i baken vid senare tillfälle.