• Ess

Hon släpper inte ut barnen

Anonym (Dumt) skrev 2015-04-27 16:05:31 följande:
    Mamman valde ett av alternativen - hon körde barnen till pappan! Hur kan det vara fel också?!
    Då kunde hon svarat honom det, istället för att bete sig som ett riktigt dumhuvud.
  • Ess
    tankfull skrev 2015-04-28 09:23:59 följande:
    Visst, så kan man tolka det - om man bara läser hälften av inläggen och hoppar över dem som tycker motsatsen!
    Jag är både mamma och har varit bonusmamma i 8 år och tycker olika beroende på situationen - som de flesta!
    Jag tyckte inte att mamman hade rätt att klampa in hos styvmamman i exemplet du beskriver och jag tycker inte att styvmamman i detta fallet har rätt att tränga sig på barnens mamma heller. Att respektera varandras gränser är väl viktigt oavsett om man är mamma eller pappans nya kvinna?
    Det jag reagerar på är att så pass många ändå håller ett så totalt idiotiskt beteende om ryggen, och försvarar det.

Jag tycker inte att ts tänkte rätt som ville prata med mamman, bättre att hålla sig utanför deras bråk.
    MEN mamman visste inte ens om ts "dolda agenda", hon visste bara att ett av alternativen var att ts skulle hämta barnen. Det alternativet som är det mest logiska, då hon jobbar närmre.
    Jag hade förstått om hon slängt igen dörren om ts börjat ta en diskussion med henne.
    Men när hon bara ringer på för att hämta barnen och mamman vägrar öppna, det ser jag som ett direkt umgängessabotage.

Antagligen så tänkte hon efter sen, så det var därför hon körde barnen själv. För hade hon inte lämnat ut barnen, så hade det bitit henne i baken vid senare tillfälle.
  • Ess
    Lindsey Egot the only one skrev 2015-04-29 07:25:26 följande:
    Vi vet inte varför mamman höll hårt på överlämningen. Kanske finns det ett avtal pga tidigare svårigheter och hon har bara följt avtalet.
    Barn på 8 och 13 år behöver man inte hålla hårt på, för det är fullt kapabla att själva gå ut till bilen och föra sin talan om hur veckan varit.

Jag kan däremot förstå om överlämningen ska ske mellan föräldrarna när det gäller små barn/bebisar som inte själva kan uppdatera om det är något speciellt som ska tas hänsyn till.
  • Ess
    Anonym (Dumt) skrev 2015-04-30 08:38:10 följande:
    Exakt. Mamman har tydligt visat och sagt rakt ut att hon inte vill ha någon kontakt med ts. Hon har all rätt att slippa ts i sitt liv. Hon har inte valt ts som förälder till hennes barn. Hon har kontakt med pappan och det räcker så!
    Att föräldrarna sinsemellan sköter kontakten är självklart. Men sen är det ju tyvärr så att oavsett om man är partner eller ex, så blir ens liv påverkat av att den andre finns. Till viss del måste man acceptera att ens vägar korsas som tex vid hämtning och lämning, eller att vistas på samma plats tex uppvisningar, man behöver inte ens stå på samma ställe utan kan placera sig i varsin ende av lokalen.
  • Ess
    Anonym (Dumt) skrev 2015-04-30 08:46:23 följande:
    Mamman hade tydligt förklarat att ts inte var välkommen att hämta barnen.
    Mamman fick tre förslag på hur hämtningen skulle ske, men hon sa bara att umgänget skulle ställas in. Eftersom att hon inte har den rättigheten, så körde ts dit för att hämta barnen då det var det alternativet som passade deras familj bäst.
  • Ess
    Lindsey Egot the only one skrev 2015-04-30 14:05:53 följande:
    Ditt mående bryr jag mig inte om men roligt att du mår bra. Jag läser inte in saker utan spekulerar utifrån och ser från olika håll och aspekter just för att vi endast har ena sidan av historien. Jag vet av erfarenhet att man INTE ska lita på ena sidan av historien förrän man hört båda. Därför ifrågasätter jag att man kan få nog utav någon man aldrig mött och bara måste träffas
    Klart att man kan få nog av en person man inte träffar. Man drabbas personligen av alla dess underliga ideer, alla utspel, Precis allt som den personen tar sig till för att sabotera för sitt ex.

Jag träffade bara min mans ex en handfull gånger, men pustade ändå ut när barnen fyllde 18 och vi kunde lägga henne bakom oss, och slippa henne.
  • Ess
    Anonym (suck) skrev 2015-05-01 13:39:53 följande:
    Efter 14 år är du nog ganska etablerad i din bonus liv. Men ts har bara varit med mannen i 3 år, det är inte länge.

Jag har som sagt alltid haft bra förhållanden med bonusars mammor, men jag har även vett att hålla mig undan om det är vad som hade krävts. Det hade jag gjort trots att jag tyckt mamman har fel, men för att barnen ska slippa bråk och tjafs så får mamman hållas. Man behöver inte följa med på tillställningar, man kan vara lika nära sina bonusar ändå. Jag förstår faktiskt inte varför man ska envisas med något som enbart gör barnen illa?!
    Ett sådant beteende har inget med tid att göra. Det kommer att pågå så länge hon kommer undan med det. Eller snarare så länge de behöver att ens ha minsta kontakt med henne.
  • Ess
    Anonym (Halleluja) skrev 2015-05-01 13:48:21 följande:
    Låt oss säga:

Barnet har match. Vill att familjen ska följa med. Förhållandet mellan barn och bonusföräldern är toppen o barnet vill visa hur duktig denna är.

Mamman följer med på mammaveckor och träningar så hon har sett massvis med gånger hur barnet spelar.

Nu är det pappa vecka och hela familjen vill åka då det är pappa veckor ett sätt att få vara tillsammans intressera sig och umgås.

Då går mamman i taket gång på gång ställer till världens liv.

Ska verkligen den människan EN person som till på köpet också är VUXEN bestämma och förstöra så att barnet inte kan o får ta med alla som denne vill?

Det tycker inte jag. För mig är det viktigare att vara min familj till lags och lyssnar hellre på barnet än en vuxen bitter människa
    Ts har skrivit att hon hotat med att barnen inte får va med om de kommer allihop.
    Hade jag varit pappan så hade jag inte sagt något till henne, utan kommit hela familjen. Hade hon sen valt att dra ner barnen från scenen eller fotbollsplanen, så hade jag sett till att dokumentera hela föreställningen. Sen hade hon verkligen skitit i det blå skåpet.
  • Ess
    Anonym (suck) skrev 2015-05-01 16:16:43 följande:
    Eller så struntar man i att sätta igång onödiga scener bara för att "få rätt" och stannar hemma från sånt.
    Funkar inte i längden. Någon gång måste det bli ett stopp, för annars så kommer hon att komma med mer och mer horribla grejer när hon märker att det funkar.
  • Ess
    Anonym (suck) skrev 2015-05-01 16:41:49 följande:
    Barnen mår inte bra när de märker att mamma blir sårad. Då är det ju styvföräldern som sätter sitt eget ego före alla andra.

Styvisar behöver inte följa med på uppvisningar/matcher m.m. Men att barnen får ha sina föräldrar där ka vara viktigt för barnen.
    Om nu mamman är så barnslig så hon inte kan bete sig vuxet och låta styvförälder närvara så bör styvföräldern stanna hemma för att inte ställa till några onödiga scener med barnen närvarande.
    Nu är det även så enkelt att man kan i vissa fall översätta styvföräldern med den biologiska föräldern, men den andra beter sig precis lika idiotiskt ändå.
    Är det fortfarande din åsikt att vederbörande bör stanna hemma för att inte mammans sinnesfrid ska rubbas?
  • Ess
    Anonym (suck) skrev 2015-05-01 19:34:30 följande:
    Fattar inte vad du menar?
    Min man hade exakt samma problem med sitt ex, hon kunde inte bete sig som folk, utan rusade ut när han visade sig på tex ett föräldramöte.
    Hon agerade likadant som mamman i ts, bara det att den drabbade var pappan.

Hur långt sträcker sig rättigheten för en mamma att få bestämma och agera ut?
    Är det ok att hennes kille är med på saker och som hos ts hämtade barnet, när det sen inte gäller åt andra hållet?
  • Ess
    Anonym (Bonusmamma) skrev 2015-05-01 20:54:08 följande:
    Fast där får väl pappan sätta gränsen för vem som får komma hem till honom och hämta hans barn. Det ska väl inte mamman lastas för.
    Varför, han hade ju inga problem med det.

Hur kan mamman skicka sin kille, när hon inte accepterar att pappan gör likadant, vad är skillnaden?
    Vad ger henne rättigheten att bära sig så illa åt?
  • Ess
    Anonym (Bonusmamma) skrev 2015-05-01 21:43:02 följande:
    Men om inte pappan har problem med det så varför ens ta upp det till diskussion?

Om mamman inte vill veta av en människa är det väl upp till henne. Och det ska väl inte bero på att pappan och hans nya är intresserade av att lära känna mammans nya. Är inte mamman det minsta intresserad av att tala med sin ex mans nya kan ingen tvinga henne. Jag skulle aldrig få för mig att tränga mig på mina bonusbarns mamma om hon inte vill det. Vi har inget gemensamt öht. Det är hon och min man som har det.
    Därför att det gäller olika "regler" beroende på vem som motsätter sig. Är det inte ett ganska omoget resonemang att börja likadant själv, bara därför att.

Det är väl ingen som har något större intresse av att lära känna hennes nya, hur mycket man nu lär känna någon när dom ringer på och går igen.
    Om nu det underlättar för mamman att hennes nya hämtar eller lämnar ibland, varför ska inte hon själv acceptera samma sak?
    Jag är nyfiken på att veta vad som ger henne friheten att stå över de riktlinjer hon själv dragit upp genom att involvera sin egen kille?
  • Ess
    Anonym (Bonusmamma) skrev 2015-05-01 21:58:06 följande:
    Jag kan bara bestämma hur jag vill att mitt liv ska se ut. Jag kan inte bestämma över andras. Vill andra lära känna andra människor är det ju upp till dom och inte upp till mig. Vill jag inte lära känna människor är det upp till mig och inte till dom som vill lära känna mig som kan tränga sig på. Jag förstår mamman fast jag enbart är bonusmamma.
    Det är inte tal om att lära känna någon, utan rätt och slätt hämta upp barnen och köra därifrån. 
  • Ess
    Anonym (Bonusmamma) skrev 2015-05-01 22:05:46 följande:
    Det är ju upp till TS man att säga nej om han vill ge igen med samma mynt. Nu är TS och hennes man kanske nyfikna av sig och vill lära känna honom, mannen som delar livet med pappans barn. Det är pappans rättighet om han vill och bonuspappan vill det också. Och så verkade det ju vara eftersom TS skrev att de var nyfikna på honom. Medan mamman har noll intresse av att veta vem det är som är med hennes barn när de är hos pappan för hon kanske litar på pappans omdöme och vill då inte lära känna människan i fråga utan tycker det är otroligt onödigt.

Jag har själv inget behov av att lära känna mina bonusbarns mamma. Jag hämtar och lämnar aldrig barnen hos henne utan det sköter min man om så behövs. Det vi gör hemma däremot och hur vi lägger upp vårt familjeliv med hämtning, lämning, läxläsning och sådant gör vi upp om här hemma och blandar inte in några utanför vår familj och min man ha varit extremt noga med att påtala det.
    Lyckligtvis är inte alla likadana lågvattenmärken och bär sig så illa åt. Hur hade barnen känt sig, inte nog med att dom har en knepig mamma. Hade sen pappan börjat skrika och gorma och låsa in dem bara för att hennes kille inte skulle hämta dem. Då hoppas jag för barnen skull att någon anmält båda föräldrarna och barnen blivit omplacerade.

Jag känner inte min mans ex, hade heller ingen vilja att göra det eftersom hela situationen var superinfekterad. 
    Men jag har aldrig funderat två gånger över om det var okej eller inte för mig att hämta eller lämna barnen någon gång när det behövdes, likadant lämna av någon glömd grej när jag hade vägarna förbi. 
    Men utav pEsst eller kolera, så föredrog hon kanske det förstnämnda.
Svar på tråden Hon släpper inte ut barnen