• Ess

Hon släpper inte ut barnen

Släpp det!
    Har dom problem att komma överens så blir det inte bättre att fler lägger sig i. Du och hon behöver ingen kontakt med varann, snart nog är barnen så stora att dom går ut och blir hämtade, så då är det problemet löst. 

Däremot så tycker jag att din man ska se till att skaffa ett umgängesavtal gällande vilka helger och lov han ska ha dem på umgänge. För då kan hon inte dra in på det mer. Han kan se till att ta upp det på samarbetssamtalet. Kommer dom inte fram till ett skrivet avtal där, så får han ta det till tingsrätten.

Ni får förhålla er till hur hon är, inte till hur ni vill att hon ska vara. För 13 åringens del är det 5 år kvar sen behöver ni inte gå via mamman för att bestämma något. Det är möjligt att 8 åringen som kommer att va 13 då, också hänger på när ni bestämmer med den stora.

• Ess
    Anonym (Så trött..) skrev 2015-04-25 23:17:54 följande:

Jsg blir tyvärr bara så frustrerad. Tex ska hon åka en månad med dom pä semester men vi fick enligt henne inte ta med barnen pä en veckas semester. Allt är pga att han har en ny kvinna som hennes barn faktiskt trivs med.

Jag skriver det igen. Umgängesavtal!!
    Ser han till att skaffa ett sådant så kan hon inte bråka och dra in på hans tid med barnen.
    Han kan ta upp det på samarbetssamtalet, vägrar hon så skaffar han en advokat och tar det till tingsrätten. Är det så mycket bråk, så är det bra att ha svart på vitt vilka dagar och veckor som är hans, även vilka högtider han har.
  • Ess
    elmadumle skrev 2015-04-25 23:21:30 följande:

Varför ska mamman lämna ut sina barn till någon hon inte vill lämna de till? tycker pappan verkar konstig som tyckte det var en bra ide, och ts du borde lämna mamman ifred, du träffar ju barnen ändå men låt pappan sköta hämtandet hädanefter.

Så stora barn ska kunna gå ut själva till bilen. Har dom en fast tid dom hämtar på, så går barnen ut vid den tiden, 13 åringen borde kunna klockan.
    Dom kan även skicka ett mail dagen innan hämtning för att påminna barnet/barnen.
  • Ess
    elmadumle skrev 2015-04-25 23:54:30 följande:
    Spelar ingen roll, vill mamman inte att ts hämtar så ska hon inte göra det heller. Hon tränger sig på och gör saken bara värre. Pappan och mamman sköter hämtande och lämnande.
    Så länge inte ts går in hos henne så har hon inte med det att göra. 
    Som sagt så kan så stora barn själva gå ut och möta upp.
  • Ess
    Ess skrev 2015-04-26 09:06:05 följande:
    Så länge inte ts går in hos henne så har hon inte med det att göra. 
    Som sagt så kan så stora barn själva gå ut och möta upp.
    Sen har ju mamman gjort precis samma och skickat sin dåvarande kille att hämta barnen. Så även om hon inte tycker om ts, så kan ts vänta utanför och barnen går ut själva.
    Man kan inte själv göra en grej och sen förbjuda andra att göra likadant.
    Men hon har all rätt att slippa personlig kontakt med ts.
  • Ess
    Anonym (W) skrev 2015-04-26 06:50:52 följande:

Tycker det är märkligt att du klagar på att mamman skickade sin pojkvän att hämta efter några veckor när du och pappan själva verkar ha flyttat ihop, gift er och skaffat barn i racerfart.

Hon har inte klagat på det utan bara påpekar att det är skillnad mellan folk o folk.
    Då gick det bra för mamman att en utomstående hämtade, men när det gäller pappan så är det omöjligt.
  • Ess
    Anonym (suck) skrev 2015-04-26 07:10:54 följande:
    Vilken nolla till "man" du hittat. Fattar verkligen inte hur man är funtad när man väljer en ny partner framför sina barn!

Hoppas verkligen inte han skaffat nya ungar med dig!
    Det var rent ut det dummaste jag läst.
    Vad skulle pappan göra?
    Göra slut med sambon och stå beredd att hoppa på exets befallning. Hoppade han riktigt duktigt så skulle han få träffa sina barn i 5 min. Men, nej tyvärr, han sa hej med fel tonfall så det blev inget.

En människa som den mamman söker bråk och ger sig inte innan hon hittar det.
  • Ess
    Anonym (Y) skrev 2015-04-26 14:42:44 följande:

[quote=75213489][quote-nick]Brumma skrev 2015-04-26 14:35:35 följande:[/quote-nick]

Läsa TS kanske?

Frågan är väl snarare hur mamman kunde bete sig så när barnen var med....

[/

Har läst.

Vi har tydligen olika åsikt.

De flesta är överens om att ts gjorde fel när hon åkte dit och ringde på med förhoppningen att kunna prata.
    Men mamman kunde ändå skött det snyggare inför barnen. Hon kunde öppnat dörren, sett ts, stängt den igen och kallat på barnen att de skulle åka nu.
  • Ess
    Oopsi skrev 2015-04-27 13:17:05 följande:

En eloge till mamman som är mänsklig och visar sina barn att du ska aldrig finna dig i något du egentligen mår väldigt dåligt av..

Så kan man också vända det.

Nästa gång jag träffar min mans barn så ska jag lappa till dem, för jag tycker ju ändå inte om dem. Varför hålla artig och god min när man kan skrika och slåss. Då föregår jag med ett riktigt gott exempel framför mina barn, gillar man inte någon så ska man inte sky några medel för att visa det....................
  • Ess

En mamma kan aldrig göra fel. Ts kom på utsatt tid, men fick inte barnen med sig, och får ta en massa skit för det i tråden. Hon trampade över mammans gräns osv.

En annan styvmamma blev förbannad när mamman gick objuden in i deras bostad.
    Hon fick höra att mamman hade rätt att gå in där eftersom barnen bodde där deltid och det fick hon stå ut med. Inte tal om att trampa över några gränser där inte.

Svar på tråden Hon släpper inte ut barnen