• Nina05

VEGETARIANER - här samlas vi!

Fast nu hänger jag inte riktigt med... "vegetarian med vegans kosthållning" ?? Vegetarian innebär ju att man inte äter kött, men mjölk, ägg, honung osv medan vegan innebär att man inte äter någonting alls från djurriket. Så en vegetarian med vegans kosthållning, måste ju i slutändan helt enkelt vara vegan eller hur tänker du...?

• Nina05

Jaha.. då är jag lakto-vegetarian då. Fast jag är det både av hälso, miljö och djur skäl och använder absolut inte dunjackor, skinnskor osv..

• Nina05

Haha! Jag lagar bara vego mat. Enda gången jag har med lakto att göra är filen till frukost ;)

Jag gillar bönbullar, fast de jag brukar göra är det ingen i min omgivning som tycks gilla ;) Sen äter jag mycket lasange också, med qournfärs, spenat och champinjoner. Själv?

• Nina05

Kan ju meddela att jag skrev fel.. det är sojafärs jag använder och inte quorn. Köper alltid anamas produkter eftersom de innehåller minst skit och dessutom är helt veganska.

• Nina05
    nomina skrev 2015-06-12 08:05:43 följande:

började skriva på tidigare inlägg så postade jag lite fel... 
    iaf, jag har bekanta som äter mejeriprodukter, ägg men även fisk och kyckling som ser sig som vegetarianer.
    Lite knasigt i min värld, men det är ju bättre än inget iallafall. 

Käkar man fisk och kyckling är man absolut inte vegetarian i mina ögon. Själv äter jag mejeriprodukter men inte ägg.
Svar på tråden VEGETARIANER - här samlas vi!