virka80 skrev 2016-01-31 06:48:49 följande:
4 veckor kvar till beräknad nedkomst och så ev. 2 veckor över tiden om den lilla följer samma mönster som sina systrar. Fattar inte hur jag ska orka. Sover dåligt om nätterna, magen är jättestor. Fick köpa nya mammakläder nu, känns ju väldigt onödigt så här i slutet, men vad gör man. Och det är ju inte lätt med kläder. Jag har strl L i vanliga fall, borde finnas mammakläder i strl L för stora magar och för mindre magar. Nu fick jag köpa kläder i strl 48/50 för att det ska gå om magen, men det blir lite hängigt över axlar, armar och bröstet då istället. Jaja huvudsaken är att jag nu iaf får på mig kläderna.
Jag jobbar fortfarande halvtid som lärare. Vet inte hur jag ska göra, vill gå hem, men de har inte fått någon ersättare för mig så jag känner att jag lämnar dem lite i sticket. Vi har ingen barnomsorg till 1-åringen så maken och jag jobbar om varandra, vilket gör att jag är själv varje em/kväll med tre barn och det börjar bli tungt.
Ja, det där lät lite jobbigt/onödigt med kläderna. Jag har tom börjat titta lite på kläde r som jag kanske skulle kunna ha post partum. Haha Så att köpa gravidkläder skulle inte alls kännas kul. Du får sälja det sen snabbt. Då är det ju nästan som nytt!
Det låter tungt med jobb och hemsituationen tycker jag. Men du kan ta föräldrapenning snart? Eller ja just det ja, det var det där med att de inte hittat ersättare. Ja det är ju skit att det liksom drabbar dig, att du blir personligt ansvarig på något sätt, det borde ju arbetsgivaren se till att befria dig ifrån.
Jag har börjat känna mig så otålig. Minns inte att jag var det med de andra. Denna gång är det som om jag väntar aktivt. Varje timme. Letar tecken osv. Det är lite olikt mig.
Vandrade runt på köpcenter igår och sen gick lite slemoropp och jag hade en del sammandragningar med lite kraft i igårkväll/natt.