Inlägg från: Bitten |Visa alla inlägg
  • Bitten

Fjärde barnet 2016

Lulu: Vi bor i Norge och det är bara mitt första som är fött i Sverige.
    Jag har verkligen haft tur med gravidplågor, jag har haft väldigt få och väldigt skonsamma. Inget illamående alls i princip, inte med något av barnen och ingen foglossning alls. Så jag vet inget alls om att må sådär dåligt. Men jag utgår från att precis som med de flesta åkommor så är det värre att vara gravid ovanpå det. (Hade lunginflammation med tung hosta sista veckorna månaden med tredje barnet, trodde jag skulle hosta ut barnet haha) Hoppas du får hjälp med det du behöver hjälp med.

Just idag har jag en hel del känningar i kroppen. Nästan så jag går och lurar på om det är på gång.

• Bitten

Sitter här och hoppas att det ska dra igång snart. 39+0 Inte för att jag är så trött men jag börjar bli rastlös och dessutom nervös över hur fort det ska gå. Ska mannen hinna hem och vad gör jag med de två som jag är hemma med idag. Sist drog det igång och var ju klart två timmar senare typ.
    Igår fick jag för mig att den hade vänt på sig, det kändes helskumt och magen såg konstig ut. Denna luriga nummer fyra. :)

Hur är det med er andra?

• Bitten
    virka80 skrev 2016-01-31 06:48:49 följande:

4 veckor kvar till beräknad nedkomst och så ev. 2 veckor över tiden om den lilla följer samma mönster som sina systrar. Fattar inte hur jag ska orka. Sover dåligt om nätterna, magen är jättestor. Fick köpa nya mammakläder nu, känns ju väldigt onödigt så här i slutet, men vad gör man. Och det är ju inte lätt med kläder. Jag har strl L i vanliga fall, borde finnas mammakläder i strl L för stora magar och för mindre magar. Nu fick jag köpa kläder i strl 48/50 för att det ska gå om magen, men det blir lite hängigt över axlar, armar och bröstet då istället. Jaja huvudsaken är att jag nu iaf får på mig kläderna.

Jag jobbar fortfarande halvtid som lärare. Vet inte hur jag ska göra, vill gå hem, men de har inte fått någon ersättare för mig så jag känner att jag lämnar dem lite i sticket. Vi har ingen barnomsorg till 1-åringen så maken och jag jobbar om varandra, vilket gör att jag är själv varje em/kväll med tre barn och det börjar bli tungt.

Ja, det där lät lite jobbigt/onödigt med kläderna. Jag har tom börjat titta lite på kläde r som jag kanske skulle kunna ha post partum. Haha Så att köpa gravidkläder skulle inte alls kännas kul. Du får sälja det sen snabbt. Då är det ju nästan som nytt!

Det låter tungt med jobb och hemsituationen tycker jag. Men du kan ta föräldrapenning snart? Eller ja just det ja, det var det där med att de inte hittat ersättare. Ja det är ju skit att det liksom drabbar dig, att du blir personligt ansvarig på något sätt, det borde ju arbetsgivaren se till att befria dig ifrån.

Jag har börjat känna mig så otålig. Minns inte att jag var det med de andra. Denna gång är det som om jag väntar aktivt. Varje timme. Letar tecken osv. Det är lite olikt mig.
    Vandrade runt på köpcenter igår och sen gick lite slemoropp och jag hade en del sammandragningar med lite kraft i igårkväll/natt.
  • Bitten

Idag har jag varit hos bm och babyn ligger långt ned och är fixerad och just i detta nu känns det som det kommer ske när som helst och säkert med en rasande fart så jag har ringt hem maken och varnat barnvakten. Vi får se om min kropp spelar mig ett spratt eller om min intuition är rätt.

• Bitten

Jag har ju eg passerat BF enligt senaste mens. Blev framflyttad/tillbakaflyttad till den 4:e vid RUL så jag är ju där nu. Haha helt otroligt och obegripligt.

• Bitten

Lycka till i dag lysmasken!

Jag är fortfarande här men om det inte är på gång så vet jag inte vad, hela min kropp skriker att det är igång. Haha. Kan inte riktigt förklara känslan men kanske som ett mellanting mellan en fysisk känsla och en intuitiv/emotionell känsla.

• Bitten

Idag har jag varit på förlossningen. Jag misstänkte att jag läckte vatten så jag ringde in och fick komma in. Det resulterade i att de upptäckte protein i urinen så det blev blodprover + en extra tid för koll på söndag. Jag hade hoppats att förlossningen kunde ha inspirerat till förlossningsstart men icke. :)

Lysmasken: varit hos bm ännu?

• Bitten

Lysmasken: Men vad konstigt. Vilken liten retsticka den där. :)
    De tänker sig att vända och sedan köra igång det direkt då eller?

• Bitten

Om det inte blir ikväll så vet jag inte vad.
    Jag misstänker att jag snart får åka in.
    Strular med barnvakt så jag känner lite onödig stress.

• Bitten

Japp då var det klart! :)
    Längre och jobbigare än förra förlossningen. Denna gång hann maken vara med.
    Nu ammar jag och äter mackor och Yoggi.
    Vi mår fint båda två men jag ängtar efter de andra tre.

• Bitten

Det ble ei jente.
    Har haft besök nu nyligen det var lite intensivt. :) nu ska jag hämta min lunch strax och hoppas få äta lite i lugn och ro. Haha.

• Bitten

Yes vi har båda sorter.
    Nr ett och nr tre är lika varandra både till utseende och i sättet och nr två och denna ser ut att vara lika varandra till utseendet men däremot tror jag att denna är en lugn och cool typ som nr ett och tre. Hoppas det. Det räcker med en som har hetsigt temperament. :)

• Bitten

Hej allihopa! :) Hur går det för alla? Lysmasken, du har väl bara några dagar till BF?

Här hemma är det fortfarande lite hur som helst. :) Rutinerna på kvällarna är de samma som innan för de tre stora men däremot känns det som att dagarna bara flyter ihop och ibland blir det att äta i skift men bebisen är en stillsam liten en. Vill äta mycket men sover också bra så om en bara accepterar att det blir mycket mata på dagarna så känns det som att det är lugnt.
    Äldsta har uttryckt lite oro och tycker nog att det känns lite svårt med ytterligare en i familjen. Nummer två har också lite oro i kroppen, lite vaken på nätterna och söker närhet. Nummer tre som jag trodde skulle vara väldigt avundsjuk har däremot reagerat oväntat och kärleksfullt. Ska pussa, klappa och krama. Hans sömn är helt ostörd. Men på det stora hela verkar det än så länge som de alla tre ändå har funnit sig i nya livs/familjesituationen.
    Vi själva då? Ja, vi har nog också funnit oss i detta. :) Mannen började på jobb idag igen. Han har jobbat lite några dagar/timmar under dessa två "lediga" veckorna. Men i huvudsak har vi bara varit hemma och hängt i soffan och fikat typ. :)

• Bitten

Flyttar fram listan lite.

Bitten 36 år: BF 4 feb 2016 - 7:e feb 2016

Lulu11 30 år: BF 18 feb 2016

Lysmasken 33 år: BF 26 feb 2016

Virka80 35 år: BF 28 feb 2016

Robzmarley: BF 20 maj 2016

Mirri83 32 år: BF 28 maj 2016

laetitia81 34 år: BF 28 maj 2016

• Bitten

Lysmasken: Läste i "BF-feb"-tråden att din lilla rackarunge kom i söndags. :) Grattis! Snabbt gick det också vad jag förstod? Är ni kvar på BB eller har ni kommit hem? Hoppas ni mår bra!
    Välkommen i fyrabarnsklubben! :)

• Bitten

Grattis Bell! Det gick ju fort det där! :)

Grattis till stora nykomlingen virka! :) har du fött stora barn tidigare? Var det väntat?

Här går allt bra men det känns ju att den "lediga" tiden minskat ytterligare. :)
    Jag sätter igång en tvättmaskin på morgonen och hänger den innan jag lägger mig på kvällen.

Lysmasken hur går tankarna om en femma? ;)

• Bitten

Hej. Hoppas alla mår bra. Vi mår fint.
    Jag loggades ut här för mer än en månad sedan och orkade inte leta fram lösenordet förrän idag. :)
    Vi börjar få in en fin kvällsrutin här hemma.
    Alla fyra somnar mellan 19 och 20. Så vid 20 är det så lugnt och stilla här och jag kan återgå till min rutin att kolla serier och käka kvällsmackorna ifred i soffan. :)
    Har letat fram mina träningskläder och skall återuppta min lilla jogg/löprunda jag hade före graviditeten. Det ska bli så skönt. Bara komma ut lite på em/kvällen och få frisk luft.
    Om det ska vara såhär lätt så får vi nog öka utmaningen med en till. Haha
    Dock är lilla inne i en snutt-släpp snutt-släpp snutt-släpp och håller på så såklart även på natten. Jag känner att det är lite slitsamt men i vanliga fall somnar hon senast 20 och vaknar bara en eller två gånger på natten. Så det känns som det går att klara.

Är det någon mer som fött?
    Bell: hur går det för dig? Nov? Dec?

• Bitten

Men, nej så tråkigt Bell. :(
    Hoppas det snart börjar växa en ny liten baby.

• Bitten

Hej alla. Är det några kvar därute. ????
    Här närmar sig fyran ettårsdagen. Tiden har gått fort.
    Hur går det för alla? Lysmasken, du funderade väl på en femma? ????
    Bell, har ni lyckats?
    Hoppas alla har det bra!

Svar på tråden Fjärde barnet 2016