Inlägg från: Bitten |Visa alla inlägg
  • Bitten

Fjärde barnet 2016

anjamila skrev 2015-10-05 12:51:16 följande:

Hej! 
    Får man haka på?
    Väntar mitt fjärde barn, i vecka 6 nu.
    Mina söner är födda 2004, 2007 (är en ängel nu) och 2010.
    I juni beräknas nummer 4.

Jag ligger i skilsmässa med de andras barnen pappa...och detta pyret är helt oplanerat, har varit ihop med killen endast en månad. Har fått kämpa och gå på hormonbehandling med de andra barnen så trodde inte jag kunde bli gravid bara sådär. Men se...en gång räckte.... Livet är märkligt.

Abort finns inte på kartan för mig. Man får försöka lösa det bara. Har fast jobb och pappan vill vara med i bilden. Allt får ordna sig.
    Men det känns helmärkligt att "plötsligt" vara gravid igen, det trodde jag inte.

Hej anjamila! Klart du kan hänga med här! :)
    Lägg till dig i listan om du vill.
  • Bitten

Var hos barnmorskan igår. Jag är 24+ nu så jag närmar mig tredje trimestern.
    Jag känner att det börjar bli tydligt att jag är gravid. Lite bökigt att ta sig upp från liggande, att sitta vid matbordet, att plocka upp grejor på golvet. I och ur tvättmaskinen/torktumlaren.
    Jag väntar med stort hopp på att mina beställda gravidstödstrumpbyxor skall komma, då jag har fått ganska mycket "åderbråck" på lår och rumpa. Jag känner att jag vill bo i ett par sådana strumpbyxor. Haha. Annars mår jag fortfarande väldigt bra.
    Hur går det för er andra?

• Bitten

Hej hur går det för alla?
    Jag är 26+5 idag.
    Jag har fortf inte fått mina stödstrumpbyxor och börjar känna mig smått desperat. Det börjar bli mer och mer och trycket kommer ju knappast att minska. :)
    Just nu känner jag mig väldigt stor. Minns inte att den känslan kom så tidigt med de andra men det är klart att min kropp belastats en del de senaste åren :) så jag får väl acceptera att den inte orkar som innan.
    Nu ska jag äta bulle och dricka kaffe.

• Bitten

laetitita: mår du illa fortf.?
    Jag fick mina stödstrumpbyxor samma dag jag skrev här och hämtade ut dem på kvällen så jag satte på mig dem igår på morgonen. Snacka om antiklimax när jag efter ca en timmes användande nös oväntat och kraftigt så jag kissade på mig lite. Bara att ta av och slänga i tvätten. Haha. Tragikomiskt. :) nu är de rena så jag gör ett nytt försök i morgon.

Jag gick upp typ fem kilo första månaden och sedan har jag sedan inskrivningen i somras gått upp ca ett halvt till ett kilo. Jättekonstigt. Men jag väger redan som på inskrivningen på förlossningen med den första och jag tror inte att jag kommer att stanna på det. :)

• Bitten

Här har hela familjen varit sjuka i blandad utsträckning och jag var på glukosbelastning nr två i torsdags. Det visade att jag låg på gränsen. Vad det innebär för vidare kontroller under graviditeten vet jag eg inte men ev kommer de kolla igen.

Nu känner jag hur barnen klänger mer och mer ju större magen blir. :) Ju mer otillgänglig man är dess mer vill de ha en.

Hur mår ni andra?

Jag ska se om jag kan skjutsa fram listan lite.

• Bitten

Såg att jag inte kommenterat att Bell är med i leken igen. Håller tummarna för er.

Här kommer listan. Någon som vill lägga till sig i listan? Välkomna även nya såklart.

Bitten 36 år: BF 5 feb 2016

Lysmasken 33 år: BF 26 feb 2016

Robzmarley: BF 20 maj 2016

Mirri83 32 år: BF 28 maj 2016

laetitia81 34 år: BF 28 maj 2016

• Bitten

Jodå, här går det bra. Mycket känningar i ligament och känner liksom mentalt att det närmar sig. Man försvinner lite in i sig själv på ett särskilt sätt och ju mer det sker dess mer vill de andra barnen klänga.
    Jag börjar så smått fatta att "det här kommer hända". :) Det är ju så overkligt tycker jag. Jag har inte blivit mer verkligt och greppbart att vänta barn bara för att jag redan fått tre.

• Bitten

Hej. Hur mår alla?
    Hur går det Bell?
    32+0 idag. Jag hade tid hos barnmorskan igår men hon blev sjuk så nu har jag inte tid förrän i januari. Men det är ju inget särskilt så vad spelar det för roll.
    Lussefirande på förskolan i morse och äldsta gick i sitt första luciatåg.

• Bitten

Lysmasken: Ja, du det där med glukosbelastning ja, usch. Jag undrar om jag får göra ytterligare en efter nyår. Om jag förstod det rätt så var det i mitt fall något som förlossningen beslutar om jag ska göra. Eller om de kanske beslutar om ett tillväxtul. Har ju fått två rätt stora bebisar så jag vet inte.

Bell: lycka till med julsexet! :)
    Hoppas det blir för min del också. Haha

Någon mer som har/har haft ökad lust under graviditet? Det känns som en dålig kombo att vara så otymplig. Bara lägga sig på kvällarna är mer eller mindre en organiserad förflyttning. :)

• Bitten
    Lysmasken skrev 2015-12-12 14:04:29 följande:

Blääää vi har fått magsjuka i huset. Minstingen började igår. Bara till att vänta in skiten

Isabelle 051204 Filippa 080401 Novalie 100825
    Men då har ni klarat av det innan jul. :)

Bell: ja jag är där nu. Vakna inse att jag vill byta sida, besluta sig för att göra slag i saken, stånka till och komma över lite på rygg för att sedan innan jag får andnöd komma över på andra sidan. Tur att jag har lätt att somna om. :)
Svar på tråden Fjärde barnet 2016