Inlägg från: Bell13 |Visa alla inlägg
  • Bell13

Fjärde barnet 2016

RobzMarley skrev 2015-09-10 07:03:18 följande:

Från idag bim -2 phpTH16iD81390.jpg

Grattis till det fina strecket
  • Bell13
    tovalisa skrev 2015-09-13 12:40:47 följande:

Hej alla, och grattis till alla som redan bakar bebis! :D

Vi har en liten född i augusti -14 och man kan väl lugnt säga att jag är besatt av tanken på att skaffa ännu en liten fyra. Våra äldre barn är födda 08 och 10, och det var en rätt intensiv och jobbig period när de var små. Mellanrummet till trean är himmelskt; det är så lätt att ha en bebis när de äldre är så mycket större.

Nu känner jag tyvärr att jag ändå inte har tid att vänta speciellt länge eftersom jag fyller 40 år nästa gång. Jag har haft lätt för att bli gravid, (blev gravid på första försöket när jag var 37, har blivit gravid på andra försöket med de tidigare) och tror nog att jag har några år på mej ännu, men samtidigt är jag väl medveten om riskerna med att bli gravid som äldre.

Vad har ni andra för ålderskillnad mellan era barn? Jag vill verkligen njuta maximalt mycket av ettåringen, men tänker att vi kanske borde öppna fabriken när hon är 1,5 år? Eller redan tidigare? Att det var intensivt senast med två små behöver ju nödvändigtvis inte betyda att det skulle bli exakt likadant denna gång; små barn är ju också individer. Jag skulle jättegärna vilja ha lite input från er andra som är på gång med nummer fyra! Längtar Så efter att bli gravid, men är samtidigt rädd för att ta mej vatten över huvudet ... Tankar på det?

Tack på förhand! :)

Hej,

Jag blev gravid med min trea precis när jag fyllde 40 år och han föddes 13 april i år. Tog 2 år att bli gravid så vi fick längta länge. Det är en högre risk att vänta barn som äldre och risken för ds ökar men jag fick risksiffran 1/13000 på ds och 1/20000 på de andra som de kollar.

Vi ska försöka att få en fyra också om det går. Vi har tänkt att börja försöka så fort jag slutar amma och mensen kommer.

Mina andra barn är födda 02 och 06 så detta är en sladdis
  • Bell13
    Bitten skrev 2015-09-27 19:58:11 följande:

Hej och välkomna alla nya. Har inte koll på alla nu men visst är vi en liten skara som faktiskt väntar vårt fjärde barn!? :)
    Ska vi göra en liten lista? De som inte är gravid kan väl lägga till sig om de vill eller låta bli. Är ju givetvis fritt fram för alla att välja att inte lägga till sig. :) men jag känner att jag har lättare att ha lite koll på alla om det finns en lista så jag börjar så får vi se vad det blir av det.
    Jag har nu gått in i 22:a veckan och känner mycket liv och rörelse. Det känns även lite utanpå magen. Jag mår bra men börjar känna av det ökade omfånget och tyngden. :)

Hur mår alla andra? Gravida och ickegravida!

Bitten 36 år: BF 5 feb 2016

Jag brukar smyga in och läsa här ibland. Fick mitt tredje barn i april och hoppas på att ha turen att bli gravid igen så snart vi slutar att amma. Fyllde 41 år i somras och tar inget för givet. Vill ge den lilla glädjen i att ha ett syskon i ungefär samma ålder, mina döttrar är 13 och 9 år gamla.

Har börjat ge min lilla son annat än bröstmjölk i ca 2 v nu och tror att mensen kommer i gång inom 1 månad
  • Bell13
    Bitten skrev 2015-09-28 11:25:32 följande:

Hej mirri! Kul att du hänger med oss här.
    Hej Bell! Då kommer det nog igång snart. Hoppas det går fort. :) hur har det varit med de andra tre, har ni försökt länge med dem? Minns ej om du skrivit det tidigare.

Med trean Douglas var det svårt. Tog 2 år att bli gravid och två missfall innan han kom.

Ska göra ett helhjärtat försök att få ett fjärde barn
  • Bell13

Nu är i alla fall min mens tillbaka så nu kan vi börja försöka bli gravida igen och hoppas på ett fjärde barn Solig

• Bell13
    Bitten skrev 2015-12-11 09:35:38 följande:

Hej. Hur mår alla?
    Hur går det Bell?
    32+0 idag. Jag hade tid hos barnmorskan igår men hon blev sjuk så nu har jag inte tid förrän i januari. Men det är ju inget särskilt så vad spelar det för roll.
    Lussefirande på förskolan i morse och äldsta gick i sitt första luciatåg.

Fick mens i tisdags och kan erkänna att vi inte försökt helhjärtat senaste månaden.

Har ägglossning straxt innan jul så vi kör helhjärtat då. Hoppas att det ska funka.

Kram
  • Bell13
    Bitten skrev 2015-12-11 21:03:59 följande:

Lysmasken: Ja, du det där med glukosbelastning ja, usch. Jag undrar om jag får göra ytterligare en efter nyår. Om jag förstod det rätt så var det i mitt fall något som förlossningen beslutar om jag ska göra. Eller om de kanske beslutar om ett tillväxtul. Har ju fått två rätt stora bebisar så jag vet inte.

Bell: lycka till med julsexet! :)
    Hoppas det blir för min del också. Haha

Någon mer som har/har haft ökad lust under graviditet? Det känns som en dålig kombo att vara så otymplig. Bara lägga sig på kvällarna är mer eller mindre en organiserad förflyttning. :)

Tack

Har nog aldrig känt mig så osexig som när jag varit gravid. Att byta sida i sängen var helt omöjligt nästan.
  • Bell13
    Lysmasken skrev 2016-01-05 04:33:13 följande:

Varit vaken sen 03. Å klockan är nu 04:30. Klockan ringer 06 då jag ska göra en Glucosbelastning kl 07:30 i stan.

Anledningen till att jag inte kan sova är att jag & maken inte har pratat med varandra sen nyår. Hans pappa dog i cancer den dagen. Sen dess har han typ undvikit mig. Å det känns sådär

Extra ledsen nu när man är höggravid.

Isabelle 051204 Filippa 080401 Novalie 100825
    Hej, jag kikar in här ibland. Försöker bli gravid med ett fjärde barn och hoppas på att lyckas under våren.

Pratar han med någon annan än dig? Tycker det låter tråkigt men också allvarligt att ni inte kommunicerar med varandra, det är ju inte ditt fel att hans far inte längre är i livet kanske ska du föreslå att han går och pratar med någon och fortare kommer över sorgen om det nu är det som är problemet. När ert barn föds kommer du ju behöva hjälp och avlastning från honom och då måste ni ju vara samspelta.
    Kram på dig
  • Bell13
    Lysmasken skrev 2016-01-05 12:33:42 följande:

[quote=76190735][quote-nick]Bell13 skrev 2016-01-05 08:52:53 följande:[/quote-nick]Hej, jag kikar in här ibland. Försöker bli gravid med ett fjärde barn och hoppas på att lyckas under våren.

Pratar han med någon annan än dig? Tycker det låter tråkigt men också allvarligt att ni inte kommunicerar med varandra, det är ju inte ditt fel att hans far inte längre är i livet kanske ska du föreslå att han går och pratar med någon och fortare kommer över sorgen om det nu är det som är problemet. När ert barn föds kommer du ju behöva hjälp och avlastning från honom och då måste ni ju vara samspelta.

Kram på dig[/

Hej.

Jodå han pratar med sin ena bror men jag saknar att han inte pratar med mig. Igår tok bölade jag & sa till honom som det är nu så vill jag inte ens ha med dig till förlossningen Om det skulle starta nu.

Då svarade han med att det var ju inte kul. Han kom senare på kvällen & smekte magen å höll om mig. Då tok bölade jag igen. Inatt kröp han närmre & smekte magen samtidigt han höll om mig. Å vad gjorde jag då? Jo bölade. Är man känslig eller vad... Är normalt inte sån här men igår/inatt har jag varit som en kran.

Jag tror att han fattade.

Å kram på dig med <3

Isabelle 051204 Filippa 080401 Novalie 100825
    Hoppas det blir bättre nu då det där att man gråter för allt som gravid är ju både på gott och ont. Hoppas att du inte ska behöva gråta mer nu. Ta hand om dig och den lilla i magen.
    Kram
  • Bell13
    Bitten skrev 2016-01-07 11:42:18 följande:

Nu är jag hemma och har fått kaffe. :)
    Mår fortf lite illa bara vid tanken på sockerdrickat. Hade lite högt fortf men bättre än sist. 4,1 som start och 7,4 efter 2h.

Hur mår ni andra? Bell, du borde väl vara i testgroparna? :) jag ska flytta fram listan lite.

Tror inte jag är gravid för jag hade ägglossning 23 dec och det var inte en lugn stund där
    Mensen är dock sen 2 dagar men kanske är lite oregelbunden så här när den precis kommit tillbaka efter grav och amning.
  • Bell13
    Nästanpålandet skrev 2016-01-14 08:07:47 följande:

Hej jag hoppar in här om det är ok?
    väntar mitt fjärde i augusti.trodde verkligen inte att jag skulle få fler barn en har träffat en ny kille och han ville väldigt gärna ha barn Och plussade en dag innan julafton totallycka! mina barn är födda 2004 och tvillingar 2008

Livets julklapp då stort grattis. Vi försöker bli gravida med vårt fjärde och hoppas att det ska hända snart
    Varmt välkommen hit
  • Bell13
    Bitten skrev 2016-01-18 18:03:39 följande:

Jag har inte haft någon foglossning alla, eller ja, jag har inte haft ont eller besvär av det.
    Fogarna ska ju mjukas upp och så är det väl för alla liksom.

Jag har haft snabba förlossningar så jag är helt inställd på att även denna kommer att gå fort. Hade önskat att det kunde bli lite mer i ett tempo så jag hinner med mentalt. Mannen har missat de två senaste förlossningarna. Men det var inte ett alternativ att vänta på honom. ;)

I natt mådde jag så konstigt och hade liksom en massa oro i kroppen så jag nästan trodde att det var på gång men än så länge sitter jag här med sprattlande baby på insidan. I morgon skall jag till bm.

Missat? Har du fött helt själv? Vilken järnkvinna
  • Bell13
    Bitten skrev 2016-01-20 11:38:35 följande:

Bell: Jag födde ju inte helt själv. Haha Både barnmorska och uska var ju med. Men de fick väl mer eller mindre ta hela makens jobb.
    Men eftersom det gick fort så var det ju inte så mycket och hårt arbete för dem.
    Däremot denna gång håller jag på att förbereda en mental och rent praktisk akutplan för om jag måste föda hemma med ansvar för ett eller flera barn.

Vet du ngt mer om den lilla sätesbebisen, lysmasken?

Är det någon som har namn klart för sig?

Menar att det var strongt att föda utan fadern skulle jag aldrig gjort självmant. Stark kvinna
  • Bell13

Har för första gången någonsin fått positivt på ägglossningsstickan idag så jag hoppas att det kan bli en liten bebis den här gången
    håll tummarna

• Bell13
    Bitten skrev 2016-02-07 01:57:05 följande:

Japp då var det klart! :)
    Längre och jobbigare än förra förlossningen. Denna gång hann maken vara med.
    Nu ammar jag och äter mackor och Yoggi.
    Vi mår fint båda två men jag ängtar efter de andra tre.

Men grattis du måste berätta om det blev son eller dotter dör av nyfikenhet nu
  • Bell13

Så var det min tur att plussa. Är 3+5 idag men kände att nåt var fel blev illamående av Douglas barnmat, har kissat oftare samt hade metallsmak i munnen. Bf 15 nov så det blir 17 månader mellan barnen är så klart överlycklig

• Bell13
    Bitten skrev 2016-03-20 09:11:42 följande:

Grattis Bell! Det gick ju fort det där! :)

Grattis till stora nykomlingen virka! :) har du fött stora barn tidigare? Var det väntat?

Här går allt bra men det känns ju att den "lediga" tiden minskat ytterligare. :)
    Jag sätter igång en tvättmaskin på morgonen och hänger den innan jag lägger mig på kvällen.

Lysmasken hur går tankarna om en femma? ;)

Ja jättefort men är dock orolig. Gjorde ett clearblue digital förra söndagen som visade 2-3 och idag tog jag ett till som visade samma borde ha visat 3+ tycker jag. Så nu inbillar jag mig att det ska bli missfall. Är i 5+4 idag
  • Bell13
    Bitten skrev 2016-05-17 13:41:23 följande:

Hej. Hoppas alla mår bra. Vi mår fint.
    Jag loggades ut här för mer än en månad sedan och orkade inte leta fram lösenordet förrän idag. :)
    Vi börjar få in en fin kvällsrutin här hemma.
    Alla fyra somnar mellan 19 och 20. Så vid 20 är det så lugnt och stilla här och jag kan återgå till min rutin att kolla serier och käka kvällsmackorna ifred i soffan. :)
    Har letat fram mina träningskläder och skall återuppta min lilla jogg/löprunda jag hade före graviditeten. Det ska bli så skönt. Bara komma ut lite på em/kvällen och få frisk luft.
    Om det ska vara såhär lätt så får vi nog öka utmaningen med en till. Haha
    Dock är lilla inne i en snutt-släpp snutt-släpp snutt-släpp och håller på så såklart även på natten. Jag känner att det är lite slitsamt men i vanliga fall somnar hon senast 20 och vaknar bara en eller två gånger på natten. Så det känns som det går att klara.

Är det någon mer som fött?
    Bell: hur går det för dig? Nov? Dec?

Missfall den 22 mars dessvärre vi försöker vidare
Svar på tråden Fjärde barnet 2016