Inlägg från: Bell13 |Visa alla inlägg
  • Bell13

Fjärde barnet 2016

Hej,

Har precis fött mitt tredje barn tog 2 år att bli gravid. Det är min sambos första barn och vi vill gärna ha ett till gemensamt.

Vi tänkte börja försöka efter sommaren, fyller 41 år i juli så inte alls säkert att det funkar. Är gärna med här om jag får.

• Bell13
    Bitten skrev 2015-05-06 11:33:49 följande:

Hej. Nu har jag testat. Neg, så jag vet inte vad kroppen håller på med. :)

Det är ju verkligen ingen brådska så det är bara att ta det lugnt.

Hur går det för er andra?

Trist att det blev negativt. Jag har ju precis fått barn men då vi kommer försöka med syskon vill vi inte vänta för länge. Tänkte amma honom i fyra månader och sedan försöka när mensen kommer. Tänkte försöka pricka ägglossningarna med hjälp av natural cycles.
  • Bell13
    Bitten skrev 2015-05-06 15:00:07 följande:

Bell: är det med temp?

Jag har My cycles men jag tempar inte. Tror man kan lägga in det på den appen. ÅMer att jag vill ha koll ungefär när mensen ska eller inte :) ska komma.

Det är med temp. Har ju inte fått min mens ännu men har hört så mycket bra med det där systemet så jag vill testa. Är som sagt snart 41 år och om jag har några bra ägg kvar så vill jag inte missa dem för att jag inte har koll på ägglossningen.
  • Bell13
    En PantherTant skrev 2015-05-21 09:38:23 följande:

Jag satte in ett fryst embryo i tisdags. Testdatum är 1.6. Mensen kommer först efter att jag slutat med hormonerna ifall får negativt resultat, så även om BIM är före så vet jag inget förrän efter blodprovet.

Ni pratade visst tidigare om oro att inte räcka till mm.. Kan inte påstå jag funderat på det alls egentligen, är tror jag en väldigt relaxed "good enough" föräldratyp. Det blir nog bra hur det än blir är lite min filosofi.

Håller tummarna för att det går bra med det frysta embryot.
  • Bell13
    Bitten skrev 2015-05-22 09:58:03 följande:

Ingen mens än, borde fått igår. Har oftare kortare cykler än längre så jag har börjat få upp hoppet här. Maken darrar av nervositet och jag känner mig lugn. :)

Sist så visste jag att jag var gravid kände liksom det i kroppen. Jag testade när mensen var sen 9 dagar och det blev + direkt

Känner alltid i kroppen när mensen är på gång.

Den här gången kör jag natural cycles i kombination med ägglossningstest för att se om vi kan pricka in och få ett till barn.
  • Bell13
    Bitten skrev 2015-05-22 13:20:57 följande:

Bell: Just det, natural cycles, med temp. Har du hunnit använda appen så du kan uttala dig om den är bra?

Har precis börjat och eftersom min son är 5 v är det ingen ägglossning på gång och inte mens heller. Jag tempar varje dag och ska se om appen lyckas pricka in ägglossningen när den väl kommer håller dig uppdaterad
  • Bell13
    Bitten skrev 2015-05-23 18:12:58 följande:

Åh herregud! Har inte riktigt smält detta ännu. Haha. phpXcixAR39902.jpg

Stort grattis hur känns det
  • Bell13
    Bitten skrev 2015-05-24 08:58:10 följande:

Tack! :) Jag har inte fattat det än. Det känns overkligt. Så tycker jag det har varit med de andra tre också. Det har Hållt i sig fram till förlossning. :) Det är ju helt fantastiskt att det har börjat växa en liten människa där inne.

Är jätteglad för din skull och hoppas att vi också kan få en till. Hur lång tid tog det att bli gravid?
  • Bell13
    Bitten skrev 2015-05-26 09:19:50 följande:

Jag tror jag fick mensen tillbaka i februari. Så det blir väl ca tre månader då.

Jag har fortfarande inte fattat det. "Testet var kanske fel" osv. :)

Den där känslan är så härlig när man är i sin egen lyckobubbla där det bara känns overkligt.
  • Bell13

Stort grattis till graviditeten

En PantherTant skrev 2015-05-31 19:20:54 följande:

Jippi! Precis plussat! Går allt bra så blir vi fyrabarnsföräldrar i februari!

Välkomnen med RobzMarley!

Svar på tråden Fjärde barnet 2016