• Symetrical

Tråden för oss som använder NaturalCycles

evelinagra1 skrev 2022-06-22 09:16:35 följande:
    Japp 10 dagar har jag.. hur kort har du? Eller 11 kanske? Vet inte hur man räknar, mensen brukar komma på dag 11 iallafall :P
    Om mensen kommer på äl+11 har du 10 dagars lutealfas :)
    Jag hade 10 dagar första två cyklerna efter spiraluttaget, men nu senaste två har den kortats ner till typ 8-9 dagar, så har faktiskt slutat med koffein i hopp om att inte stressa kroppen i onödan. Får se om det gör susen den här cykeln! Drömmer
  • Symetrical
    evelinagra1 skrev 2022-06-22 12:18:53 följande:
    Ja precis då har jag 10 dagar! Åå har också tänkt på det med koffein. säg gärna till om du tycker att det funkar :) 
    Det ska jag göra! Äl kom nån dag senare än vanligt, men det kanske inte har med det är göra Cool
    Var sjukt jobbigt att gå runt som en zombie i en vecka, men nu känns det toppen! Hoppas cykeln också tycker det Drömmer
  • Symetrical
    C90 skrev 2022-06-27 20:58:49 följande:

Är detta äl testet positivt? NC säger det. 
    Finns det stor chans att bli gravid om vi hade sex igår. 

Det finns det absolut stor chans till! Skulle dock tippa på att äl sker idag (eller senast imorgon) eftersom testet var positivt igår, så om det går är det bra om ni kan få till det idag med Glad
  • Symetrical
    evelinagra1 skrev 2022-07-13 05:53:36 följande:
    hur långt efter ägglossning brukar eran temp höjas? Min temp var lite högre idag men inte över coverline? Kan jag haft ägglossning igår ändå om tempen är högre imorgon?
    Ibland höjs den direkt och ibland segar den sig upp första dagarna efter. Eftersom du hade positivt ältest i förrgår tror jag absolut på äl igår. Coverline kan ju också justeras lite från cykel till cykel, så oroa dig inte :)
  • Symetrical
    evelinagra1 skrev 2022-07-13 07:37:13 följande:
    Var på toa nu och hade fortfarande fertilitsekret? Så konstigt, åker tyvärr iväg idag så hinner inte ligga mer :/ så jag hoppas ju att ägglossningen redan varit 
    Jag har insett att jag ofta har fertilt sekret även dagen efter äl. Skulle tippa på att det beror på att ägget ju lever i upp till ett dygn efter det släppt och då behöver ju miljön där nere också vara gynnsam för de små simmarna Flört
  • Symetrical
    evelinagra1 skrev 2022-07-21 15:14:00 följande:

Ni brukar vara så duktiga på att tyda grafer så lägger ut bild på mina, ena från NC och den andra från FF. 

De har satt ut ägglossningen på olika dagar, egentligen spelar det väl ingen roll men jag tycker det är intressant haha :P

Utifrån ältest och temp tror jag absolut att ff har rätt (som vanligt). Har du lagt in ältesten i ff med? Och har du haft något fertilt sekret så lägg in det med. Då blir ff mer säker på äl Glad
  • Symetrical
    evelinagra1 skrev 2022-07-21 17:46:52 följande:
    När jag la in positivt test blev det ytterligare en dag tidigare på FF
    Där ser man! Säkert pga av att du bara reggat fertilt sekret på cd 17 och 18.. Obestämd
    Hade du inte positivt ältest fler dagar, eller ser jag fel på nc? Tycker att de är så otydliga här på fl 
  • Symetrical
    evelinagra1 skrev 2022-07-21 19:42:59 följande:
    Ja jag kommer inte riktigt ihåg när jag hade sekret, jag har en fertilitetsmonitor och den visade maximal på söndagen och stickan visade inte positivt förrän på måndagen så det är därför det står positivt två dagar 
    Aha, då förstår jag! Ff tar såklart hänsyn till monitorn med och är säkert därför den spått äl till cd 18. Jag tror personligen att du hade äl under natten mellan cd 18 och 19 och det är därför tempen inte hunnit höjas mer till cd 19. Oavsett känns det som att nc är ute och cyklar lite grann Flört
    Hur har senaste cyklerna sett ut? Har de spått olika där med?
  • Symetrical
    evelinagra1 skrev 2022-07-22 09:36:10 följande:
    Jag har bara använt FF i 3 cykler, 1 cykel satte den ut samma och två har FF satt ut tidigare än NC
    Okej! Och vilken verkar stämma bäst med hänsyn till lutealfasen? 
  • Symetrical
    amandakollb skrev 2022-07-22 12:56:12 följande:
    Min graf ser superkonstig ut denna cykel, är på cd 30 och har fortf inte fått någon ägglossning. Men vad kan de höga temperaturerna vara som jag fick cd 24-25? Kan väl inte varit ägglossning för har fått fem låga temperaturer efter det, men har mätt som vanligt samma tid osv så hade varit intressant att veta vad det var. Någon gissning? :) 
    Vad märkligt!
    Du har inte tagit några ältest? Kanske var kroppen som försökte, men misslyckades med att ägglossa.. Obestämd
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles