• Symetrical

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Chilins skrev 2022-08-19 19:05:57 följande:
    Tack snälla :) Ja.. vi började försöka i augusti förra året. Blev gravida på första försöket men fick ett utomkvedshavandeskap så blev opererad och fick ta bort en äggledare. Blev gravid igen i vintras men fick missfall.. så jag vågar inte jubla nu direkt.. 
    Då är det banne mig dig tur nu! Håller tummarna att fröet är där för att stanna! Solig
  • Symetrical
    Chilins skrev 2022-08-19 19:51:16 följande:
    Tack Hjärta det är också första barnet för oss.. vilket försök är ni på? 
    Inga regelrätta försök här (tyvärr!) för det är bara jag som har bebissug, maken är mer än nöjd med de tre vi redan har Tungan ute
    Dock tacksam över att han okejade uttag av spiralen i februari och att ifall det blir en till så blir det. Försöker flirta till mig lite liggeri kring äl varje månad, men den här gången lyckades jag bara 4 dagar innan äl för han blev magsjuk sen, så förhoppningarna är minst sagt låga denna cykel xD
  • Symetrical
    Linneaeli skrev 2022-08-19 20:22:36 följande:

Jag hoppas också in i denna tråd hoppas det är okej.
    Vill först och främst gratulera till er som plussat de senaste dagarna!! 

Andra månaden nu som vi försöker bli gravida, är ganska säker på att det inte tagit sig denna gång pga hur grafen ser ut. Men nu till min fråga, min mens är beräknad att komma på söndag, tempen har stigit efter beräknad ÄL men appen har fortfarande inte bekräftat ÄL, någon som förstår varför? 

Men självklart, du är så välkommen så! {#emotions_dlg.flower}

Jag skulle tro att det beror på att din temp inte gått upp högre än innan förmodad äl (Du låg ju högre på cd 14-17 än vad du gör nu) Sen fattas det också väldigt många tempar, som säkert gör nc osäker. Tog du även ältest som visade positivt någon dag?

• Symetrical
    Linneaeli skrev 2022-08-20 08:26:14 följande:
    Tack!! {#emotions_dlg.flower}
    Min cykel har krånglat lite på senaste tiden. Jag hade ett positivt äl-test 6 juli, men tempen steg aldrig som den skulle så jag misstänker att ägglossningen uteblev och började istället invänta mens. Hade spotting 20-24 juli men det var aldrig någon ordentligt mens så fortsatte vänta men inte haft någon mer blödning sedan dess. Nu i efterhand så misstänker jag att det nog var en mens ändå mellan 20-24 juli och jag hade ny äl 9 augusti, har dock inte tagit några äl-test denna månad eftersom jag inte trodde att jag var inne på en ny cykel.

Mina cyklar brukar fungera som en klocka så är ganska frustrerande att det blir såhär nu när vi börjat försöka igen...
    Aha, då är jag med! Det är ju svårt att veta vad din basaltemp ligger på, eftersom du tempat så kort tid.. Obestämd Vad låg den på innan spottingsen/mensen kom? Var den högre då? Jag tror inte att du haft äl den här månaden, med tanke på att tempen som sagt var inte är högre än den va innan förmodad äl.
    Eller också är du gravid och spottingsen var infästning eller genombrottsblödning. Har du tagit nåt gravtest?
  • Symetrical
    Linneaeli skrev 2022-08-20 13:16:20 följande:
    Jag hat tempat sedan 2017, efter en graviditet 2018 så har jag inte tempot lika frekvent utan börjat nu igen i maj då vi försöker bli gravida. Har tagit massa gravtest och är tyvärr inte gravid, tog ett senast idag och det var negativt Rynkar på näsan
    Men som du säger så har tempen inte sjunkit efter jag hade spottings så det bör nog inte räknas som det, i så fall är jag på CD 68... 
    Något skumt är det vilket fall och jag hoppas bara att mensen kommer snart. 
    Men om du tempat så länge vet du kanske vad din basaltemp respektive lutealfastemp brukar ligga på..? Tänker att det kanske kan ge dig en fingervisning på om du haft äl eller inte :))
  • Symetrical
    Finmamma skrev 2022-08-22 06:41:08 följande:

Hej

Någon som varit med om att få sparsam mens i 2 dagar (när man normalt har ca 7 dagar) och att tempen inte gått ner? 

Jag mår otroligt illa men brösten ömmar inte lika mycket. i torsdags morse mådde jag så illa och va så yr att jag kräkte 2 ggr.

Jag har ju inte testat mig eftersom mensen kom i lördags 1 dag för sent. 

bifogar min tempkurva

Ta ett test! Kan ju ha varit en genombrottsblödning du fick. Och är testet negativt lär tempen sjunka så småningom
  • Symetrical
    Finmamma skrev 2022-08-22 07:16:07 följande:

Men kan man verkligen ha det så sent som äl +15? 

min lutealfas är alltid exakt 13-14 dagar varken mer el mindre. 

sen fattar jag ändå inte tempen. När jag varit gravid så hade den legat på 37. 

men ja, jag får nog ta ett test?

Nidblödning kommer ju tidigare, men genombrottsblödning kan man få ungefär samtidigt som man skulle fått sin mens :)

Stirra dig inte blind på tempen, sånt kan variera. Ta ett test så får du svart på vitt!
  • Symetrical
    amandakollb skrev 2022-08-24 10:29:03 följande:
    visst hade du bim ihelgen? hur går det för dig? :) 
    Hade bim idag (på grund av sen äl) och mensen kom tillsammans med tempdipp. Dock väldigt väntat då maken var magsjuk under äl xD
    Laddar om för nästa försök nu som infaller precis när vi skall till spa på tu man hand ;)
  • Symetrical
    amandakollb skrev 2022-08-24 13:49:35 följande:
    okej det låter ju super :D skönt att den kom som beräknat och det inte blev förskjutet! när ungefär blir äl? 
    Borde bli 10 eller 11/9, vilket är vår bröllopsdag. Vore lite kul om det tog sig just då Flört

Hur mår du nu? Glad
  • Symetrical
    Sucken skrev 2022-08-31 15:09:11 följande:
    Är på cykeldag 40 och har varken fått ägglossning eller mens än. Kändes som att kroppen ville ägglossa kring dag 21-22, men att det inte gick vägen. Sen har jag inte haft några tecken efter det. Jag hoppas det händer någonting snart... Hur går det för er andra?

Men vad segt! Skrikandes

Själv är jag på cd 8, så sådär spännande just nu Tungan ute

Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles