• pannkakan87

Tråden för oss som använder NaturalCycles

LiThPo skrev 2015-10-22 15:59:28 följande:

Jag har Bim på söndag. Min temp fortsätter vara högre. Fått uppmaning av NC att jag ska testa om tre dagar. Känner inga direkta känningar. Vill ju såklart att jag ska få ett plus. Men vågar man hoppas? Man blir ju så besviken när mensen kommer.
    Brukar tempen sjunka någon dag innan mens eller är det normalt att den är lite högre till mensens kommer.

Min temp sjunker samma dag som mensen kommer. När jag var gravid sjönk den inte, testade plus på bim+1.
  • pannkakan87

Woho! Nu ser det ut som att ägglossningen har varit. Väntar bara på att NC ska sätta ut den igen. :) Visst borde jag väl vara i luetalfasen nu?

• pannkakan87

Då satte NC ut ägglossningen. :) men två dagar efter vi hade senaste myset. Det borde väl gå att få till en graviditet i alla fall va? :-/

• pannkakan87
    halo83 skrev 2015-11-02 06:28:57 följande:

Tack! Är helt övertygad att det var en spolning som behövdes :)

Förlåt men, jag saaa ju det! Haha! Tyst (det var så jag och min brorsa kom till)

Alltså att man kan bli så glad för någon man inte ens känner men när jag läste att du plussat så fick jag pirr i magen och ett stort leende i ansiktet.
    Jag är så glad för er skull! <3 Stort grattis!
  • pannkakan87

Såhär ser min graf ut nu. Bim på lördag och ganska mycket symptom som molvärk, halsbränna, svullen, yrsel, större bröst, ådror osv. Hoppas att jag inte inbillar mig! :(
  • pannkakan87
    Är det någon som kan svara på min fråga! Solig Jag fick glad gubbe på ältest idag men när jag la in det i NC så flyttades min ägglossning fram två dagar. Nån som vet varför? Jag borde väl ändå sikta in mig på mys idag?
  • pannkakan87
    atidah skrev 2015-11-17 21:04:51 följande:
    Positivt ÄL-test betyder ju att du har LH-stegring och inte ÄL. LH-stegring innebär ju att ÄL sannolikt kommer inträffa inom 24-48 timmar. Så om du får positivt ÄL-test så betyder det att ÄL nog blir inom 24-48 timmar och då markerar NC den ÄL-dagen i appen. :)
    Tack för bra förklaring!
  • pannkakan87
    Malva2015 skrev 2015-11-24 07:44:46 följande:
    Ja jag frågade men hon sa att det skulle vara för tidigt men jag hörde på henne att jag hade fått det ändå om jag stått på mig, vilket jag inte gjorde. Funderar på att ringa upp igen. Det står på nätet att om man kam höra hjärtljuden i vecka 6 går MF risken ner från ca 15% till 1,5%.. Därför jag hade velat göra det..
    Du kan inte höra ljudet då däremot kan du göra ett vaginalt ultraljud för att se hjärtat slå. Men vecka 6 är fortfarande lite väl tidigt och då finns det inga garantier för att man kan se nåt. Jag skulle väntat till vecka 8 och gjort ett vul då. Hjärtat brukar barnmorskan inte lyssna på förrän i vecka 20.
  • pannkakan87
    Malva2015 skrev 2015-11-25 10:42:38 följande:
    Lyckades boka ett ultraljud i vecka 10! Så inskrivning 7e och ultraljud 29e dec:)
    Skönt! Lycka till :) Bokade du privat?
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles