• pannkakan87

Tråden för oss som använder NaturalCycles

marol skrev 2015-07-07 21:49:18 följande:

Jag har så svårt att tänka mig att jag själv kommer plussa en dag, kan verkligen inte föreställa mig det eller tro på det :-P är bara äl+2 nu men redan är jag typ säker på att det inte blev något, haha, får typ för mig att man känner direkt förändring ;) speciellt när man vill så gärna och därmed känner efter... men en del av mig fattar ju att det nog inte känns bara efter två dagar men ändå ;) någon mer som känner igen?

Jag förstår precis! För mig började det inte kännas förrän bim -8. Men en del känner ju inget alls! Jag var ändå oförberedd på plusset. Trodde aldrig jag skulle få ett efter alla vita tester.
  • pannkakan87

Tack snälla allihop! Ska testa igen imorrn med morgonkiss. Kör ett RFSU testa tidigt och testlagrets. Har hört så mycket dåligt RFSU så upp till bevis!

• pannkakan87
    marol skrev 2015-07-07 22:12:12 följande:
    Men hörru! Missminner jag mig eller skulle inte ni egentligen börja med bebis först nästa år enligt tidigare plan?:) Tänkte ni om eller hände det bara?;)
    Vi slarvade en gång!! Alltså på riktigt första gången som vi gjort det och så hände det här.. Måste verkligen satt en i krysset!

Planerna blir ju verkligen huller om buller men allt ordnar sig bara man vill!
  • pannkakan87
    marol skrev 2015-07-08 06:28:25 följande:
    Då var det meningen :)
    Mm. Vi har pratat igår och båda är glada även om just planeringen inte blev som vi tänkt oss så får vi det att funka helt enkelt. :) Tack snälla du! Håller tummarna för att du får ditt plus du med. När är bim? Om 1,5 vecka eller nåt?
  • pannkakan87
    frokenasta skrev 2015-07-08 08:55:30 följande:
    GRATTIS! Så fantastiskt roligt :)

Själv går jag och väntar på mensen. Enligt NC ska den komma på måndag. Hemskt att gå och vänta... Jag tror inte jag är gravid :( Så ser inte heller fram emot testet för vill inte bli besviken.

När brukar ni testa er?
    När väntar ni andra mens?
    Jag testade först på bim-4 eller nåt men det var ett stort minus. Då bestämde jag mig för att inte testa förrän efter bim och sen fick jag plus på bim+1. Skulle inte rekomendera att testa innan just pga att man blir så nedstämd och de flesta plussar ju faktiskt inte förrän på bim eller efter. Lycka till jag håller tummarna!
  • pannkakan87
    frokenasta skrev 2015-07-08 09:06:29 följande:
    Har läst att man kan testa clearblue 4 dagar innan beräknad mens men det kanske är som du säger att det blir minus då i alla fall. Mensen kanske hinner dyka upp innan jag testar.. BLÄ. Tack :)

Kände du inget speciellt i kroppen? Det var bara att mensen inte kom?
    Jag hade fått lite tunna ådror under armarna och runt brösten, metallsmak i munnen och sen brände och stack det i brösten. Det började ungefär en vecka innan bim. Men sen fick jag världens mensvärk och då trodde jag det var kört men det var visst molvärk för det kom ju ingen mens. :) Kändes exakt likadant!
  • pannkakan87

Hej på er!

Jag plussade med NC i juli men fick tyvärr uteblivet missfall nu i vecka 13.
    Har fått klartecken från läkare att börja försöka igen direkt när blödningen slutat - har ägglossning den 16e september om man räknar missfallet som mens men jag hoppas att NC kan hitta ägglossningen snabbt igen. Har även köpt ägglossningsstickor. Blev gravid på första försöket sist, sex en gång innan äl och det tog sig så jag hoppas att vi har lika tur denna gång. :)

• pannkakan87
    Loppan84 skrev 2015-09-05 19:28:11 följande:

Tråkigt att höra om ditt mf men skönt att du mår bra och redo för nytt försök! Massa lycka till, hoppas det går lika fort nu då :)

Tack snälla! :) Har ni någon bim-lista här?
  • pannkakan87
    BIM-lista: 
    6/9 Ahlmen
    7/9 Norrlänning86
    10/9 Ellaria
    11/9 ecmov
    20/9 SessanSessan
    24/9: soofa 
    2/10: Loppan84
    2/10: pannkakan87

? (Skriv gärna i er bim!)
    Limonette 
    AmIAlone 
    EkoS
    cloetta1
    Busiga Syrran 
    emmix 
    Lova 123 
    Line9
    pannkakan87
    Line9 
    sommarblomma1 
    izan 
    Legewiel 
    Minerva 
    mammapappa 
    Emsaflisaan, 
    Rebeqqa, 
    redofördig, 
    Malin 845 
    Rosafluffiga 
    Emmissara 
    EkoS 
    EETAG 
    Hildaisabell 
    halo83 
    Ortiz 
    Jadu 

Trådens PLUS: 
    Anonym124 (BIM 28/5, plussade den 27/5) 
    ViLdiNG (BIM 3/6, plussade den 29/5) 
    jess89 (BIM 22/6, plussade den 24/6) 
    funderat (BIM 27/6, plussade den 26/6) 
    bärz (BIM 5/7, plussade den 5/7) 
    Rawr (BIM 6/7, plussade 4/7) 
    Ö bo (BIM 19/7, plussade den 16/7) 
    saklek, (BIM 16/7, plussade den 18/7) 
    Jinglebells (BIM 2/8, plussade den 2/8)
    Tr86 (BIM 2/8, plussade den 4/8) 
    EmmaElisabeth2 (BIM ?, plussade den 14/8) 
    frokenasta (BIM 14/8, plussade den 14/8) 
    snartsnartsnart (BIM 14/8, plussade den 15/8) 
    Woodwick (BIM 18/8, plussade den 18/8) 
    Sajocawa (BIM 27/8, plussade den 23/8)
    bexx, (BIM?, plussade 3/9)
  • pannkakan87
    rebeqqa skrev 2015-09-09 07:38:38 följande:
    Hej igen tjejer! Vad skönt att nu är några stycken vars BIM följs åt. Det är så härligt att ni alla peppar varandra och ger varandra styrka när det tar emot. Jag finns i bakgrunden och läser allt ni skriver - har bara kännt mig lite deppig och ledsen det senaste. Min man är en klippa, men han förstår inte min oro fullt ut. Han säger att allt kommer ordna sig och att jag inte ska stressa upp mig för mycket då det sätter käppar i våra hjul. Han har säkert också rätt. Men det är inte lätt. Enda sedan jag fick min första mens har den inneburit ett ständigt krångel och massa besvär. Rädslan för att inte kunna bli gravid har funnits med mig sedan dess. Att inte veta något är nästan värst. Kommer nog inte kunna hålla mig så länge till utan en undersökning. I värsta fall får det bli till en privat gynekolog. Någon som har erfarenhet? Hur dyra är de?

För mig går det fortfarande jättesegt. Tempat sen i juli utan en tillstymmelse till varken ägglossning eller mens. Men nu de senaste tycker jag att min temp gradvis ökat (med något enstaka undantag)

Min temp är jättekänslig, försöker tempa exakt samma tid varje dag. Så innan jag upptäckte detta var min kurva helt galen, nu lite mer stabil.

Jag bifogar min graf, det var ju så länge sedan nu.. ni kanske ser någotm som inte jag ser?
    Jag plussade med hjälp av natural cycles i juli men fick tyvärr missfall nu i förra veckan. Jättejobbigt men nu är jag på banan igen och vi ska försöka igen redan på nästa ägglossning som jag hoppas kommer nästa vecka. Jag har köpt ägglossningstester utifall det är svårt att hitta den eftersom kroppen kan vara lite rörig efter en sån här upplevelse. Om du inte använder ägglossningstester så tycker jag kanske att du skulle prova det. Mensen spelar inte så stor roll om du har koll på din ägglossning. Natural cycles kan hjälpa dig att se när det är rimligt att du ska ha ägglossning och sen testa den veckan med stickor. 

Annars kan jag säga att jag aldrig har blivit så väl undersökt som nu efter missfallet. Sammanlagt på fyra dagar har de gjort fem ultraljud och lika många undersökningar av livmoder och äggstockar. Det gör inte ont och efteråt kan man sänka axlarna, andas ut och lita på att allt ser bra ut därinne. Och skulle det vara någonting som är galet, kanske att äggstockarna är påverkade av någon anledning, så får du remiss och hjälp med en gång. Min mamma hade problem med äggstockarna och fick dom genomsköljda med kontrastvätska och sen blev hon gravid på direkten. Nu vet inte jag hur länge ni har försökt men ett besök för att lugna nerverna kanske vore bra ändå? Jag var hos vanliga gyn på sjukhuset här i mitt landsting och det kostade som ett vanligt läkarbesök - 300kr.
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles