ecmov skrev 2015-06-16 22:07:26 följande:
Det lustiga med det hela är att innan jag började med NC så var mensen nästan som en klocka med en cykel på 30-31 dagar. Sista månaden innan NC var mensen 4 dagar sen och efter den cykeln har allt varit upp och ner. En månad var mensen 10 dagar sen, sen har den varit tillbaka på 30 dagar för att sedan åka upp till 35 dagar.
Tack för tipset med att hålla munnen stängd ett tag! Ska börja med det, mäter nästan alltid någon gång mellan 5 och 6 då jag alltid vaknar till då av vana från jobbet.
Vad konstigt, nästan samma sak här. Innan jag började med NC och med hela bli gravid-grejen var min mens väldigt regelbunden med spottings dagen innan. De senaste två månaderna har jag dock fått spottings 3-4 dagar innan mensen, och mensen börjar när som helst på dagen och inte direkt på morgonen som den alltid gjorde innan. Det är jättekonstigt ju!
Hoppas du får till lite jämnare mätningar framöver, kan vara värt att testa det där med att hålla munnen stängd en stund. Jag mäter också alltid tre gånger samma morgon, skriver sen in mellanvärdet av dem.