• Sajocawa

Tråden för oss som använder NaturalCycles

rebeqqa skrev 2015-08-14 20:20:38 följande:

Jag blir verkligen inte klok på detta.

Min temp kurva är helt jävla knäpp. Jag kanske inte är gjord för att tempa..

Vill tempa för att förstå min kropp bättre. Men allt känns ju hopplöst knasigt.

php3gpGQF93604.jpg

Förstår verkligen din frustration... Min kurva är lika hopplös, fast värre!! Vill bara att nånting ska hända MEN.... inget händer. Förutom kurvan som går som en bergochdalbana..
    Notera liksom att det har skiljt en hel grad mellan olika dagar, och då ska det väl ändå bara skilja en halv grad efter ägglossning, som jag inte ens har haft ?????
  • Sajocawa
    AmIAlone skrev 2015-08-16 08:56:41 följande:
    Skönt! :) Vill du posta din tempkurva också?
    Här kommer kurvan! Jag hoppas bara att det stämmer. I onsdags fick jag verkligen starkt äl-test och i torsdags blev det svagt igen. Jag kan ju inte sätta ut positivt nånstans eftersom jag inte testade i tisdags, (då jag borde fått positivt..) men har testat att ändra till positivt äl-test i appen mellan både måndag (cd 30) , tisdag (31) och onsdag (32) och vid alla de olika alternativen sätts äl ändå ut på fredagen (33). Hehe hoppas ni hängde med här i min förklaring!
  • Sajocawa
    Loppan84 skrev 2015-08-16 15:14:09 följande:

Nej du har helt rätt, jag har bara en decimal. Men eftersom variationen ska vara 0.2-0.5 vid ägglossning så tänkte jag att det kommer synas ändå. Eller är det helt fel? Kanske måste köpa en med två decimaler om jag inte märker några tydliga variationer

Problemet är nog att ena dagen kan du få tex 36.1 (som skulle stå för 36.10) och andra dagen få 36.2 (som skulle stå för 36.29). Då är det ju egentligen ett ganska stort glapp men som inte märks av. 
  • Sajocawa
    Hildaisabell skrev 2015-08-16 21:00:50 följande:

Enligt NC borde jag haft min mens den 15/8, men det blåa ägget är nu borta från kalender. Tempen är dock över linjen. Åh! Jag är så dålig på detta, vad händer!?

Har du tagit ett gravtest då? :D
  • Sajocawa
    Hildaisabell skrev 2015-08-16 21:36:59 följande:
    Nej, jag skrev fel, typisk! Jag borde haft min ÄL 15/8. Jag hade min senaste mens med första dag 29/7. Så BIM 26/8. Om jag nu haft ÄL. Jag brukar ha ordentliga smärtor i samband med ÄL men inget denna månad..
    Då kanske det bara kommer lite senare? Brukar du vara regelbunden? Håller den höga tempen i sig har du ju antagligen haft äl utan att du känt av det denna gång. Det blå ägget brukar försvinna för att sen komma tillbaka när NC kan bekräfta att äl faktiskt har skett. :)
  • Sajocawa
    rebeqqa skrev 2015-08-16 21:30:07 följande:

Åh hurra!!!!

Hur många månader tog det för dig?

Det var första månaden faktiskt, fast en väldigt lång månad som sagt eftersom äl skedde runt cd 33, så NC har ju hunnit samla in lite data :)
  • Sajocawa

Verkligen lustigt hur jämn min temp håller sig nu med tanke på hur den har gått upp och ner hela månaden...

• Sajocawa
    Loppan84 skrev 2015-08-18 20:04:44 följande:

Oj - kommer flytbingarna före? Trodde alltid de kom efter. Men vad med tempdipp då? Kan det också komma lite före? Isåfall kanske det är påg

Min tempdipp kom ju två dagar innan äl sattes ut, som du ser på min kurva lite högre upp i tråden, så förhoppningsvis kanske du får ett bättre testresultat imorgon :) 
  • Sajocawa
    Loppan84 skrev 2015-08-18 20:12:28 följande:

Aha! Ja jag ser det! Men fick du positivt på ägglossningstest och isåfall vilken dag?

Hm, jag testade ju lite försent så jag fick starkt äl-test samma dag som tempdippen (och sen svagare och svagare så tänker att om jag hade testat dagen före tempdippen hade det varit positivt då)...  

Så det här hjälpte ju inte dig ändå för då är det ändå inte samma sak :(
    Mitt tips är att ligga massor! och så märker du när du har haft ägglossning..  Så gjorde vi nu när jag inte fick ägglossning som jag skulle, då har vi bara fortsatt ligga hela tiden för att inte missa det.. Haha känns sååå skönt att inte behöva mysa på några dagar nu när äl äntligen är över. Med ett 0-åring här hemma är vi inte vana att få till det så mycket..

Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles