• Hildaisabell

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Hej tjejer!

Woodwick, verkligen tråkigt att höra. Det blev precis lika för oss. Så jäkla.. Avslagen just nu.

Vi pker till Kreta imorgon, borta en vecka. Jag kommer inte ta med och tempa där och jag kommer vara helt borta här ifrån tror jag. Men jag läget ikapp och hör av mig när vi är på svensk mark igen!

Jag håller med om att alla här är så himla snälla och glada. Känns skönt! Får man, utan att verka som värsta psykot, fråga vart alla bor? Jag bor i Sthlm:) ha de så fina allihopa och lycka till. Jag håller tummar och tår!

• Hildaisabell

Hej alla! Nu hänger jag på här igen. Grattis till er alla som lyckat bli gravida, verkligen härligt! Har inte tempat på två veckor, oregelbundna tider under semestern. Imorgon drar jobb och allt igång igen, suck. Det känns rätt skönt att ha varit lite off här, kändes nästan som att jag blev besatt av att analysera och undra vad som händer och varför. Nåväl.

NC har bett mig att göra ÄL-test dem senaste tre dagarna. Alla har varit negativa. Och appen har nu "gett upp" för denna månad. Imorgon är en grön dag. Kanske denna månad var en av dom där ÄL utebli?

• Hildaisabell

Enligt NC borde jag haft min mens den 15/8, men det blåa ägget är nu borta från kalender. Tempen är dock över linjen. Åh! Jag är så dålig på detta, vad händer!?

• Hildaisabell
    Sajocawa skrev 2015-08-16 21:16:31 följande:
    Har du tagit ett gravtest då? :D
    Nej, jag skrev fel, typisk! Jag borde haft min ÄL 15/8. Jag hade min senaste mens med första dag 29/7. Så BIM 26/8. Om jag nu haft ÄL. Jag brukar ha ordentliga smärtor i samband med ÄL men inget denna månad..
  • Hildaisabell
    Sajocawa skrev 2015-08-16 22:02:40 följande:
    Då kanske det bara kommer lite senare? Brukar du vara regelbunden? Håller den höga tempen i sig har du ju antagligen haft äl utan att du känt av det denna gång. Det blå ägget brukar försvinna för att sen komma tillbaka när NC kan bekräfta att äl faktiskt har skett. :)
    Ja, hoppas att det dyker upp om någon dag. Min mens är verkligen regelbunden! Det har försvunnit en gång förut för att komma tillbaka men jag har aldrig fått neg på ÄL-test. Har använt NC sen början april. Gick in på hemsidan för att se efter, men allt är så grötigt och stökigt. Tycker dessutom att jag har väldigt få gröna dagar?
  • Hildaisabell

Hej tjejer! Jag hö Hermes i tråden men lite passivt. Jag tempar bara på vardagar, går upp 05.00, på helgen kl 08-09, tänker att det kanske ställer till det? Vill inte ställa klocka för att tempa.

Jag har en sjukdom som heter Trigeminusneuralgi som jag äter medicin för. Jag har varit smärtfri och medicinfri ett tag men nu verkar det vara dags igen. Medicinen som jag äter gör att risken för fosterskador ökar från ca.3% utan medicin till 5-6% med. Det är så mkt farligt skit i den. Min neurolog säger att man som patient med den medicinen jag äter brukar fortsätta äta ändå (för att risken är så liten???!!!) men vi tycker att dubbelt så stor risk känns.. Läskigt. Ett alternativ är operation, i huvudet, vilken också känns LÄSKIGT. Fan alltså. Ska träffa läkaren 6 september men det känns som evigheter dit! Jag försöker att inte tänka på det här med ett till barn, för det har verkligen gnagt i huvudet på mig. Det känns så oerhört egoistisk att skaffa ett till barn, eller bli gravid, när jag äter medicinen. Tänk om det skulle hända något?

• Hildaisabell
    soofa skrev 2015-08-22 21:25:08 följande:
    Jag känner ju inte alls till din sjukdom, men brukar dina "skov" vara långvariga? Annars kanske det kan vara möjligt att avvakta försöken till du mår bättre och åter kan sluta med medicinen? Förstår din oro men 5-6 % är sjukt liten och du ska absolut inte känna dig egoistisk om du fortsätter försöka bli gravid även med medicinen. Hjärta

Jag äter själv en medicin som riskerar påverka både möjligheten att bli gravid och eventuellt en bebis, men utan medicinen skulle jag ha en pågående inflammation i kroppen nästan ständigt och det underlättar ju inte heller en graviditet eller gör att en eventuell bebis mår så bra så att ta medicinen känns ändå som mitt bästa alternativ. 
    Ja, dom är rätt långa. Började med medicinen i början av mars. Slutade för ca tre veckor sedan för att vi inte vill chansa, och för att det kändes bra utan. Men nu är det tillbaka. 5/6% låter inte mkt men det är ändå dubbelt så stor risk med medicinen. Medicinen kan även orsaka missfall, det känns så där. Då blir ju allt extra utdraget, om det skulle hända. Plus att kroppen kanske inte mår så bra heller. Känns som att allt bara är en balansgång hela tiden, att jag drag åt olika håll. Vill inte vänta! Men kroppen verkar vecka det.
  • Hildaisabell

Gud vad roligt sett med alla NC bebisar! GRATTIS till Er all! Sjölv fick jag min mens igår.. Som var beräknad till 28/8.

• Hildaisabell

Hej tjejer!

Det var länge sen jag skrev ngt här. Men nu haf jag lästa några sidor bak i tråden, många nya namn och många som inte längre är kvar?

Jag plussade ju på ett RFSU test, men det måste ha varit ett spök då jag ca 5 dagar senare fick min mens. I samma veva la jag NC på "hyllan", orkade inte! Körde på ÄLtest för att ha lite koll eftersom mensen kom tidigare än vanligt, ca 6 dagar tidigare. Det känns som att NC bara gör saken till, hets. Det blir så mkt fokus kring att göra appen "nöjd". Körde iaf ÄLtest 11-13/9, med ett positivt den 13/9. ÄL 14/9. Och nu i torsdags 24/9, efter ca 5 dagar med fruktansvärt illamående plussade jag med CB digital! Den morgonen, jag går upp före min sambo och son, jag var så nervös att jag skakade som ett asplöv när jag väntade att det lilla timglaset skulle sluta blinka.

Hela allt känns så sjukt. Och overkligt. 3 månader tog det. Så fort jag la appen på hyllan och sket i tempen och bara körde ÄL så släppte det. Helt övertygad om att kroppen kände press.

Enligt NC är jag i vecka 3+6 en annan app vecka 5+0.

Håller tummar och tår för er alla, hoppas HOPPAS verkligen att eran vilja och önskan snart blir verklighet! ????

• Hildaisabell
    Kissekatten2014 skrev 2015-09-27 21:41:05 följande:
    Grattis vad kul för er hoppas det går vägen denna gången. Jag har hört att en del får sin så kallade mens ändå fast dem är gravida med tanke på att dina två appar visar två olika hur långt gången du är..

Själv har jag äl imorgon troligtvis, fick en fast smiley idag på äl testet jag gjorde på e.m, hoppas verkligen denna gången men deg är bara 2:a försöket..
    NC räknar från ÄL medan den andra appen räknar från sista mensens första dag. Känns som att det kvittar vilken vecka det är faktiskt!????

Efter att ha läst lite om RFSUs tester så har jag förstått att dom KAN visa spökstreck, vilket mitt förmodligen gjorde också. Mejlade även till dom och dom sa att ett svagt SVAGT streck kan framträda men att det ska vara lika starkt och tydligt som det som alltid finns är. Tyckte det lät konstigt. Lycka till med ÄL! En smile går inte att misstolka va? Då är det positivt? Har själv bara kört på testlagrets stickor.
  • Hildaisabell

Hej tjejer!

Läser igenom några sidor av tråden ibland, länge sen jag var aktiv dock. Grattis till alla graviditeter och beklagar alla som det inte gått vägen för. Kan inte ens föreställa mig hur det måste kännas. Vår NC-bebis verkar vara reda att komma till oss vilken dag som helst.

Hittade i mitt badrumsskåp ca 10 st ägglossningstest och ett gravtest. Känns inte som att jag kommer behöva dom innan bäst för datumet har passerat. Så om någon vill ha dom lägger jag dom mer än gärna på låda! Säg bara till genom ett meddelande:)

Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles