soofa skrev 2015-08-22 21:25:08 följande:
Jag känner ju inte alls till din sjukdom, men brukar dina "skov" vara långvariga? Annars kanske det kan vara möjligt att avvakta försöken till du mår bättre och åter kan sluta med medicinen? Förstår din oro men 5-6 % är sjukt liten och du ska absolut inte känna dig egoistisk om du fortsätter försöka bli gravid även med medicinen.
Jag äter själv en medicin som riskerar påverka både möjligheten att bli gravid och eventuellt en bebis, men utan medicinen skulle jag ha en pågående inflammation i kroppen nästan ständigt och det underlättar ju inte heller en graviditet eller gör att en eventuell bebis mår så bra så att ta medicinen känns ändå som mitt bästa alternativ.
Ja, dom är rätt långa. Började med medicinen i början av mars. Slutade för ca tre veckor sedan för att vi inte vill chansa, och för att det kändes bra utan. Men nu är det tillbaka. 5/6% låter inte mkt men det är ändå dubbelt så stor risk med medicinen. Medicinen kan även orsaka missfall, det känns så där. Då blir ju allt extra utdraget, om det skulle hända. Plus att kroppen kanske inte mår så bra heller. Känns som att allt bara är en balansgång hela tiden, att jag drag åt olika håll. Vill inte vänta! Men kroppen verkar vecka det.