• Hildaisabell

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Hej Tjejer!

Jag ansluter mig. Har löst hela tråden!

Vi har efter många år som nöjda föräldrar till ett barn (han fyllde fem år igår:)) bestämt oss att vi vill ha ett till, Så vi körde på denna månad???? ägglossning den 15/7 och bim 29/7. Jag har sedan den 15/7 haft så jävulsk ont i tjejmagen, Illamående, lite halsbränna, dåligt humör, trött, svullen mage och dålig i magen. Tog bort cellförändringar för ca 6 månader sedan som jag gått och dragits med alldeles för länge (valt att inte lämna prov pga. Extrem panik över att ha någon där nere som rotar) så nu blir jag stirrig över om detta har med det att göra eller graviditet. Jag har mensmolande värk. Inte allt trevligt. Slänger in en bild på min kurva också, så ni som är experter kan ta en titt!???? och GRATTIS till alla preggos!

• Hildaisabell

Hej igen..

Alla dessa frågetecken ser så otrevliga ut, men dom kommer ifrån emojis.. Vet dock inte hur man lägger till FL egna? Bör tillägga att detta är första ÄL som vi kört på.

• Hildaisabell
    Emmissara skrev 2015-07-21 18:13:01 följande:
    Välkommen hit,
    Härligt med att försöka få en till :D Hoppas det går snabbt för er :) 
    Tack! Hur många dagar efter ägglossning ville dom att du skulle göra gravtest? Det är helt sjukt igentligen, man blir ju som besatt!! Och hur ska tempen ligga för att det ska vara positivt? Jag är helt novis.
  • Hildaisabell

Jag känner att jag inte kan och vet tillräckligt om NC. Vad betyder ex CD? Är på CD25 idag tydligen. Och så säger den hela tiden att jag gr en stor osäkerhet för för min uppmätta lutealfas. Va?!

• Hildaisabell
    Sajocawa skrev 2015-07-21 21:43:36 följande:
    CD står väl för cykeldag, var i din cykel du befinner dig :)
    Jaha, haha! Ibland alltså.
  • Hildaisabell
    Emmissara skrev 2015-07-21 21:46:29 följande:

CD = Cykeldag  så du är på cykeldag 25. 

hur lång har du satt att din cykel är? 

30,3 dagar står det i appen..
  • Hildaisabell
    Emmissara skrev 2015-07-21 22:07:55 följande:
    Okej, menade mer vad du hade ställt in för inställning, men kollade bakåt och det ser ut som du har använt NC ganska länge. Så då är det ganska konstigt. 
    Jag har inte ställt in någonting? Började med NC i början av april, då prevent.
  • Hildaisabell
    SessanSessan skrev 2015-07-21 22:33:54 följande:
    Tar du ÄL-test (LH) när appen säger till? Registrerade positiva och negativa kanske kan hjälpa till att säkerställa lutealfasen? Känner du själv av när du har ÄL?
    Jag har använt NC sen början av april, och jag äl-testar varje gång när den säger till. Det är det jag tycker är så konstigt. Jag känner när jag har ÄL så jag får alltid positivt test.
  • Hildaisabell
    SessanSessan skrev 2015-07-22 00:37:21 följande:
    Men då verkar det jättekonstigt att de inte får ordning på dina cykler! Har du hört med kundservice vad det kan bero på?
    Nej, men jag kanske borde göra det?! Jag tänkte att det kanske tar ett tag för appen att lära känna kroppen, men så här länge?
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles