• frokenasta

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tempen är fortfarande över linjen. Varför jag tror den kommer är nog bara för att jag är negativ :P

saklek skrev 2015-07-13 18:36:32 följande:

Ja om man inte fyller i mens så försvinner symbolen för den dagen. Varför tror du att mensen är på väg? Hur ser temperaturen ut då, fortfarande hög? Träligt med uvi, men håller tummarna för att mensen håller sig borta iaf :)

• frokenasta

Min temp sjönk idag. Ingen mens än men det visar ju att den snart kommer :(

snartsnartsnart skrev 2015-07-15 06:32:25 följande:

Idag kom tempdipp och så klart mensen... Så nu får jag hoppas på nästa cykel istället.

• frokenasta

Men då stämmer det väl med flytningarna? :)

Jag har fått min mens.... Undra varför vissa ska lyckas på första försöket och vissa bara tar det sig inte? Vi har ju kört precis när vi ska och ändå kommer mensen...

halo83 skrev 2015-07-16 07:17:07 följande:

Nu har NC satt ut äl ... I lördags när jag hade dom där äggviteflytningarna och inte i tisdags som det stod från början. Samtidigt som jag får ett meddelande om att det är svårt att hitta min äl? När jag förra månaden var exemplarisk å jättelätt att hitta. Blir knasig på detta haha

• frokenasta

Detta var försök 2 så jag ska ju inte klaga och vet ju att det är normalt att det tar tid. Men alla i min närhet har blivit gravida på första försöket och jag skulle ju ljuga om det inte stressade mig.... Vilket försök är du på?

Jag funderar på och strunta i NC och ägglossningstest och allt vad det heter. Det kanske sätter stopp för man tänker på det för mycket?

snartsnartsnart skrev 2015-07-16 09:55:22 följande:

Nej vad tråkigt! men vi satsar på nästa månad istället. vilket försök är ni på?

• frokenasta

Detta var bara försök 2 för oss. Har ni sen försök 1 kört med att verkligen pricka in ÄL eller har ni "kört lite på måfå" också?

Genomsnittet som blir gravida med NC var 2 månader va? (Har för mig jag har läst det). Min karl tror att en sån här sak stressar och pressar en och att det inte kommer bli något om man inte bara kör...

halo83 skrev 2015-07-16 10:58:16 följande:

Ja om man ska ha flytningarna då på äl :)

Tråkigt med mensen,vet precis hur du känner. Vi är på försök 14. Känns som om alla bara kan titta på sin Karl så pang e dom gravida mesans man själv kämpar analyserar prickar rätt men ändå inget som tar sig ..

• frokenasta

Det är så sant! Det vet man ju men ändå kan tankarna fara iväg. 25 % är ju inte såå stor chans egentligen...

Hur länge har ni försökt?

soofa skrev 2015-07-16 11:36:57 följande:

Jag tänker såhär; har man ändå sex var och varannan dag så kanske man inte behöver varken NC eller ägglossningstester, men för mig och min sambo som inte ligger så ofta är det jättebra för att vi då vet att vi tajmar in de mest fertila dagarna. Sen är det viktigt att komma ihåg att även om man tajmar äl så är det bara 25% chans att det tar sig, så bara för att det inte tar sig direkt trots att man tajmar så ska man inte tänka att man inte kan bli gravid.

• frokenasta

Får hålla tummarna :) Väntar du på BIM nu eller var befinner du dig i cykeln?

halo83 skrev 2015-07-16 11:45:37 följande:

Jag slutade med p-spruta i maj förra året , i början var det väl mer att få igång kroppen men den kom igån jättesnabbt och blev regelbunden. Sista 4mån har vi verkligen försökt så hoppas de tar sig nu. Tidigare har vi kört lite på måfå

• frokenasta

Tänker samma sak faktiskt - att jag skiter i ÄL-test denna gång. Har semester nu så borde hinna/orka ligga en del så då kanske vi kan pricka ändå.

NC visar just nu att jag har ÄL den 1/8 nästa gång...

snartsnartsnart skrev 2015-07-16 12:43:50 följande:

Det var vårt tredje försök så nu kör vi fjärde gången gillt! Jag tror också att man blir stressad av att testa en massa och verkligen behöva pricka in. Tycker dock det är skönt med NC för då ser man tydligt när tempen börjar öka så att man vet att nu är det dags att körra lite mer än innan :)

Vi kommer inte köre med ÄL-test nu den här cykeln. Ska iväg på semester och vill inte ha med en massa sånt. Och så har vi bestämt att inte prata om det alls under semestern. Blir det så blir det helt enkelt.

• frokenasta

Det är sant! Även om jag inte tycker det tröstar så mycket just nu Men jag tror det gäller att försöka vara avslappnad och om man inte ligger så mycket är det ju bra vilka dagar man ska koncentrera sig på.

fastfrusen skrev 2015-07-16 12:45:39 följande:

Vi är inne på vårt 7e försök, o ligger inte heller hela tiden så därför tycker vi det är skönare att ha koll på äl än inte ;) har massa ångest över att man inte kommer kunna bli gravid, men vi är ju unga fortf så finns ännu tid att utreda/ivfa/adoptera om det skulle bli så!

• frokenasta

Grattis! Helt fantastiskt ju :)

Ö bon skrev 2015-07-16 16:09:04 följande:

Får hoppas det, Ja det är det :D slutade med p-piller för 1 månad sedan så det gick på första försöket ;)

Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles