• frokenasta

Tråden för oss som använder NaturalCycles

funderat skrev 2015-06-29 07:48:35 följande:
    Åh, den där väntan är så jobbig!! Man håller ju hoppet uppe ända tills mensen dyker upp o trisst när den jäklas o kommer senare än normalt:/
    Borde man köra varje dag nu???

• frokenasta
    saklek skrev 2015-07-01 20:57:36 följande:

Äl-tester från i förrgår överst, sen igår vid 16, igår vid 21 och så idag vid 17. Verkar vara äl på gång eller vad säger ni?

marol skrev 2015-07-01 23:47:54 följande:
    Jajamän :) den sker nog snart ja! Vad härligt, lycka till!

Har själv också äl inom kort, på lördag tror jag. Tänkte testa med stickor imorgon, fredag och lördag så får vi se. Märkte någon form trådig/seg flytning idag, men man kanske börjar få dem några dagar innan...

Jag tog ett ÄL-test imorse och det visade positivt. Enligt NC har jag ägglossning på lördag. Då har vi tre ungefär samma tid då? Spännande :) Fast allvarligt talat är jag livrädd. Vill så gärna att det bara ska funka och ge plus sen!!!!!
  • frokenasta
    marol skrev 2015-07-02 12:03:57 följande:
    De där testen ger hopp till mig för mitt äl-test idag var som ditt första, trodde att det skulle vara starkare faktiskt, brukar vara starkare än så två dagar innan men eftersom ditt stegrade fint sen på kort tid så ger det mig hopp så jag hoppas mina test också blir starkare imorgon och lördag, men då kanske min äl blir någon dag senare än lördag men vi får se. Blev först bara så orolig över om äl skulle utebli denna månad eller så för testet brukar vara starkare vid det här laget som sagt:) men ska väl inte ropa hej än åt något håll...

Men med tanke på din temp så verkar det ju som att ditt ägg nu släppt :)
    Det är bara och köra på nu till helgen och hoppas på det bästa :) Har ni varit utan preventivmedel länge när ni började med NC?
  • frokenasta
    marol skrev 2015-07-02 13:15:58 följande:
    Slutade med p-piller i oktober 2013 då vi gjorde två - tre halvhjärtade försök till bebis redan då men sen kom annat emellan kan man säga och vi sköt på det till nu. Har inte skyddat oss med annat sedan dess förutom säkra perioder och att han inte kommit i mig när det funnits risk. Har använt nc sedan april nu men detta blir andra försöket för oss att få till en bebis:) så kroppen är ju fri från hormonella preparat iaf och cykeln är jämn och fin så hoppas så att vi ska plussa innan hösten...

Ni då?:)
    Skönt att veta att kroppen är "återställd" :)

Jag slutade med p-piller i april men körde först prevent med NC. Hoppades att inte förra mensen skulle komma men det gjorde den. Nu får jag hoppas på denna gång istället. Haft mens två gånger sen pillerstopp och dom har kommit regelbundet och som dom ska så att säga. 
  • frokenasta
    Rawr skrev 2015-07-05 23:03:03 följande:
    Haha jag med. Dock så har jag inte kunnat tempa alls den sista veckan då jag vaknat minst en gång i timmen utav sonen på småtimmarna och vaknar ofta när sambon lägger sig vid 2... Men tycker det är konstigt att NC inte registrerat min ÄL, trots positiva ÄL test.... Men temp nivån kanske måste över en voss gräns, och jag vaknar som sagt ganska ofta om nätterna
    Jag har läst att NC inte registrerar ägglossning bara av ett positivt ÄL-test. Det tycker jag är konstigt, visar ett test positivt så borde ju ÄL varit.

Min NC visade ägglossning lördag. Fick positivt test i torsdags men då jag inte mätt tempen i helgen så har den "blåa plutten" försvunnit....
  • frokenasta
    soofa skrev 2015-07-06 10:55:12 följande:
    Men det är ju det som är så bra med NC, det är bara med temperaturhöjningen som man kan veta att man verkligen har haft ägglossning. Positiva äl-tester betyder inte automatiskt att man har haft ägglossning, utan det är temperaturhöjningen som visar att ägget har släppt. :) Så NC mäter ut ägglossningen när temperaturen har varit över baslinjen.
    Ja, det är sant. Undra om NC kan märka ut ägglossning denna månad då nu när jag inte mätt på hela helgen... (tror jag hade ägglossning i lördags).
  • frokenasta
    soofa skrev 2015-07-06 15:37:31 följande:
    Det tror jag nog om du fortsätter mäta nu, men det kanske tar några dagar till.

Imorse fick jag "meddelande" om att NC hittat min ägglossning vilken inträffade i fredags. I torsdags hade jag positivt ÄL-test så det borde väl vara ganska säkert att jag hade det då eftersom både testet och tempen påvisar det?

Hur går det för er andra? När har ni BIM?
  • frokenasta
    halo83 skrev 2015-07-07 10:02:55 följande:

Försöker lägga in dagens temp men den vill inte registrera det... Hade 36,12 i morse. Väldigt lågt emot vad jag brukar ha. Vid denna tid i cykeln brukar jag ligga runt 36,20 ca...varför vill den inte skriva in dagens temp?

Du kanske behöver uppdatera appen? Så blev min också :)
  • frokenasta
    pannkakan87 skrev 2015-07-08 07:04:01 följande:
    Mm. Vi har pratat igår och båda är glada även om just planeringen inte blev som vi tänkt oss så får vi det att funka helt enkelt. :) Tack snälla du! Håller tummarna för att du får ditt plus du med. När är bim? Om 1,5 vecka eller nåt?
    GRATTIS! Så fantastiskt roligt :)

Själv går jag och väntar på mensen. Enligt NC ska den komma på måndag. Hemskt att gå och vänta... Jag tror inte jag är gravid :( Så ser inte heller fram emot testet för vill inte bli besviken.

När brukar ni testa er?
    När väntar ni andra mens?
  • frokenasta
    pannkakan87 skrev 2015-07-08 09:02:19 följande:
    Jag testade först på bim-4 eller nåt men det var ett stort minus. Då bestämde jag mig för att inte testa förrän efter bim och sen fick jag plus på bim+1. Skulle inte rekomendera att testa innan just pga att man blir så nedstämd och de flesta plussar ju faktiskt inte förrän på bim eller efter. Lycka till jag håller tummarna!
    Har läst att man kan testa clearblue 4 dagar innan beräknad mens men det kanske är som du säger att det blir minus då i alla fall. Mensen kanske hinner dyka upp innan jag testar.. BLÄ. Tack :)

Kände du inget speciellt i kroppen? Det var bara att mensen inte kom?
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles