• Tr86

    Tråden för oss som använder NaturalCycles

    Sajocawa skrev 2015-08-24 09:41:29 följande:

    Åh jag kunde inte hålla mig från att ta ett test idag också fast jag tänkte vänta till åtminstone imorgon... bestämde mig för att detta är alldeles för spännande för att snåla in på tester..  :) 
    Men jag vill att det ska va superstarkt för att tro på det! När kan man ta ett digitalt?  


    Det där är positivt! :) grattis!
  • Tr86

    Herregud jag är så lättad. Precis hemkommen från VUL. 7+1 idag. Hjärtat slog som en liten klocka och bönan var 1.3 cm stor.
    Jag fick ju ett MA i mars och var livrädd att det skulle sluta likadant denna gång men nu ser oddsen bra ut! :)

  • Tr86
    fastfrusen skrev 2015-08-24 16:24:03 följande:
    Åh gud vad skönt :) Vad häftigt att se hjärtat ticka! Jag är också på 7+1 idag ju, så om det nu är en liten bäbis trots allt borde vi ju ha samma bf typ?? Roligt :D

    Tog ett nytt digitalt imorse som fortf visade 3+ o ska till barnmorska imorgon. Var det svårt att få ett vul?
    Eftersom jag hade ett MA tidigare i år där embryot inte var större än vecka fem och jag skulle varit i vecka 9 så har jag redan fått två ultraljud för att se att samma sak inte händer igen.
    Det första var i v 5+1, då såg dom bara att nått var på gång. Nu såg man småsmå ben, ett hjärta som slog och ett jättehuvud ;)

    Jag bor i Norge så jag vet inte om det är skillnad här från i Sverige. Men som sagt, denna gången var det dom som bokade in mig på ultraljud! O vem tackar nej till det? :)

    Ja, vi borde ju vara precis lika. Jag har BF 11 april enligt NC, vad har du? :)
  • Tr86

    Sen måste jag ge cred till kundtjänsten på NC idag! Mitt abonnemang går ut i veckan men jag tycker det är så roligt att läsa dom här veckomeddelandena man får nu när man är gravid. Dock är det kanske inte värt flera hundra för att läsa dom.
    Så jag mailade idag å frågade om det fanns nått billigare alternativ man kunde välja. Då säger hon bara att hon gratulerar till graviditeten och lägger på sex månader på mitt konto gratis!

    Det är bra kundservice! Hoppas nån av dom läser detta ;)

  • Tr86
    Ellaria skrev 2015-08-25 09:14:46 följande:

    Jag "måste" (hinner inte på morgonen) testa på jobbet och det tar ju sån jäkla tid innan det svalnar... Tack för svar!


    You know nothing, Jon Snow
    Jag har då aldrig väntat på att det ska svalna. Kiss i en liten kopp och testa direkt. Hade inte velat ha ett glas med urin ståendes nånstans hemma för då hade jag bara glömt bort det ;)
  • Tr86
    Sajocawa skrev 2015-08-25 20:40:09 följande:

    Ni som har plussat, stämmer ert BF datum i appen? Jag tycker den räknar fel och blir helt galen på att jag inte får ihop det...


    Jag har inte orkat räkna själv, men tror nog NC har rätt bra koll på min cykel. :)
    Varför tror inte du det stämmer..?
  • Tr86
    Sajocawa skrev 2015-08-26 07:08:38 följande:
    För att alla andra sidor man går in på för en beräkning av bf visar bf en dag tidigare än NC... Förstår bara inte hur det kan bli olika datum... Blir galen... Nånstans måste det ju va fel :p
    Jo men några dagar hit och dit tror jag det kan diffa på alla appar och hemsidor. Dom går ju ofta efter ett ÄL-snitt och där kan man ju verkligen ramla utanför "14-dagarsregeln". Gynekologen sa att jag var i vecka 7+3 i måndags, NC sa 7+1 nån annan app sa 7+2.

    Jag litar mest på NC, min ÄL var rätt tydlig så jag utgår från den.
    Vet du ungefär när du brukar ha ÄL?
  • Tr86
    Woodwick skrev 2015-08-26 06:45:26 följande:
    Jag tror mitt stämmer, däremot får jag inte rätt på de i andra appar, ska på hälsosamtalet imorgon så hoppas på att få reda på mer. Är din helt off eller? Vi kanske skulle starta en ny tråd för oss som har plussat :)
    Tycker oxå vi kan starta en plus-tråd :)
  • Tr86
    Loppan84 skrev 2015-08-30 10:31:15 följande:

    Oj men då så. Då är det ju väldigt spännande för då nu med bekräftad ÄL och sen mens? Eller missförstod jag?

    När ska du testa?

    Tänkte testa med morgonurin imorgon men har inga tidiga tester hemma så räknar inte med att kunna få ett säkert svar på det ena eller andra imorgon, och bor i norge där alla butiker och apotek är stängda på söndagar så får inte köpt något idag heller.


    Men Narvesen brukar ju ha. Å seven eleven. Å mackarna :)
  • Tr86
    Loppan84 skrev 2015-08-30 19:44:09 följande:

    Har narvesen och 7-eleven testa tidigt grav.test? Wiho. Ska snart köra hem från hytta (norwegian life hehe) och då kör vi förbi flera av dem... Eller så väntar jag till tisdag med att testa, kanske bäst också för imorgon är nog lite på gränsen tidigt med BIM-

    Kan också avslöja att idag har jag också idag sovit flera timmar mitt på dagen, om jag inte plussar är det nog läge att göra en ordentlig hälso check up ;)


    Jaaa.. Dom brukar väl ha dom där clearblue iaf. Om det är testa-tidigt eller inte vet jag inte dock :) jag har precis flyttat tillbaka till Göteborg efter fem år i Tromsö så jag känner igen frustrationen med söndagsstängda butiker ;)
    Men du, i all välmening. Försök att inte övertolka din kropp för hårt. Jag fick ett missfall i mars, och andra och tredje försöker efter det så var jag SÅ säker på att jag var gravid igen. Tolkade graferna. Ville se en imp-dipp. Tyckte jag var illamående, trött, lättretad, you name it. Sa till å med till min kollega att var jag inte gravid denna gången så var nått seriöst fel på mig. Å mensen kom. Varje gång.

    Fjärde försöket så hade jag ist ställt in mig på att det inte skulle funka. Varför skulle det det lixom? Hade ingen dipp i grafen och spotting.
    Så jag testade inte förrens på BIM+2, och DEN gången var jag fan gravid. Utan "symptom".

    Som sagt. Vill inte vara en partypooper och jag hoppas verkligen att du är gravid. Men jag vet oxå hur knäckt man blir när mensjäveln kommer när man lixom intalat sig att det har lyckats.
    Så försök inte överanalysera allt för mycket. Du vet om någon dag nu så :)

    Men jag håller tummarna allt jag kan!
  • Tr86
    Sajocawa skrev 2015-10-09 07:21:52 följande:

    Hej alla! Jag har varit lite inaktiv här då jag blev gravid i augusti, men läser lite då och då hur det går för er och hejar på er. Jag tempar dock inte längre då det var svårt för mig med litet barn hemma som vaknar olika tider osv..
    När jag blev gravid kändes det bara för bra för att vara sant när det gick på första försöket. Det var för bra för att va sant. Idag går jag in i vecka 11 men fick konstaterat MA igår. Väntar nu på att gyn hör av sig för att kunna starta igång det. Just nu är jag bara arg att kroppen inte förstår för om kroppen hade fattat direkt när det hände hade jag säkert kunnat va gravid igen vid det här laget (kanske inte riktigt men det är typ så länge jag har gått runt "gravid" utan att vara det...). Jag har varit lite orolig senaste dagarna bara då mina symptom är borta så tog tempen en dag faktiskt, men då var tempen precis lika hög som vanligt så slutade oroa mig.
    Antar att tempen sjunker iom att allt kommer ut sen..
    Hur som helst är det dags att plocka fram termometern igen och det känns så tråkigt att gå från de blåa dagarna i NC till gröna dagar.. Är det någon mer här som varit med om MF/MA, hur lång tid tog det innan ägglossningen kom igen?
    Jag vet att vissa läkare rekommenderar att vänta 2-3 cykler med att bli gravid igen men jag längtar efter ett barn för mycket, vi vill köra igång direkt så att vi kan lägga det här bakom oss.
    Sorry för långt inlägg. Kram till er alla!


    Been there, done that i mars. Det är så jävla tråkigt och kände precis som du, att så mycket tid gått förlorad i onödan! Mitt MA upptäcktes i v 9.
    Apropå det här med pröva direkt eller ej. Jag tror, att om allt kommer ut med tabletterna, dvs "naturligt" så behöver du inte vänta. Jag fick skrapas två ggr och hade ont länge, hade hög temp och plussade flera veckor efteråt så jag tänkte bara att jag skulle invänta min mens för min kropps skull. För den var inte ok.

    Men väldigt många har ju mycket "lättare" missfall och är typ klara på två-tre dagar... Och då kan jag aldrig tänka mig att det är nått problem. Jag tror att om kroppen gör dig gravid, omså direkt efter ett missfall, så är du redo för det!
    Gör som du känner för det! För min del tog det fyra cykler innan jag fick plus igen.

    Kram och lycka till!
  • Tr86
    halo83 skrev 2015-10-11 20:01:24 följande:

    Nån som fått mens utan att tempen sjunkit under strecket? Jag har tempat sen maj och aldrig varit med om det förut.

    Har bim på torsdag men började med rosa föytningar idag som blivit lite blod nu. Klarar mig på trosskydd och det kommer inget blod när jag kissar. Har heller inte ont.

    Aldrig fått tidig mens heller. På bim och bim+2 bara..

    Ingen mensvärk heller...


    Efter mitt missfall så fick jag en sådan blödning ganska precis på ÄL+10,11,12 ca varje cykel! Aldrig haft tidigare. Jag blev helt knäckt och trodde min kropp var helt uppfuckad hormonellt så jag krävde en ny undersökning efter semestern.
    Det rann typ bara ur mig när jag satt på toa, men typ inget som kom i trosorna. Så kom mensen ca 4-5 dagar senare.
    Därför så trodde jag ju knappast på min kropp när mensen inte kom på BIM. Den var väl bara sen. Allt annat var ju så konstigt med mig. Mensvärken kom ju. Men BIM+1, ingen mens. Trodde fortf den skulle komma så jag tog inget test. Orkade inte få det där blanka i ansiktet igen.
    Tisdagen, bim +2 tog jag ett test som var kanonpositivt!

    Jag fattar än idag inte vad fasen som hände med min kropp, men nu struntar jag i det ;) lillen bor kvar so far och jag går in i v 15 idag.

    Så! Nidis eller knasig kropp. Vem vet. Men jag är ett levande exempel på konstiga blodiga flytningar som tydligen både kan vara befruktning och inte! :)
    Håller tummarna för dig!
  • Tr86
    Rilakkuma skrev 2015-10-19 08:13:32 följande:



    Hej alla! Jag har kollat in här då och då sen i somras, men aldrig skrivit Glad

    Nu är det spännande, BIM idag enligt NC och igår enligt mig. Har en cykel som varierar mellan 40-70 dagar, så det här är vårt andra försök. Jag har använt NC i 2,5 cykler, så jag har inte stenkoll på hur saker och ting "brukar" vara för mig. 

    Har alltid en enorm mensvärk några dagar innan mens, men nu känner jag snarare en "träningsvärk" i nedre delen av magen. Dessutom är mina bröst inte på långa vägar lika ömma som de brukar vara. 

    Har lovat sambon att inte testa förrän appen ger mig instruktioner att göra det, när kommer den göra det om BIM var idag? 


    Om man inte registrerar blödning på BIM brukar den säga till samma dag! Så ta ett test! :)
  • Tr86
    ninawinterell skrev 2015-10-27 09:39:11 följande:

    Är det någon som vet huruvida temperaturen sjunker direkt vid eventuellt missfall? Det är ju i sådana fall ett bra sätt för alla missfallsoroande blivande mammor där ute tänker jag.


    Jag hade hög temp i flera veckor. Nästan en månad. Men mitt missfall var inte så "smidigt" heller...
  • Tr86
    halo83 skrev 2015-11-01 12:33:44 följande:

    Jag tror jag ev kan ha plussat !!!

    Kommer bli sjukt långa dagar för å se om de blir starkare.

    Fått spök förut men då har det knappt gått att få på bild men nu syns det starkt irl.. Lite svårt än att få på bild , den övre är oredigerad å undre redigerad


    Men åh! Hoppas så att det blir starkare! När har du BIM?
  • Tr86
    halo83 skrev 2015-11-02 05:54:38 följande:

    JAG ÄR GRAVID!!!! efter 18mån så äntligen är det våran tur!

    Gråter skakar å är superlycklig just nu..


    Men åh! Hurra för dig!! :)
  • Tr86
    Sajocawa skrev 2015-11-29 22:21:40 följande:

    Jag är på semester och lite inaktiv på familjeliv för tillfället, men nu behöver jag hjälp. Jag är på äl+10 eller 11 och fick idag en blodblandad flytning när jag torkade mig.. Aldrig varit med om liknande varken när jag varit gravid eller inte varit gravid, men å andra sidan verkar jag börja blöda för minsta lilla efter mitt missfall...

    Någon som känner igen sig? Är det mens som är påväg? Eller nidblödning, kommer inte en sån tidigare? Så jobbigt när kroppen får för sig att förvirra en på nya sätt hela tiden..


    Jag fick så några dagar före BIM varje cykel efter mitt MA. Aldrig haft förr så trodde kroppen var ur balans pga missfallet. Vem vet vad det var men några månader efter MAt var jag gravid igen. Trots skumma mellan"blödningar"..
  • Tr86
    Sajocawa skrev 2015-11-30 00:08:15 följande:
    Typiskt.. Först blev jag sur för min kropp krånglar så mycket efter missfallet och så det här, sen fick jag lite hopp att det kanske är en nidblödning ändå.. Jaja tiden få är utvisa, om man ändå bara kunde snabbspola lite..
    Det trodde jag med - första ggn! Sen när det fortsatte månad på månad så trodde jag sen att det var det som gjorde att jag inte blev gravid! Att min kropp "ballade" ur lagom till ägget skulle fästas. Blev helt sjukt ledsen å var tvungen att vänta hela semestern på ny gyntid då det inte var nått akut. När semestern var över och jag kom till doktorn så hade jag plussat några dagar tidigare :)
    Jag vet fortf inte vad det var. Men orkade inte heller bry mig då det var nått nytt på gång i magen nu, och han är kvar! :)

    Men jag hade som rosa flytningar som lixom "rann ur" mig när jag gick på toa å kissade. Började alltid ca 5 dar innan mens, för att så hålla på varannan (??) dag fram till mensen kom... (Eller inte kom. Till slut!)
  • Tr86
    Sajocawa skrev 2015-11-30 12:33:33 följande:
    Attans, verkar ju onekligen vara missfallsrelaterat då..
    Tack alla för svaren!
    Ja oj. Hade jag vetat att så många hade liknande symptom där i somras så hade jag nog inte blivit så knäckt där å då. MEN det positiva är ju att det inte verkar påverka chanserna för att bli gravid iaf!
  • Tr86
    Malva2015 skrev 2015-12-08 08:31:43 följande:

    Ni som är gravida. Har ni fått en dipp någon gång? Min Temp gick ner i morse och nu är jag jätte rädd att detta är ett tecken på missfall. Är i v 7


    När jag fick en blödning i v 9 i mars så tog jag tempen, den var fortf hög. Trodde att så länge den var det så var jag "safe". Två dagar senare var dock missfallet ett faktum, men min temp var hög i säkert en månad efter allt var "klart". Mao behöver låg temp inte alls tyda på missfall, och vise versa.

    Så, som nån annan skrev. Sluta tempa när du plussar! Man blir bara onödigt rädd och nervös. När jag blev gravid nästa gång i somras slutade jag ganska omgående efter plusset... Och just idag faktiskt så går jag in i v 24! :)
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles