• rebeqqa

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Min kurva..

Åh jag hoppas så på att jag får ha ägglossning snart..
  • rebeqqa

Jag har inte märkt av några symptom alls. Tycker att tempen betett sig jättemärkligt det senaste. Hoppas verkligen den fortsätter stiga imorgon. Annars kanske denna dagens temp bara beror på att jag tempade senare än vanligt.

• rebeqqa

Jag blir verkligen inte klok på detta.

Min temp kurva är helt jävla knäpp. Jag kanske inte är gjord för att tempa..

Vill tempa för att förstå min kropp bättre. Men allt känns ju hopplöst knasigt.

• rebeqqa

Åh hurra!!!!

Hur många månader tog det för dig?

Sajocawa skrev 2015-08-16 08:49:58 följande:

Jaaa äntligen! Äl sattes ut på cd 33... Det var på tiden!

• rebeqqa

Hej! Min kurva är bra märklig. Min temp kan variera jättemycket. Jag tema 3ggr varje morgon med några minuter väntan emellan (så att termometern hinner svalna) - och gör ett snitt på 3 tempningar.

Det jag har märkt hur mycket min temp kan hoppa lite beroende på vart under tungan jag har termometern..kan skilja upp emot 0.25 grader. Och min kurva är upp år väggarna ojämn. Inne på cykel dak 46 och inga spår efter varken ägglossning eller mens. Känner mig frustrerad, undrar om NC verkligen kanske inte funkar så bra för mig. .det verkar funka så bra för er andra, fina kurvor och många pluss i tråden..

Nu är ju detta fortfarande nytt för mig.. men att tempen hoppar så högt /lågt hela tiden gör mig osäker. Varför likom? Någon annan som hänger här i denna tråd som har det lika kämpigt med tempade?

• rebeqqa

Hej tjejer!

Jag tror att jag listat ut varför min temp hoppar så himla mycket. Från högt till lågt. Enligt NC SKA det vara ok att tempa inom 2h från dag till dag. Men jag har tittar på mina toppar. Och de inträffar på mina lediga dagar - alltså morgnar jag inte Tempar 6.50 (som jag gör på arbetsdagar) utan istället runt 7.45-8.30 någon gång. Det är ju inte så stort spann, men det verkar ändå kunna vara tillräckligt. För min temp på en ledig dag ligger mellan 36.45-36.55c och en morgon när jag jobbar 36.15-35-30c.

Jag kan ju inte med 100% veta att det är så det är men ca 8 av 10 riktigt höga tempningar infaller på dagar då jag råkat vara ledig - och därför Tempar ca 30-1h senare. Kan ju inte bara vara en tillfällighet?

Har inaktiverat endel tempningar som jag vet att jag tagit på tok för sent gentemot min vanliga tid.

Bye bye sovmorgnar? Eller vad tror ni? Det har liksom inte varit gradvis ökande prickar utan helt plötsligt riktigt högt och sen dagen riktigt lågt.

Jag är inne på dag 49 på min cykel. Utan ägglossning eller mens i sikte. Känns tungt.. och himla segt. Vi är så redo för försök nr 1.. och kroppen min bara strular. Skaffade NC för att få en bättre försåelse över min kropp då min mens alltid krånglat. Men jag vet inte. Jag kanske bara blir mer förvirrad och besviken.. så jobbigt när man känner att man inte styr över sin egna kropp.

• rebeqqa

Hej tjejer.. jag känner mig rätt uppgiven. Är på cykeldag 59 utan varken mens eller ägglossning.

Slutade med P-ring i Juli så jag vet att sånthär tar tid. Men jag minns också hur min cykel var innan jag började med preventivmedel. Hade mens kanske 4-6ggr /år. Men när jag väl fick mens kunde blödningen pågå i flera flera veckor. Jag vet att någon här inne undrade om inte jag kanske har pco eller något. Jag har inte undersökts för det. Däremot vet jag att en läkare skrev ut primolut nor (något gulkropps hormon om jag inte minns fel)

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra.. ska jag fortsätta tempa och hoppas på att något händer, eller ska jag försöka boka en tid hos en gynekolog.

Tycker mig se en stegring i grafen nu de sista ( med undantag för en låga tempen igår) kanske kanske att något ändå är på gång?

Jag har inaktiverat många många tempningar eftersom att jag märkte hur mycket min temp varierade på typ 20 min. Så först nu de sista har jag tempat ungefär exakt samma tid varje morgon.

Hur dumt det än kanske låter - är det rätt skönt att kunna läsa här inne. Man känner sig mindre ensam. Ibland känns det som att det nästan räcker för vissa att titta på det manliga könet - och vipps så är de gravida..

• rebeqqa

Jag ringde Gun. Mottagningen idag. I hopp om att få träffa en tid. Jag ville bli undersökt. Dels för att jag är så rädd för att min mens kommer bli som den var innan p-ring ana. Men också för att jag vill utesluta att det är något fel på mig.

Men det bemötandet jag fick gör mig nästan spyfärdig. Jag var helt ointresserad och sa att jag skulle återkomma om ett år om vi fortfarande inte blivit gravida. Hon brydde sig inte alls om min historik och hur min cykel betett sig innan.

Jag bli alldeles uppgiven. Ingen ägglossning. Ingen mens och dagarna tickar på.

Behövde bara skriva av mig lite.. man förväntar sig ju alltid det värsta. För mig är det värre att inget veta än att veta - även om det är tuffa besked.

Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles