Tråden för oss som använder NaturalCycles
Tycker också att den här tråden är guld, att det finns fler som delar samma funderingar och att det inte blir 'tjatigt' med alla hundra frågor om dagen som ploppar upp i ens huvud ;)
Min har också ökat ännu mer idag! Helt sjukt. Är det för tidigt å testa lr tror ni det ger ett sanningsenligt utslag? Enligt NC har jag ju bim imorn men det är ju bara en gissning från appen så egentligen vet jag inte när jag har bim. Har däremot haft som mensvärk från å till de dagarna när tempen var jättelång, men sen har det försvunnit.
Temperaturen ökade ytterligare något i morse, men är bara bim - 4 så den hinner fortfarande sjunka. Den här cykeldagen förra månaden fick jag spottings, hoppas de håller sig borta den här gången. I sådana fall tänker jag testa på fre, bim - 2.
Min har också ökat ännu mer idag! Helt sjukt. Är det för tidigt å testa lr tror ni det ger ett sanningsenligt utslag? Enligt NC har jag ju bim imorn men det är ju bara en gissning från appen så egentligen vet jag inte när jag har bim. Har däremot haft som mensvärk från å till de dagarna när tempen var jättelång, men sen har det försvunnit.
Min temp sjönk drastisk idag, nästan nere på medellinjen, och negativt graviditetstest.. BIM+1 idag men ingen mens ännu! Bara att vänta in den och satsa på nästa ÄL, borde bli runt den 9/6 om mensen kommer snart :)
Jag har förstått det som att när det är present så får man många röda dagar (fler en vad som egentligen behövs) innan den lärt känna just din cykel. Ju fler cykler å ju mer regelbundet det är så får du fler gröna dagar. Sen om det fungerar i praktiken vet jag inte för jag har inte testat. Men det är väll några här i tråden som kört med prevet?
Oj, det känns ju lite oroväckande för när man sedan ska använda NC för prevent. Eller de kanske är medräknat i deras uträckning och isf inte påverkar oss alls. Känns ändå lite oroväckande att det inte är helt 100
OMG jag kunde inte låta bli efter mitt besök hos barnmorskan...
Men tack allihop!
Det känns helt overkligt. Jag tänkte att jag skulle testa för jag ska på 60-års partaj i helgen och behöver veta om jag kan svira runt lite grann eller om jag ska ligga lågt. Trodde aldrig att jag skulle få ett + och definitivt inte så starkt! Instruktionen sa att jag skulle läsa av efter 3 minuter men redan efter 10 sekunder var det ett tydligt plus :O Nu börjar väntan med att se om allt går som det ska men shit vilken milstolpe ändå!
Jag vet ju inte när min bim skulle vara eftersom det är min första cykel efter p-piller. appen sa imorgon men jag tycker inte heller att det borde stämma, då skulle det väll aldrig bli ett så starkt +? Det var inte en morgonurinen utan nu på eftermiddagen. Jag hade ägglossning för 11 dagar sen så kroppen måste ju jobba på i ett himla tempo här...
Grattis anonym124! Det gick smidigt ;) ????