• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • Norrlänning86
    Bärz skrev 2015-05-24 07:04:41 följande:
    välkommen! Tråkigt med utomkveds! Hur kände du det? Eller fick veta?
    Tack tack! :)
    Jag visste först inte att jag var gravid, mådde illa och hade väldigt ömma bröst som inte försvann fast jag fick mens., så hade gjort graviditetstest tidigare som inte visade positivt. Sedan hade jag haft mens i över 5 dagar och det brukar jag inte ha och på söndag 23/11 fick jag sån smärta att jag inte kunde ligga still eller ens kunna gå upprätt och kom en rejäl blödning och jag tog då ett clear blue digitalt test som visade att jag var gravid och det stod då 1-2 veckor och det visste jag att det inte stämde då min kille inte bor här så hade vi inte setts på flera veckor så hade räknat ut att jag borde vara i vecka 7. Åkte in till gynakuten på tisdagen och fick undersöka mig och läkaren ville efter undersökningen att jag skulle ta blodprov och komma tillbaka 2 dagar senare för att ta ett nytt blodprov och jämföra halterna om det isåfall var ett missfall eller ett möjligt utomkveds. Tyvärr glömde de bort att analysera mitt första prov så fick göra om ett på onsdagen och sen igen på lördagmorgon. Några timmar efter att de tagit blodprovet ringde en läkare och ville att jag skulle komma in igen för en andra undersökning och hon ville skicka mig på operation. Så från andra undersökningen till operation var mindre än 2 timmar.. Men fick inge besked förren vid 12 dagen efter på 1 advent och då berättade läkaren att de hade fått ta bort min högra äggledare. Var en jobbig upplevelse iom att jag fick genomgå allt ensam då min familj bort i norrland och min kille i ett annat land.

Oj blev ett rätt långt svar ser jag nu! :)
  • soofa
    Malin 845 skrev 2015-05-23 20:32:21 följande:

Hej!

Jag har precis börjat med natural cycles plan igår, då jag fick min mens. Har äl 5/6 och BMI 19/6. Är det någon som plussat med hjälp av natursl cycles? Hur lång tid tog det? Hoppas på plus i slutet av nästa månad! :)

Jag har läst två i den här tråden som har plussat med hjälp av NC, jag hoppas vi blir betydligt flera! Flört
  • soofa
    ViLdiNG skrev 2015-05-23 18:40:43 följande:

Men jag är ju SÅ otålig. Det drar och spänner i nedre delen av magen (?) Känns som inget jag känt förut.

Har BIM 3 juni men ska testa den 30 maj. Det är ju h u n d r a år tills dess. Har köpt CB testa tidigt, verkar mest pålitligt efter lite googlande!

Jag vet, jag är likadan! Jag har bim den 31 maj, vill egentligen vänta till då och se om mensen kommer eller inte men funderar på att testa den 29 maj. I dag är jag ÄL + 7 och BIM - 7. 
  • Bärz
    soofa skrev 2015-05-24 18:42:23 följande:

Jag vet, jag är likadan! Jag har bim den 31 maj, vill egentligen vänta till då och se om mensen kommer eller inte men funderar på att testa den 29 maj. I dag är jag ÄL + 7 och BIM - 7. 

jag är redan otålig och antagligen(enligt test) har jag ägglossning imorgon haha!
  • soofa
    Bärz skrev 2015-05-24 18:51:23 följande:
    jag är redan otålig och antagligen(enligt test) har jag ägglossning imorgon haha!
    Haha, känner igen det där - allt är bara en väntan på bim-datum. Flört
  • ViLdiNG

Då har vi en spännande vecka framför oss här i gruppen! Tjoho! Många som ska testa positivt Jag är för övrigt helt symptom-värdelös idag så nu tror jag inte att det tagit sig trots allt! Men håller tummarna ändå annars kör vi på i juni

• soofa

Åh, vad jag hoppas att temperaturen håller sig däruppe!

• ViLdiNG
    soofa skrev 2015-05-24 21:04:13 följande:

Åh, vad jag hoppas att temperaturen håller sig däruppe! phps3s7i071127.jpg

Åååh!! Ser onekligen BRA ut! Hoppas hoppas!
  • soofa

Bara för att jag skrev om det innan jag somnade i går så dippade temperaturen rejält nu på morgonen. Mina googlingar säger att det KAN vara en implantationsdipp som tydligen kan hända när ägget fäster 7-10 dagar efter äl. Jag hade dock en liknande dipp förra månaden utan vars gravid men men, man måste ju hoppas! :)

Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles