• Sajocawa

Tråden för oss som använder NaturalCycles

ankii skrev 2015-10-22 10:58:22 följande:

Min temp är också knas denna gången. gått över sträcket och ner igen sen upp igen och ner. Nu har jag fått utslag på ÄL test i tisdags. Dock ej bekräftat av NC/temp än.

Frågan är hur det blir efter helgen med tempen då man ställer om klockan. Iaf för de som brukar ta vid samma tid varje morgon. :D 1 timma hit eller dit kanske inte gör någon stor skillnad?

Testa en helg för att se om det verkar variera mycket. Min temp är superkänslig så jag måste ställa klockan exakt samma tid varje dag (problematiskt med en 1-åringen som väcker mig olika tider varje morgon...), jag kan som allra högst låta det diffa en halvtimme utan att det påverkar för mig sen vågar jag inte lita på tempen..
    NC säger att man har ett spann på 2 timmar, eller om det är +- 2 timmar till och med... Men alla är olika känsliga.
  • Sajocawa
    halo83 skrev 2015-10-23 17:06:42 följande:

Men får man positivt äl test om man inre har nån äl?

Man kan få positivt äl-test eftersom testet märker av hormonerna som stiger innan ägget släpper, däremot kan kroppen "misslyckas" med att släppa ägget och ägglossning uteblir...
  • Sajocawa
    pannkakan87 skrev 2015-10-24 08:22:22 följande:

Då satte NC ut ägglossningen. :) men två dagar efter vi hade senaste myset. Det borde väl gå att få till en graviditet i alla fall va? :-/

Inga problem! Vi håller tummarna nu! :)
  • Sajocawa
    Hansson88 skrev 2015-10-25 11:53:58 följande:

Hej. Tänker att säkert finns någon som kan hjälpa mig här.

Jag blev gravid och fick missfall i v7. Missfallet startade i Tisdags. Sen igår och speciellt idag så har jag rejält ont i livmodern. Det känns främst när jag ska sätta mig ner. Det känns som att jag sätter mig på en kniv som skär upp i magen. Det gör så förbannat ont. Har aldrig fått missfall tidigare och är osäker på om detta är normalt?

Någon vänlig själ som har någon info att delge mig?

Hm.. Har du några andra symptom, feber, blöder du normalt eller blöder du mer igen? Är det ömt om du trycker lite mot livmodern?
    Jag fick MA och fick sätta igång missfallet med tabletter så det mesta kom ut direkt, blödde rikligt den dagen och dagen efter var det som vanlig mens. 5 dagar efter missfallet började jag få starkare mensvärk, dagen efter fick jag så ont så jag grät och fick ringa hem sambon så han kunde ta vårt barn. Tyckte det var konstigt att det kom så långt efter men uteslöt själv infektion eftersom jag inte hade feber alls. Sen märkte jag att (ursäkta!) det luktade fruktansvärt äckligt från underlivet så dagen efter åkte jag in till gyn och de konstaterade infektion ändå. Feber är vanligast vid infektion men tydligen inte nödvändigt...
  • Sajocawa

Hurra! Jag är sååå glad idag! Jag har helt slutat blöda efter missfallet, gravtestet var bara jättesvagt positivt idag och tempen var för första gången nere på normalnivå igen! Jag känner hopp igen! Nu borde ägglossningen komma igång!
    Måste bara bli av med min dumma infektion jag fick i samband med missfallet så vi faktiskt kan mysa när det väl är dags! :D

• Sajocawa
    Näsan skrev 2015-10-26 06:46:31 följande:

Spotting 7 dagar efter ägglossning, tempen påväg ner. Enligt NC ska jag ha mens på fredag så då har jag 11 dagars lutealfas. Låter inte det lite kort i och med att jag får spottings fyra dagar före mens?

Spottings i samband med tempdipp på äl+7 tycker jag låter som en klassisk implantation :)
  • Sajocawa
    ninawinterell skrev 2015-10-27 09:39:11 följande:

Är det någon som vet huruvida temperaturen sjunker direkt vid eventuellt missfall? Det är ju i sådana fall ett bra sätt för alla missfallsoroande blivande mammor där ute tänker jag.

Jag fick missfall för 13 dagar sen (igångsatt), fast fostret dog för typ 6-7 veckor sen, och tempen började inte sjunka förrän igår men är ännu inte nere på normalnivå (ökade idag igen till och med).. Så nä tempen kan nog tyvärr inte alltid trösta vid oro..
  • Sajocawa
    Zeeeeta skrev 2015-10-28 17:05:03 följande:

Tror ni tempen blir påverkad av att man vaknar till och tittar på mobilen vad klockan är för att sen somna om 2 timmar till?

Eller ska man ta tempen då när man kollar klockan? Blir väldigt tidigt isåfall, mot vad jag brukar stiga upp..

Nä det tror jag inte, så länge du inte går upp för att kolla klockan. Man måste ju veta vad klockan är så man vet om man ska tempa eller inte ;)
  • Sajocawa
    nepe skrev 2015-10-28 22:02:11 följande:
    Jaha! Så man kan ha äl ändå trots neg. på tester?vet du om det är vanligt? Får du "hjälp" med din PCO?
    Absolut kan man ha det, beror på hur ofta man testar, för vissa går stegringen snabbt så det är lätt att missa toppen, då det hunnit sjunka igen vid nästa test..
  • Sajocawa
    Zeeeeta skrev 2015-10-29 08:31:05 följande:

Måste man få  en dipp i sin temp när ägget fäster?

Min temp ligger fint och stadigt högt över linjen BIM-7... 

Jag fick ingen dipp när jag blev gravid, den höll sig jämnare än nånsin... :)
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles