Hansson88 skrev 2015-10-25 11:53:58 följande:
Hej. Tänker att säkert finns någon som kan hjälpa mig här.
Jag blev gravid och fick missfall i v7. Missfallet startade i Tisdags. Sen igår och speciellt idag så har jag rejält ont i livmodern. Det känns främst när jag ska sätta mig ner. Det känns som att jag sätter mig på en kniv som skär upp i magen. Det gör så förbannat ont. Har aldrig fått missfall tidigare och är osäker på om detta är normalt?
Någon vänlig själ som har någon info att delge mig?
Hm.. Har du några andra symptom, feber, blöder du normalt eller blöder du mer igen? Är det ömt om du trycker lite mot livmodern?
Jag fick MA och fick sätta igång missfallet med tabletter så det mesta kom ut direkt, blödde rikligt den dagen och dagen efter var det som vanlig mens. 5 dagar efter missfallet började jag få starkare mensvärk, dagen efter fick jag så ont så jag grät och fick ringa hem sambon så han kunde ta vårt barn. Tyckte det var konstigt att det kom så långt efter men uteslöt själv infektion eftersom jag inte hade feber alls. Sen märkte jag att (ursäkta!) det luktade fruktansvärt äckligt från underlivet så dagen efter åkte jag in till gyn och de konstaterade infektion ändå. Feber är vanligast vid infektion men tydligen inte nödvändigt...