Inlägg från: Tom Araya |Visa alla inlägg
  • Tom Araya

Har du krisberedskap hemma?

En analys av säkerhetsläget och förmåga till hantering av kris avhängigt den politik högern fört under 2000-talet, intressant även för denna grupp:

När kriget kommer
    Av Karlis Neretnieks

Försvarsmakten är helt beroende av en sårbar informationsteknologi och förmår inte längre försörja sig själv. Hela samhället kan slås ut på några dagar.

axess.se/magasin/default.aspx
  • Tom Araya
    chadde skrev 2016-04-18 04:21:29 följande:
    1988 ars utgava? Finns det ingen nyare? Maste ju finnas battre utrustning och tips nu.
    Det finns senare upplagor, men överlevnadskunskap är ganska unversiellt och bestående, att klara sig med enkel utrustning är meningen med kunskaperna.
  • Tom Araya
    TackTomAraya skrev 2016-04-29 10:20:03 följande:

Jag vill bara tacka dig för denna tråd. Jag ska beta av checklistan och se till att stå redo!

En ytterligare vettig sak är en ergonomisk ryggsäck, modell större, om man måste ge sig av. Samt en lista för vad som bör packas vid ett sådant tillfälle.

Jag känner mig hedrad av ditt inlägg och ditt nick. Kul att jag bidragit till något positivt. Solig

Jag ska se om jag hittar bra tips på vad du är ute efter...

Ta hand om dig.
  • Tom Araya

Att ge blod och registrera sig som organdonator tycker jag är ett viktigt bidrag till samhällets krisberedskap. Hur gör du?

Svar på tråden Har du krisberedskap hemma?