Inlägg från: Bullen2015 |Visa alla inlägg
  • Bullen2015

Flera tanter som är på smällen 2015 ;)

Bf-lista

Kelsson1, 40år, Stockholm, f 3år, 17/6 p

Lakrits74, 40år, V-Norrland, p 14mån, 29/8

Santana01, 40år, barn 4,5år. 20/9 f

Noomi75, 40år, Dalarna, 22/9

Skogsbryn, 39år, Okt

Tatta, 41år, barn 16 17 19, 2/10

Cilla75, 39år, p 16år, 6/11

Charlie40, 40å, barn 13 18 21, 19/11 f

RestoreMe, 42år, Värmland, 2/12

Bullen2015, 41år, Stockholm, p 13år, 4/12

Multimamma, 40år, barn 17+21år, 28/12

Hojta till om det blev fel :) Så tycker jag att vi håller den i denna tråd... Men att den kopieras en gång i veckan. Och ni som inte är med citera detta inlägg så kommer ni med ;)

• Bullen2015
    Helendi skrev 2015-05-13 15:06:15 följande:

Hej,

känns som om jag passar in här mer än i de trådar där de flesta är mycket yngre än mig och genomgår sin första graviditet. 

Jag har nyss fyllt 40 år och gjorde min första IVF i januari. Vi har ett barn som är 3,5 år och kom till på naturlig väg men syskonverkstaden har inte funkat alls... Oförklarligt sekundärt barnlösa blev utlåtandet. 

Förra veckan plussade vi på ett Fet med en blasto och hoppas nu att denna graviditet går bättre än förra som slutade i Ma. 

Vi har bestämt att om den lill* stannar kvar så kommer vi att göra Nipt. Har inte mod nog att göra ett Mkp eller fvp med den medföljande missfallsrisken.

Välkommen :) Då håller vi tummarna :)

Var också inne på NIPT... Men det blir det fvp... Klart man är nervös, men man får hoppas på det bästa :)
  • Bullen2015

Bf-lista

Skogsbryn, 39år, Okt

Tatta, 41år, barn 16+17+19år, 2/10

Charlie40, 40år, barn 13+18+21år, 19/11 f

Helendi, 40år, barn 3,5 år, Jan/Feb 2016

Hojta till om det blev fel :) Så tycker jag att vi håller den i denna tråd... Men att den kopieras en gång i veckan. Och ni som inte är med citera detta inlägg så kommer ni med ;)

• Bullen2015
    77michelle skrev 2015-05-15 11:27:02 följande:

Hej allihop !

Jag fyller 38 i år och väntar mitt sjätte barn. Skulle gärna vilja hänga på här i tråden. I andra trådar är de flesta så mkt yngre. Finns ju en hel del oro att Brottas med. Blir värre med varje barn tycker jag.

Hade ett MA i höstas i v 12 men den här gången verkar liten vilja stanna. Är i v 17 nu. Vi gjorde kub- testet för ett par veckor sen och det var bra siffror men ändå känner jag mig inte särskilt mycket lugnare. Ser fram emot rul den 4 juni så att allt är okej.

Ha det gott!

Välkommen :) Vi håller tummarna :) 6e barnet, oj, ni har inge tve va, hehe ;) Underbart :) Själv har jag en son och sambon har en dotter som vi tyvärr inte träffar så ofta :(

Ska på ultra ljud på måndag och verkligen få se att något finns där :) Ha känt mig ogravid ett tag... Men när jag fick tiden kom alla symtomer tillbaks :)

Ha en fin dag :)
  • Bullen2015
    Kattflickan skrev 2015-05-15 10:31:37 följande:

Vår dotter är strax över två år och är nyfiken på " illebror" som ligger i mammas mage. Hon brukar säga " illebror kommer snart". Nåja, han är beräknad till början av augusti, så det är inte så snart.

Jag gjorde en tabbe och talade om att lillebror skulle sova i mammas och pappas rum. Plötsligt ville dottern också göra det. Annars så har hon velat sova i sitt rum, i egen säng i över ett halvår nu.

Är i v 28+0 idag! Tredje trimestern börjar nu!

Har gått upp 12 kg, varav 3 kg rätt hastigt de senaste två veckorna. Känner mig lite tung men mår annars bra. Jag hade lite förhöjda gallsyror för två veckor sen men nu har de sjunkit. Jag skärpte till mig i kosthållningen efter de förhöjda värdena och jag tror sänkningen beror på det. Vill inte ha hepatos igen men tror inte jag kommer undan.

Känner mig oerhört pigg och frisk annars. Igår busade jag med dottern hela dan och när hon sov rensade jag trädgårdslandet.

Slutade känna mig så flåsig när jag fick bricanyl.

Hahaha, så kan det gå :) Dom är underbara dom små liven :) Har inte sagt något till sonen, han har tjatat om ett syskon så länge han har kunnat :) Skönt att du piggnat till :)

• Bullen2015

Bf-lista

Kattflickan, 40år, f 2år, Aug p

Skogsbryn, 39år, Okt

77michelle, 38år, 5 barn, 28/10

Tatta, 41år, barn 16+17+19år, 2/10

Charlie40, 40år, barn 13+18+21år, 19/11 f

Helendi, 40år, barn 3,5 år, Jan/Feb 2016

• Bullen2015
    Kelsson1 skrev 2015-05-15 15:06:26 följande:

Kattflickan: Här är dottern som sagt 3,5 år men har först de två senaste nätterna sovit hela nätter i sitt eget rum .

Hon sov tidigare i sin egna säng men när svägerskan gick bort i höstas ville hon inte sova ensam längre på ett bra tag. Nu har vi kämpat för att hon ska sova i egen säng så att vi kan ha bebis i vår så blir det enklare att amma på natten.

77michelle: Välkommen

Bullen: Är säker på att UL går bra på måndag

Tack, det tror jag med :) Syntonerna är tillbaks ;)
  • Bullen2015
    cilla75 skrev 2015-05-15 12:29:53 följande:

Hahaha, vad rolig du är, fick mig ett härligt skratt nu....

Oj ni har ingen tv va...bästa kommentarer på länge Bullen2015

;-D
  • Bullen2015
    77michelle skrev 2015-05-15 19:23:02 följande:

[quote=75302300][quote-nick]Bullen2015 skrev 2015-05-15 12:22:53 följande:[/quote-nick]

Välkommen :) Vi håller tummarna :) 6e barnet, oj, ni har inge tve va, hehe ;) Underbart :) Själv har jag en son och sambon har en dotter som vi tyvärr inte träffar så ofta :(

Ska på ultra ljud på måndag och verkligen få se att något finns där :) Ha känt mig ogravid ett tag... Men när jag fick tiden kom alla symtomer tillbaks :)

Haha, ja inte tittar vi mkt på tv inte????. Vi träffades lite senare i livet bara och kände att även om både han ochbjag hade barn sen tidigare så ville vi ha minst två tillsammans. Så det här är vår andra. Och sista????. Han har fyra innan liksom jag så det blir många runt bordet på söndagsmiddagen ????.

Vad tycker ni andra är fördel med att få barn i den här åldern? Min man är äldre än jag och jag vet att det är folk som har åsikter om att vi skulle vara för gamla, vilket jag tycker är så tråkigt. Det kostar ju inte på särskilt mycket att vara glad för någon annans skull, istället för att ifrågasätta.

Ha en skön kväll!

Hahaha ;)

Det blir ju lite så när man träffar en ny, vill man ju ha familj med den :) Jag har en son sen innan och gubben en dotter :) Vi kämpa ett år... Sen la vi det på hyllan och då +.... :)

Jag har bara berättat för min mamma, syster och en kompis... Mormor fick mamma när hon var 40, systerns (halvsyster) mamma fick hennes syster när hon var 40 och kompisen fick sin dotter när hon var 41... Så där har inte blivit några konstigheter ;) Gubben har berättat för en kompis och han blev bara glad :) Tror ingen kommer tycka det är konstigt, för gammalt osv... Och om det är så, så bryr jag mig inte :) Jag känner mycket mognade nu en förut :) Och jag tror jag kommer bli en mer engagerad mamma!!! Säkrare :)

• Bullen2015
    Helendi skrev 2015-05-16 05:34:51 följande:

Även jag säger välkommen till alla nya tanter !

Bullen2015: så härligt att symptomen är till tillbaka.

Håller mig lite i bakgrunden eftersom jag känner mig lite låg då de få symptom jag haft försvunnit. Vill inte föra in negativitet i tråden. Tankarna går hela tiden tillbaka till mitt förra Ma. 

Läser allt och håller mina tummar för er alla .

God morgon :)

Det är bara att skriva av dig!!! Tänk inte på att det skulle var negativt osv... Det är meningen att vi ska kunna dela det positiv och negativa!!! Så ut med lite galla om du behöver!!! Ja tankarna finns ju alltid där :( Men man får försöka tänka positivt!!! Har också mått jätte bra, kände inget... Glömde att jag var gravid... Så jag har bokat tid för tidig ultra... Som jag ska göra på måndag... Gör det du med... Bättre att veta en att gå runt och undra. Så ring och boka!!! Jag håller tummarna för alla :) Det ska gå bra!!!

Ha en fin dag, kraaam :)
Svar på tråden Flera tanter som är på smällen 2015 ;)