Inlägg från: Bullen2015 |Visa alla inlägg
  • Bullen2015

Flera tanter som är på smällen 2015 ;)

multimamma skrev 2015-04-29 19:15:44 följande:

Hur mår alla? Jag upplever fortfarande att tiden går superdupersakta. Höll på att kräkas när jag kom in i min 21 åriga sons rum i morse. Verkligen så jag fick stänga dörren snabbt och springa iväg och hulka. Ni vet instängd ung svettigt killrum uääääk. Försöker inte oroa mig så mycket för missfall, men ärligt tänker jag på det flera gånger om dagen. Ja ungefär så mår jag...

Bort med dom tankarna!!! Det blir som det blir, men så länge inget annat har hänt, positivatankar!!! Var hos mvc i går och fråga lite om "spök dagar" när man inte alls känner sig gravid... Det visste hon inte så mycket om... Jag hade en dag då allt bara var bort, kände mig inte alls gravid... Dagen efter var det tillbaka igen... Hon fråga om vi skulle försöka höra hjärtat... Sen ångra hon sig och trodde att jag skulle bli orolig... Hon trodde inte vi skulle höra något, vilket vi inte heller gjorde... Orolig är jag inte... Allt har sin mening...

Tycker också allt går så segt... Vill ha fostervattenprov gjort så kan jag slappna av förhoppningsvis... Du hade inte bestämt om ni skulle göra det va?! Annars mår jag helt ok, tsh värdet är ok, dom tar blodprov och kan se barnets blodgrupp efter som jag är Rh-... Så det känns bra... Äter mina vitaminer... Känns som jag har gjort det dom jag kan påverka :) Hur är det själv mer en illamående?
  • Bullen2015
    multimamma skrev 2015-04-29 20:42:02 följande:

Ja ska verkligen försöka få bort dem! Känner att jag påverkas starkt av alla tråder här där oro för missfall kommer med, nu är jag med och skapar nya, hmm lite tokigt kanske. Funderade ett tag på att ta en fl paus för att inte förstärka oron av att läsa om det så mycket.

Jag förstår att när ni bestämt er för fostervattensprov att du vill ha det gjort.Jag har läst lite mer och funderar nog på att inte göra fostervattensprov. Däremot skulle jag nog gärna göra ett tidigt ultraljud för att få se att det verkligen är en liten en därinne. Skulle nog hjälpa min oro. Längtar till vi ska till mvc, skönt att du inte noja upp er av att inte höra hjärtljudet. Det är ju inget konstigt så här tidigt :) Min man har jobbat mycket i veckan så i morgon ska vi sätta oss och prata ordentligt om allt. Tänker att vi nog kontaktar mvc i början av nästa vecka. 

Annars är det bra med mig, symtomen kommer och går lite, eller det har aldrig försvunnit helt men känts betydligt mindre i perioder. ( under dagen) 

Vet du när ni ska göra fostervattensprov? Gör man sånt kubtest först? Hade du gjort det i så fall?

Håll dig borta från såna trådar :( Räcker med sin egna oro!!! Ta en paus om du behöver!!! Såna hära forum kan ge stress i vanliga fall också.,

Vi gör inte kub, då det är en sannolikhet... Vi vill ha svart på vit... Det bestämde vi redan när vi började... Så jag har inte tänkt något mer på det. Kommer göra det tror jag i v15 är snart i v 9... Det kommer gå bra och gör det inte det, så tar jag det då. Positivatankar :) Det är en lång väg och mycket kan hända på vägen... Men jag ser det som ett äventyr :)

Om du är orolig kontakt mvc och hör om ultraljud.., vet att syrra gick flera gånger för att hon var orolig.

Sov så gott :) nattinatt :)
  • Bullen2015
    Kelsson1 skrev 2015-04-30 09:32:43 följande:

Bullen: Det var tidigt för att försöka lyssna på hjärtat, tror att annars försöker de först kring vecka 20 just för att det är så otroligt svårt att höra innan. Bra att du inte stressade upp dig när inget hördes för det är som sagt för tidigt.

Förstod det :) men spännande endå tänk om man hade hört något.. Nu hörde jag bara mitt eget hjärta.., så jag lever iallafall ;)

Hur går det för dig? Mår du bättre?
  • Bullen2015
    Kelsson1 skrev 2015-04-30 17:45:49 följande:

Bullen:

Nej, fortfarande illamående och får nu sammandragningar så fort jag tar två steg. Var idag iväg för att köpa stödstrumpor o jisses vilken tid det tog att gå från bilen till apoteket

Ojoj, kroppen tränar ;) Jobbigt med illamåendet :( Men snart slipper du det ;-D

Trevlig Valborg :)
  • Bullen2015

[quote=75237311][quote-nick]Kelsson1 skrev 2015-05-01 16:05:44 följande:[/quote-nick]Bullen: Tiden går så sakta när man mår som jag gör så det känns som en evighet till BF

Trevlig valborg![/quote

Tack tack :)

Förstår det :( Det är bara att stå ut :(

• Bullen2015
    cupcakemom skrev 2015-05-01 16:33:44 följande:

Hej hej hoppas jag får hoppa in här.... Är 42 år och väntar en sladdisladdis... Har ett mf och ett ma bak mig så nu hoppas vi på tredje gången gillt.... Går det dåligt den här gången också försöker vi inte mer....

Har två barn sedan tidigare som är 12 och 9 mannen har barn som är 19 år och tvillingar som är 12 så vi blir verkligen storfamilj

Välkommen :) Håller tummarna för dig!!!

Hur långt är du gången? Hur mår du?

Har du tänkt på fostervattenprov? Tränar du?

Trevlig kväll :)
  • Bullen2015

God kväll alla tjockisar ;) Hur mår ni? Har det hänt något nytt?

Själv har jag fått kallelse till fostervattenprov 15/6.. TSH värdet är ok (2,5) men ska ner, prov om två veckor igen... Då tar dom också blod prov för att se barnets blod grupp då jag är Rh-.. ( hoppas barnet är samma så man kan stryka det från orolistan) och järn (har lite lågt)... Annars är jag lite illa mående, lite tryck i livmodern och ömmande bröst :)

Trevlig kväll på er :)

• Bullen2015

B

cupcakemom skrev 2015-05-01 21:25:54 följande:

Jag är bara i v 6 än så länge.... Vi ska börja med kub så får vi se sedan

Jag mår lite illa... Mest efter jag ätit vilket verkar lite konstigt

Okej :)
  • Bullen2015
    Noomi75 skrev 2015-05-01 22:35:28 följande:

Hej!

Här är en till "tant" på 40. Väntar första barnet, en liten tjej :) - är halvvägs nu i v 20.

Inte mått illa en sekund, men var otroligt orolig för missfall första tiden.... Hade ett MA för ett år sedan, och skulle nu i januari påbörja IVF-behandling.... - men när jag kom dit på tisdagen så hade jag känt mig lite konstig under helgen, så jag fick kissa på en sticka och +++!!! :))

Härligt :) Det är väl så när man slapnar av ;) Samma här missfall för över ett år sedan, sen inget.. För mig spökade någ TSH värdet 4,4... Började med medecin, hade mentalt insätt att det inte kommer bli något... Fredagen var jag hos läkare som berätta att en cysta som jag måste operera skulle göra mig steril... På tisdagen var sista dagen för betalning av bröstoperation som skulle göras en vecka senare... Dagen innan måndagen + jag :).,, Allt har sin mening :) Välkommen :)
  • Bullen2015

Bf-lista

Kelsson1, 40år, Stockholm, d 3år, 17/6 p

Santana01, 40år, barn 4,5år. 20/9 f

Noomi75, 40år, Dalarna, 22/9

Bullen15, 41år, Stockholm, p 13år, 4/12

Multimamma, 40år, barn 17+21år, 28/12

Hojta till om det blev fel :) Så tycker jag att vi håller den i denna tråd... Men att den kopieras en gång i veckan. Och ni som inte är med citera detta inlägg så kommer ni med ;)

Svar på tråden Flera tanter som är på smällen 2015 ;)