multimamma skrev 2015-04-29 20:42:02 följande:
Ja ska verkligen försöka få bort dem! Känner att jag påverkas starkt av alla tråder här där oro för missfall kommer med, nu är jag med och skapar nya, hmm lite tokigt kanske. Funderade ett tag på att ta en fl paus för att inte förstärka oron av att läsa om det så mycket.
Jag förstår att när ni bestämt er för fostervattensprov att du vill ha det gjort.Jag har läst lite mer och funderar nog på att inte göra fostervattensprov. Däremot skulle jag nog gärna göra ett tidigt ultraljud för att få se att det verkligen är en liten en därinne. Skulle nog hjälpa min oro. Längtar till vi ska till mvc, skönt att du inte noja upp er av att inte höra hjärtljudet. Det är ju inget konstigt så här tidigt :) Min man har jobbat mycket i veckan så i morgon ska vi sätta oss och prata ordentligt om allt. Tänker att vi nog kontaktar mvc i början av nästa vecka.
Annars är det bra med mig, symtomen kommer och går lite, eller det har aldrig försvunnit helt men känts betydligt mindre i perioder. ( under dagen)
Vet du när ni ska göra fostervattensprov? Gör man sånt kubtest först? Hade du gjort det i så fall?
Håll dig borta från såna trådar :( Räcker med sin egna oro!!! Ta en paus om du behöver!!! Såna hära forum kan ge stress i vanliga fall också.,
Vi gör inte kub, då det är en sannolikhet... Vi vill ha svart på vit... Det bestämde vi redan när vi började... Så jag har inte tänkt något mer på det. Kommer göra det tror jag i v15 är snart i v 9... Det kommer gå bra och gör det inte det, så tar jag det då. Positivatankar :) Det är en lång väg och mycket kan hända på vägen... Men jag ser det som ett äventyr :)
Om du är orolig kontakt mvc och hör om ultraljud.., vet att syrra gick flera gånger för att hon var orolig.
Sov så gott :) nattinatt :)