Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Flera tanter som är på smällen 2015 ;)

cupkakemom: Spännande med inskrivning.
    Tänk inte så mycket på vikten, försök bara att äta nyttigt.
    Tanken på åldern har jag också nojjat över en del men kommit fram till att ibland kan man inte påverka hur livet blir, blir bra i slutändan ändå .-)

• Kelsson1

SeMaJa: Vi hade tänkt att vänta med att berätta för dottern som i höstas vad knappa 3 år men jag började må så illa redan från vecka 6 - 7 att jag blev sjukskriven och kunde inte röra mig alls (låg ner och åt inget på två månader). Självklart blev dottern orolig och undrade vad det var för fel på mamma så kände mig tvungen att berätta.
    Samma med jobbet, hade tänkt vänta med att berätta men ville på grund av sjukskrivningen berätta för chefen och kollegorna.

• Kelsson1

Helendi: Ja nu närmar det sig o jag önskar att bebis har vett att komma ut innan helgen, är så less på graviditeten nu...

• Kelsson1

cupkakemom: Om du mår så illa att du har svårt för att äta så kontakta läkare för att få mediciner.
    Härligt att få se liten på UL

• Kelsson1
    Bullen2015 skrev 2015-06-16 07:56:09 följande:

Kelsson1 hur går det för dig? Nu är det nära :) Håller tummarna och lycka till :))))

Ingenting på G än, kontroll igår och livmodertappen finns kvar så kommer inte att hända något innan BF imorgon. Har igångsättning inbokat då så får hoppas att det inte blir långdraget utan att bebis kommer imorgon
  • Kelsson1

Nu är vår lilla kille här . Han föddes efter igångsättning 18/6.
    Han vill väldigt gärna sova bara på mig så kommer nog inte hinna med så många fler inlägg här . Hoppas att allt går väl med era graviditeter så dyker jag upp o gör något inlägg om jag hinner

• Kelsson1
    Kattflickan skrev 2015-06-22 13:16:25 följande:

Grattis Kelsson! Mys ordentligt med din bebis nu! Gick förlossningen bra?

det gör jag.
    Blev dramatiskt slut på förlossningen, hjärtljuden på bebis sjönk till 80 o försvann o rummet fylldes av läkare o bm o jag fick krysta fram honom utan krystvärkar på 4 minuter. När han väl var ute var allt bra som tur är.
  • Kelsson1
    Kattflickan skrev 2015-07-27 19:16:03 följande:

I torsdags kom vår som till världen genom kejsarsnitt. Allt gick bra och han är fantastisk! Jag har fått spinalhuvudvärk av ryggmärgsbedövningen men mår annars bra. Amningen har precis börjat funka bra.

Stort Grattis  till lilla prinsen !
  • Kelsson1
    Jmh74 skrev 2015-09-29 08:49:54 följande:

Hej på er,

Nu är vår lilla pojke här. Jag snittades 17 dagar för tidigt pga av onda sammandragningar. Träffade en helt underbar läkare i tisdags som inte tyckte att det var någon idé att dra ut på det och gav oss tid för snitt redan på onsdagen. Bebisen vägde 3,4 kg och var 49 cm lång, föddes i vecka 37+3.

Vi var på BB i två dagar. Snittet gick fantastiskt. Såklart lite ont när bedövningen släppte. Åt alvedon i 2 dagar. Kan sammanfatta med att säga: helt ok graviditet, inga krämpor utöver de vanliga, strålande förlossning och återhämtning. Viktuppgång ca 22 kg, jämfört med 30 de andra gångerna. Under hela tiden, från mvc, BB, efterkontroller mm så har ingen påpekat något om vår ålder, 41 och 49. Bebisen är frisk, skitsöt och världens snällaste. Vi är i himlen och så lyckliga att vi vågade.

Lycka till alla ni andra. Ni har något helt fantastiskt framför er!

Stort Grattis!
  • Kelsson1
    Brinkly skrev 2015-10-02 10:15:51 följande:

Legat vaken hela natten, kände att något var fel, ville inte hålla handen på magen, brösten spände inte, har kunnat sova 3 nätter innan mycket bättre... Ja flera saker oroade mig och fick mig att tro det värsta. Så imorse vid kl 7 åkte jag till gynakuten och tyvärr har jag fått missfall. Inget hjärtljud. Fostret mätte v 6+5 borde vara 9+1. Så tråkigt! Tror detta var min sista chans, känns jättesorgligt men jag tror inte jag orkar igen. Kanske får nöja mig med 4 barn ;)

Lycka till ni andra! <3

Beklagar och skickar varma kramar!
  • Kelsson1
    Jag är bara jag skrev 2015-10-01 13:03:31 följande:

Jag vore väldigt tacksam om ni kunde tala om hur ni mådde och vilka symptom ni hade v.8! Glad  Har ju aldrig kommit så långt med ett levande barn så jag har inget att jämföra med.  Känner efter hela dagarna,vaknar på nätterna av rädsla för missfall igen... Berätta hur det var för er!

Jag har mått extremt illa båda graviditeterna så är nog inte normalfallet men som sagt har mått illa, det är nog det jag kommer mest ihåg. Annars har jag inte haft några symptom.
  • Kelsson1

Har läst de flesta kommentarerna även om jag inte har hunnit skriva något själv. Nu känner jag att jag tillför så lite till tråden att det gör detsamma om jag lämnar den helt. Hoppas att allt går bra för alla här och varma kramar till alla.
    Jag kanske återkommer om jag får mer tid någonstans ifrån någon vacker dag (inte så troligt med två små barn )

Svar på tråden Flera tanter som är på smällen 2015 ;)