Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Flera tanter som är på smällen 2015 ;)

multimamma skrev 2015-05-19 13:51:31 följande:

Tack! Ringde sjukvårdsupplysningen. Hon tyckte jag skulle avvakta och se. Hon sa att även klumpar med levrat blod inte behöver betyda missfall. Jag blöder inte kraftigare än mens, börjar jag göra det eller får mer ont så var det mer tecken på missfall.

Skit i vad de säger på sjukvårdsupplysningen, åk in till gynakuten (utan att ringa) så får du VUL och vet säkert istället för att sitta o oroa dig. Det har jag gjort båda mina graviditeter när jag fått blödningar i början.
  • Kelsson1
    multimamma skrev 2015-05-19 14:13:18 följande:
    Det stod visst även det ser jag nu. Det står att det är bokade besök som gäller på gynakuten. Hmm
    Men åk in på en gång, en akutmottagning kan väl inte ha bara bokade besök. Kan de inte ta emot dig kan de säkert hänvisa dig vidare så åk in du
  • Kelsson1

Multimamma: Har hört andra som har störtblödit men ändå fått friska barn. Fortsätter hålla tummarna för dig. Stor Kram!

• Kelsson1

Jag har 26 dagar kvar till BF och är i vecka 36+2 idag.
    I tisdags hos BM hade mitt blodtryck börjat stiga lite från att stadigt legat på 120/70 så hade det stigit till 130/80. Inget att egentligen fästa någon vikt vid annars men hade begynnande havandeskapsförgiftning med dottern (och sattes därför igång) och hade nu också lite äggvita i urinet.
    Därför var jag in på extra kontroll av blodtryck igår men värdena var detsamma så får jag inte symptom under helgen har jag nästa kontroll på onsdag.
    Drar värdena iväg eller jag får symptom blir det igångsättning innan BF (vilket jag hoppas på lite för är rätt less på att ligga i soffan o må illa).

• Kelsson1

Bullen: Vill kanske inte bli igångsatt redan nu under helgen men till nästa så

• Kelsson1

Kattflickan: Var nog mig du menade
    Vill också gärna vänta minst en vecka till men sedan får de gärna sätta igång mig. Som sagt är rätt less på att må illa och tror inte att bebis mår dåligt av att komma ut då

• Kelsson1

Hoppaspatur: Välkommen och Grattis!
    Jag födde dottern naturligt och vill gärna föda naturligt igen om möjligt. Ammade dottern (delammade) och fungerar det hade jag tänkt försöka helamma den här gången. Har inte hört att åldern skulle påverka amning.
    Hur är järnvärdet på dig om du är trött, mitt är dåligt nu på slutet o förklarar min trötthet men vägrar ta järntabletter då jag är illamående nog utan de

• Kelsson1
    Kattflickan skrev 2015-05-22 19:32:20 följande:
    Ja, sorry, jag skrev fel, det var dig jag menade!
    Sånt som händer
Svar på tråden Flera tanter som är på smällen 2015 ;)