• Bullen2015

Flera tanter som är på smällen 2015 ;)

Hej hej
    Tänkte se om det är fler 40+ som väntar liten i år? Själv är jag 41år... Vad har ni för tankar om allt? Hur har ni tänker göra med fosterdiagnostik? Någon som vet något om NIPD??? Vad kostar det? Vart i Stockholm kan man göra det? Går det att lita på? Eller är det bara en sannolikhet? Här blir det fostervattenprov om inte NIPD går att fixa... Har ni hittat en bra mvc? Nu har jag förhoppningsvis hittat rätt :) Har både lite förhöjt TSH 3.0 (innan höjning av levaxinet), är också Rh-negativ och har dessutom har jag en tailgut cysta (som jag vill att dom håller koll på) så vill komma till special mvc... Många tankar har man ju i denna ålder och mycket kan hända på vägen... Men jag känner mig mycket mognare för att bli mamma nu... Så det känns helt rätt :)))) 

• Svar på tråden Flera tanter som är på smällen 2015 ;)
  • Bullen2015
    cilla75 skrev 2015-06-30 10:24:55 följande:

Jag har nog fått lite bättre hy, den liksom skiner, men hade en finne på ryggen i förra veckan, det har jag nog aldrig haft förr :(

Jag är i v 22 nu och ibland på kvällarna när jag ska sova så känner jag honom i magen, lite mer som bök än sparkar, jag har moderkakan i framvägg så jag vet att det tar längre tid för mig att känna honom, men jag lääääängtar så mycket efter dom riktiga sparkarna!

Magen växer dock med en rasande fart nu och det går absolut inte att dölja längre, vilken jag inte heller vill göra!

Men attans vad svårt det är att hitta snygga mammakläder, finns mycket men jag tycker mycket är såååå fult, vill vara snygg även fast jag är gravid!

Vägrar gå omkring i mjukisbyxor, foppatofflor och sambons T-shirts ;) ;)

Ja dom brukar säga antingen får man bättre eller sämre hud, jag fick nitlotten ;) Grattis till vinsten :D... Men måste säga min har blivit mycket bättre :)))

Jag som ha skrytit hur bra jag mår, måste säga att nu v 17 har jag börjat få problem med höften :(... Hugger till i eggstocken när jag går ner för trappor... Ont om jag sitter förlänge eller hårt osv... Känner du igen det?

Längtar också till man kan känna små sparkar :)))

Ja här har magen också tagit fart :) och vi har berättat för alla nära... Resten får märka när jag kommer vankande ;) Det är svårt med kläder och jag är rätt snål ;) hahaha... Neee men det känns onödigt att köpa massor av dyra kläder som man bara har några månader. Och som du säger svårt att hitta snygga :(... Men jag har tur mina kjolar jag köpte från hm föra året har resår, så dom duger i somnar :))) Sen var jag inne på

www.mammashop.se/catalogsearch/result/index/&q=Byxor

Där det hade lite rea :))) köpte 3st byxor för 500kr jätte sköna och snygga ;)... Nu såg jag att alla tre paren kostar 49kr st så jag tog ett lass till :))) Man kan dessutom ha dom när man inte i gravid ;) Annars har jag hur många långa toppar från hm som funkar även nu :))) Klart man vill känna sig fin fast man är tjockis :)))) hehe :)

Ha en fin dag :)
  • Bullen2015
    Blossi skrev 2015-06-30 10:12:22 följande:

Hej!

Imorgon åker vi till soligare land! Så skönt att starta semestern med resa. Sitter och avslutar det sista på jobbet. Ska dessutom säga upp en kollega, inte kul.

Magen växer och nu syns det även med lösa kläder. Köpte en Caremaxx i helgen och lyssnat på bebis! Kan säga att det är svårt att hitta men sen när man vet var man ska lyssna så funkar det klockrent och dessutom är det lugnande. Har bara använt två gånger, var mer för att jag i helgen fick för mig att något var fel. Vilket det nog inte är så klart!

Bullen2015, jag har fått bättre hy. Stackars, va jobbigt men tänk att det ändå är tillfälligt. 

Hoppas ni får det bra så hörs vi igen om en vecka!

Kram

Härligt :))) Du får ha så myspys i värmen :)))

Viste inte äns att man kunde köpa en sån man kan lyssna på hjärtljudet :) Skönt att ha hemma, när man får sina nojer!!!

Ja härligt när det äntligen börjar synas och man slipper att bara känna sig lönnfet ;) Nu vet alla nära om det och det känns som man själv kan börja njuta på riktigt :)

Skönt för dig att slippa dålig hud :))) känner mig lite som en tonåring, hehehe ;)

Trevlig resa, njuuut :)))))
  • Helendi

Så glad idag

Imorse fick vi svaret på Nipt och låg sannolikhet på alla tre trisomier. Och det blir en lillasyster <3 <3

På fredag ska vi på Kub och jag håller nu alla mina fingrar på att hon inte har något annat anatomiskt fel. Bara 2 dygn kvar tills jag kan andas ut, hoppas de går snabbt.

Amanda 2011.11.04
  • Charlie40
    Helendi skrev 2015-07-01 14:51:04 följande:

Så glad idag smile2.gif

Imorse fick vi svaret på Nipt och låg sannolikhet på alla tre trisomier. Och det blir en lillasyster <3 <3

På fredag ska vi på Kub och jag håller nu alla mina fingrar på att hon inte har något annat anatomiskt fel. Bara 2 dygn kvar tills jag kan andas ut, hoppas de går snabbt.

Amanda 2011.11.04
    Precis som för oss :) grattis!!
  • Bullen2015
    Helendi skrev 2015-07-01 14:51:04 följande:

Så glad idag

Härligt :))))) Grattis :)))
  • Charlie40
    Bullen2015 skrev 2015-07-02 06:57:39 följande:

En fråga ni som gjort nipt varför gör ni kub med ?

God morgon :)

Jag gjorde inte Kub bara NIPT. Eftersom det bara kan strula till det i skallen och är ändå Bara en sannolikhet. Nu fick vi ju svart på vitt. Samt att vi ändå gjorde ett Ultraljud där läkare kontrollerade att det såg bra ut.
  • Bullen2015
    Charlie40 skrev 2015-07-02 07:53:12 följande:

Jag gjorde inte Kub bara NIPT. Eftersom det bara kan strula till det i skallen och är ändå Bara en sannolikhet. Nu fick vi ju svart på vitt. Samt att vi ändå gjorde ett Ultraljud där läkare kontrollerade att det såg bra ut.

Ok ;) Vad jag förstår kollar dom ju på samma saker... Och Nipt är ju säkrare... Därför undrar jag varför vissa gör kub efter. Som du säger kan ju bli förivrande om kuben säger något annat? :)
  • Helendi

Vi gör det endast pga ultraljudet, för att kolla upp resten av barnet. Siffrorna kommer vi skita i.

Amanda 2011.11.04
  • Bullen2015
    Helendi skrev 2015-07-02 17:04:41 följande:

Vi gör det endast pga ultraljudet, för att kolla upp resten av barnet. Siffrorna kommer vi skita i.

Okej :) Men gör man inte det på vanliga ultran? Ellet gör man kuben tidigare?
Svar på tråden Flera tanter som är på smällen 2015 ;)